• 0

Nieuwe nieuwssite: is er nog ruimte in de markt?

Ondernemers,

 

ondergetekende is druk bezig met het uitdenken van een nieuwe nieuwssite. Dit medium moet voor iedereen interessant zijn - maar zich vooral toe gaan spitsen op jongeren. Het wordt interactief, met veel achtergronden en dossiers bij het nieuws.

 

Buiten het feit dat een dergelijk plan veel bloed, zweet, tranen, tijd, geld en persoonl zal kosten: wat is hier de mening over zo'n plan? Is de concurrentie met bijv. nu.nl, nos headlines en de krantensites, aan te gaan? En - om het ook een beetje interactief te houden: wat missen jullie nu nog op de bekende nieuwssites? Wat zijn dingen die ontbreken - of juist vaak overbodig/ongewenst zijn? Alvast bedankt voor de reacties!

 

Edit door Jeroen Bakker: Even de titel wat verduidelijkt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik kijk naar het aanbod dat er nu is: ja, ik denk dat we ons kunnen onderscheiden. Je moet - kort gezegd - denk ik alles doen wat de nieuwssites nu ook doen, alleen dan beter en uitgebreider. Wat maakt nu.nl bijvoorbeeld zo populair? Het is aan de ene kant lekker minimalistisch (qua lay-out) en gewoon compleet, qua inhoud. Wij willen - ook al het nieuws brengen, maar daarnaast met het oog op de wat jongere (18-35) doelgroep - meer interactiviteit bieden, online discussies aanzwengelen én de eerder genoemde achtergronden en biografiëen aanleggen.

 

Verder kijken we naar de mogelijkheid om bezoekers via een mini-profiel zelf deels te laten bepalen welk nieuws ze voor ogen krijgen - maar dat is echt de brainstormfase. De vraag is dan ook meer, zoals het topic al aanduidt; is er ruimte in de markt & heeft een nieuwssite, toegespitst op jongeren, toekomst?

Link naar reactie
  • 0

Als ik naar mezelf kijk (val mooi in de doelgroep), heb ik weinig behoefte aan aanvulling op nu.nl gecombineerd met google news en een goed rss-reader. Wil niet zeggen dat het niet mogelijk is trouwens ;-) maar ik denk wel dat het een moeilijke stap gaat zijn om je onderscheidend te profileren en genoeg volume op je site te krijgen (zodat je bv. banners kunt verkopen)

Link naar reactie
  • 0

Bij DoelpuntNL dacht ik aan een neiuwssite die alle voetbaltransfers/uitslagen/gossip onderdeel van het nieuws maakt.... Ik kan me voorstllen dat er een markt voor is, maar geen flauw idee hoeveel concurrentie op die markt (voetbal&nieuws)...

 

DoelpuntNL slaat weer terug op een andere project :D dus dat heeft even niets met de nieuwssite te maken. Een site met voetbalnieuws is natuurlijk weer iets heel anders, maar ook wel interessant.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De beschrijving klinkt als een website als fok.nl. Zij hebben jongeren als doelgroep, herschrijven nieuws op andere websites, bieden interactie op allerlei gebieden, hebben een van de drukst bezochte fora voor (achtergrond)discussies, bieden de mogelijkheid tot profielen en richten zich daarbij op sport en muziek.

 

De gemeenschap is acht jaar geleden opgezet en kreeg succes omdat ze heel slim inhaakten op een televisieprogramma dat geen eigen forum had. Tegenwoordig bestaat en kan er zoveel dat u van zeer goede huize moet komen om zoiets op te zetten en te onderhouden.

Link naar reactie
  • 0

Bij DoelpuntNL dacht ik aan een neiuwssite die alle voetbaltransfers/uitslagen/gossip onderdeel van het nieuws maakt.... Ik kan me voorstllen dat er een markt voor is, maar geen flauw idee hoeveel concurrentie op die markt (voetbal&nieuws)...

 

DoelpuntNL slaat weer terug op een andere project :D dus dat heeft even niets met de nieuwssite te maken. Een site met voetbalnieuws is natuurlijk weer iets heel anders, maar ook wel interessant.

 

Een combinatie van nu.nl en voetbal.nl .... nieuws en sport, dar moet wel een doelgroep voor de creeeren zijn. Je zult ook wel adverteerders meekrijgen als je een tijdje bestaat, maar dan blijft het volgens mij nog steeds moeilijk om populariteit te creeeren. Volgens mij moet je daar een aardig reclamebudget tegen aan smijten.

Link naar reactie
  • 0

Ondernemers,

 

ondergetekende is druk bezig met het uitdenken van een nieuwe nieuwssite. Dit medium moet voor iedereen interessant zijn - maar zich vooral toe gaan spitsen op jongeren. Het wordt interactief, met veel achtergronden en dossiers bij het nieuws.

 

Buiten het feit dat een dergelijk plan veel bloed, zweet, tranen, tijd, geld en persoonl zal kosten: wat is hier de mening over zo'n plan? Is de concurrentie met bijv. nu.nl, nos headlines en de krantensites, aan te gaan? En - om het ook een beetje interactief te houden: wat missen jullie nu nog op de bekende nieuwssites? Wat zijn dingen die ontbreken - of juist vaak overbodig/ongewenst zijn? Alvast bedankt voor de reacties!

 

Edit door Jeroen Bakker: Even de titel wat verduidelijkt.

 

Ik erger mij er aan dat veel nieuwssites puur ANP en Persberichten kopieren. Zelf ben ik puur gefocust op achtergondartikelen en opinies. dat is wat ik mis op het gros van die websites.

Link naar reactie
  • 0

De massa leest die korte berichtgeving dus voor veel websites is het een goede keuze. Een nieuwe website kan volgens mij inderdaad alleen in een niche nog succesvol zijn of het moet zo'n super nieuw concept/idee zijn en een van een bedrijf zijn met een flinke pot geld om het in de markt te zetten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

NieuwNieuws van Geenstijl biedt deze mogelijkheid tot discussie en interactie tussen bezoekers al.

 

Op deze website wordt het nieuws beschreven met een eigen tintje, leest leuk en is ook wel effectief.

 

Ik denk ook niet dat er behoefte is aan nog een nieuwswebsite, of je moet met zo'n grandioze wending komen dat nieuwslezen op andere website's doet verbleken.. maar hoe he!? :P

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.