• 0

G-rekening voor eenmanszaak

Ik heb een eenmanszaak en huur regelmatig uitzendkrachten in om mij mee te helpen bij de klanten (in de techniek).

Dit gaat allemaal volgens het uurtje factuurtje principe, nu willen enkele klanten een gedeelte op mijn G-rekening storten maar deze heb ik niet en kan ik ook niet krijgen omdat ik geen personeel in dienst heb!

Hoe kom ik nu aan het geld wat nog bij mijn klanten open staat?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste TS

 

Beetje vage formulering gebruik je.

 

Wat is een G-rekening? De giro? Lijkt me toch dat je daar gewoon op kunt storten, evenals openen dat heeft niets met wel of geen personeel te maken.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Beste TS

 

Beetje vage formulering gebruik je.

 

Wat is een G-rekening?

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

 

Het feit dat een begrip niet bekend is, maakt niet gelijk dat de topicstarter te verwijten valt dat hij een "vage formulering" bezigt. G-rekening staat voor een geblokkeerde rekening. Dat is een rekening die ten behoeve van de afdracht van belastingen en sociale premies dient te worden geopend en waar hij in principe niet aan kan komen. Het begrip is reeds eerder aan de orde gekomen op Higherlevel.

 

Als alternatief voor de g-rekening zou ook overeengekomen kunnen worden dat de opdrachtgevers rechtstreeks afstorten bij de Belastingdienst.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Hoe moeten ze dan afstorten bij de belastingdienst? De belastingdienst geeft geen oplossing voor mijn probleem, volgens mij weten ze zelf niet hoe het in elkaar zit!

 

En een verklaring van goede afdrachten m.b.o. loonbelasting kan niet, ik heb namelijk niemand in dienst.

 

Heb je al eens gekeken op: Rechtstreeks storten

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Een alternatief kan zijn dat je accountant een WKA-verklaring afgeeft.

 

Dit is een verklaring die aangeeft dat aan alle verplichtingen t.a.v. de loonbelasting, sociale verzekeringspremies en BTW is voldaan en dat jouw opdrachtgever daar dus niet op kan worden aangesproken.

 

::)De accountant geeft geen WKA (Wet Keten Aansprakelijkheidsverklaring af) maar de Belastingdienst. ;D

Succes!

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Een accountant kan geen verklaring WKA afgeven, maar wel een verklaring over het betaalgedrag inzake de BTW en LH.

 

Dit is zeer gebruikelijk en geeft de gebruiker van de verklaring aan dat er tijdig, volledig en juiste aangiften worden ingediend en dat deze tijdig worden betaald.

 

WKA die de Belastingdienst kan verstrekken is een opgave van gelden die geblokkeerd staan bij de Belastingdienst inzake de wet keten aansprakelijkheid.

 

Succes met ondernemen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.