Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Harald Wilting
Harald Wilting
Hallo Medegebruikers,
In het kader van het Sales en Marketingplan 2008 heb ik een interne en externe analyse gemaakt. Het is nu de bedoeling dat ik hieruit strategische opties formuleer en hier een inplementatie voor maak. Misschien dat iemand tips hoe ik de strategische opties kan formuleren. Ik hoop een reactie. allemaal bedankt.
Groetjes
STERKTES
S1 Deskundigheid, klantvriendelijkheid, toegankelijkheid en informele sfeer van medewerkers.
S2 Gespecialiseerde en zelfstandige tender afdeling.
S3 Duidelijke rayonindeling en aparte key account managers.
ZWAKTES
W1 Gemiste omzet door niet benutten van cross-selling.
W2 Takengebied binnendienst en RSM heeft een onduidelijke scheiding.
W3 Snelheid en kwaliteit van klachtenafhandeling
KANSEN
O1 Toenemende vraag naar transport en toegenomen aantal vervoerde kilo’s
O2 Positieve ontwikkelingen BIK branches en hoge marges in automiotive, high-tech, telecommunicatie en chemie
O3 Onderhandelingsmacht afnemers kleiner geworden.
BEDREIGINEGN
T1 Intense rivaliteit op basis van prijs en landenspecialisten
T2 Lage klantentrouw door kijken naar kosten-reductie.
T3 Toenemende kosten wegvervoer (stijgende diesel, wegbeprijzen, congestie)
Intense rivaliteit op basis van prijs en landenspecialisten
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag