• 0

Promotie, hoe nu verder

Beste mensen,

 

Ik ben nieuw op dit forum en zal zo snel mogelijk mijn profiel verder uitwerken zodat jullie weten wie van jullie kennis gebruik wil maken.

Ik ben bewust op zoek gegaan naar een forum voor ondernemers omdat ik tegen een waarschijnlijk bij vele bekend probleem op bots en op zoek ben naar aan mening hierover.

 

Enkele maanden geleden ben ik met mijn comagnon een onderneming begonnen, waarbij we telefoondiensten verlenen. Behoudens een paar opdrachten verkregen uit netwerken is het nog rustig en gaan we actief onze klanten zoeken. Dit is noodzaak want er is veel concurrrentie.

Ook wij hebben geen eindeloos budget en zoeken nu naar de weg van het meeste rendement.

 

Wat hebben we al gedaan?

We hebben behoorlijk geïnvesteerd in middelen om onze diensten te kunnen uitoefenen.

We hebben een nette website en hierop aansluitend een aantal brochures laten drukken.

 

We willen deze brochures (gefaseerd) samen met een gerichte brief verspreiden bij een geselecteerde groep van bedrijven.

Om nu geen geld meer uit te geven aan een marketingbureau, schrijven we onze brieven zelf.

Ik heb het volgende bedacht.

Ik heb 3 groepen van 50 potentiële klanten samengesteld.

Voor elke een andere brief en een brochure over onze diensten.

Eén van deze groepen wil ik vooraf benaderen met de vraag of de contactpersoon uit mijn gegevens, de juiste contactpersoon is om mijn promotiemailing naar toe te sturen.

Alle groepen worden nagebeld met de vraag of ze de brochure hebben ontvangen, wat ze ervan vonden en of ze een afspraak willen maken.

 

Mijn vragen zijn de volgende: op basis van jullie ervaring zal de partij van 3x 50 te klein zijn om een eerste indruk te krijgen?

Wanneer ik zelf de brieven schrijf, zal dat dan per definitie minder impact hebben dan wanneer ik het via een marketingbureau laat doen?

Ik lees zojuist op internet dat dergelijke mailing minder impact heeft dan een e-mailing? Klopt dit?

 

Tja een heel verhaal, ik hoop dat iemand me kan beantwoorden.

 

Alvast bedankt,

 

Met vriendelijke groeten,

 

Ronny van den Bosch

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 1

Waarin verschillen de diverse mailings? Is het alleen een andere schrijfwijze of ook andere verkoopargumenten? Hebben sommige mailinggroepen een aanbieding en de andere groepen niet? Kortom, waarin verschillen nou precies de mailings?

 

Uit groepen van 50 zul je zeker een voorzichtige conclusie kunnen trekken, uiteraard afhankelijk van je doelgroep.

 

Het verschil tussen jou en tekstschrijver kan heel groot zijn, maar dat hoeft niet. Het ligt voor een groot deel aan jouw ervaring (en gevoel) hiermee. Een goede tekstschrijver hoeft overigens niet duur te zijn. Een mislukte mailing is veel duurder!

 

HEEL BELANGRIJK: Laat in ieder geval de mailing door diverse mensen lezen. Zo haal je in ieder geval al heel veel schoonheidsfoutjes eruit.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

de mailings verschillen wel iets qua tekst.

één mailing is namelijk gericht op een hele specifieke branche

een andere is gericht op de bedrijven binnen korte omgeving van ons bedrijvenpand.

De laatste is gericht op alle directe buren die in hetzelfde bedrijvenpand zitten als waar wij zitten.

 

In alle brieven bieden we wel dezelfde dienst aan, dit is overigens slechts één van een aantal diensten die we aanbieden, maar wel een waarvan we overtuigd zijn dat het een goede dienst is.

 

bedankt in ieder geval vast voor de reactie.

 

mvgr ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

wat voor een telefonische diensten?

