• 0

voor -en nadelen partnervennoot

Mijn werkgever bied mij de mogelijkheid om partnervennoot te worden en de vof om te zetten naar bv.Wat zijn voor mij de voor -en nadelen om partner te worden??En wat zou voor hem de beweegredenen kunnen zijn om mij dit aan te bieden??

Graag jullie advies en reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Snappie,

 

Als partnervennoot gaat je als zelfstandig ondernemer samenwerken met jouw werkgever.

 

De beweegreden zijn waarschijnlijk dat jouw werkgever jou wil binden aan zijn onderneming en bied je daarom een partnervennootschap aan.

 

Laat je door een deskundige belastingadviseur informeren wanneer je overweegt partnervennoot te worden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Cock

Link naar reactie
  • 0

Als je jezelf afvraagt wat zijn motivatie is zou ik het sowieso niet doen?! Dus: Of denk daar eens zelf goed over na, vraag het aan je toekomstige business partner etc. of doe het gewoon niet.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Laat je door een deskundige belastingadviseur informeren wanneer je overweegt partnervennoot te worden.

 

 

Sluit ik me helemaal bij aan Cock!

 

Zonder verdere informatie is het ook moeilijk om een beweegreden aan te voeren anders dan de binding aan de onderneming. Wel plaats ik een vraagteken bij de omzetting naar de BV. Jij kunt nl. net zo goed vennoot worden in de VOF. Daar is geen BV voor nodig.

 

Vraag eens waarom het plan een omzetting naar een BV omvat. Wellicht dat dat de motivatie van jouw werkgever bloot legt.

 

We lezen het wel hier.

 

Salut

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Het bedrijf bestaat inmiddels 5 jaar en daarom wil hij er een BV van maken ivm fiscale voordelen e.d.

De bedoeling is dan dat ik vennoot word ipv zijn echtgenote die nu vennoot is. ( misschien een scheiding op komst ???)

Daarom twijfelde ik aan zijn motivaties , waarom zou hij niet meer zijn vrouw als venoot willen hebben??

Link naar reactie
  • 0

Dat is geen zuivere koffie.

 

Je wordt vennoot omdat je op één of andere manier waarde kunt toevoegen en dat ook wil. Andere motivaties, zoals oplossinggen voor relationele problemen, fiscale voordelen en meer van dat soort oneigenlijke argumenten, leiden onvermijdelijk tot problemen.

 

Het kan ook wel zuivere koffie zijn, maar dan heb je nog niet genoeg moeite gedaan om het werkelijke verhaal boven tafel te krijgen en ga je teveel uit van wat je ervan denkt. Vraag hoe het zit en zoek uit wat het is, zuiver of niet?

 

Sancho

 

PS: Daar heb je geen adviseur voor nodig...

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.