Telefoonsex of callcenter achtig ;D

 

Ik zou zeggen, pak de telefoon want je wilt iets verkopen dat je met de telefoon doet dus dan lijkt mij die telefoon het beste.

Mailings komen op een dikke stapel of gaan direct de prullebak in.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Heb je webstie even bekeken (zag later pas dat je een link had vermeld in je profiel)

 

Volgende zin viel me op op de welkomstpagina: Vergeet niet dat uw klant van vandaag de klant, morgen de klant van uw concurrent kan zijn!

 

Volgens mij klopt 'ie niet....

 

Misschien een tip: vraag in elk verkoopgesprek of je contactpersoon nog minimaal 2 andere bedrijven zou kunnen noemen die interesse zouden kunnen hebben in jullie activiteiten.

 

En verder: netwerken, netwerken, netwerken

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

In aansluiting op de vorige reactie zou ik willen zeggen dat direct bellen, dus zonder mailing, waarschijnlijk een beter idee is. In ieder geval goedkoper.

 

Eerst een mailing sturen lijkt weliswaar ‘makkelijker’ bellen, maar in de praktijk zullen velen je mailing niet hebben gelezen. Zeker als je niet veel budget hebt kun je jezelf die postzegels dan beter besparen en direct bellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Ronny,

 

Als verlener van telefoondiensten zou ik zeker meteen de telefoon pakken in plaats van eerst een mailing sturen. De brochures kun je na je telefoontje altijd nog toesturen ter informatie.

 

Je zegt ook gelezen te hebben dat een e-mailing meer impact zou hebben dan een dergelijke mailing. Mijn ervaring is dat e-mailings naar koude prospects nog altijd slechter scoren dan een postmailing of telemarketing. Dus mijn advies is: dat zeker niet doen!!

 

Verder heb je ook een mooie website dus zet die ook in om meer klanten te werven.

 

Veel succes.

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
  • 0

De mailingen verschillen dus weinig en zijn daarnaast voor 'verschillende' doelgroepen.

 

De belangrijkste reden om verschillende brieven te gebruiken, is meestal om de respons te kunnen meten per type brief. Waarom maken jullie niet drie totaal verschillende brieven voor 1 doelgroep? Dan kan je precies achterhalen welke mailing jullie het beste reultaat geeft.

 

Voor meer respons: Hoe scherper de aanbieding, hoe meer respons. Daarnaast: 'gratis' of 'gratis bij' geeft vaak een hogere respons, dan een fikse korting............ en die korting willen zij de volgende keren ook hebben.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je webstie even bekeken (zag later pas dat je een link had vermeld in je profiel)

 

Volgende zin viel me op op de welkomstpagina: Vergeet niet dat uw klant van vandaag de klant, morgen de klant van uw concurrent kan zijn!

 

Volgens mij klopt 'ie niet....

 

 

Hartelijk dank voor deze opmerking. Dit wordt zometeen nog aangepast. Slordig >:(

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Om te beginnen: je website ziet er goed uit. Daarnaast vind ik je plan met verschillende doelgroepen en mailings op maat ook een goede zet, als je het tenminste combineert met bellen (maar dat is je vak...).

 

Toch wat kritiek op je site: de tekst lijkt een brochuretekst die je online hebt gezet en niet specifiek geschreven voor het web. Het duurt te lang voor jullie terzake komen en je alinea's zijn soms te lang. Kijk daar nog eens kritisch naar. Let er ook op dat het 'voordeel voor de klant' prominent bovenaan staat.

 

En haal het verhaal over dat je meer te bieden hebt dan op de site staat maar weg. Dat is een zwaktebod, want daarmee zeg je dat je je site niet goed hebt geregeld.

 

Het doel van een brief is niet het vertellen van je verhaal, maar het maken van een afspraak. Het enige dat een brief beoogt (in jouw geval) is denk ik herkenning op het moment dat je belt. Zonde als je daarbij ook al een brochure hebt gestuurd die geheid niet is gelezen.

 

Beter lijkt het me dan om een 'teaser' te sturen die misschien niet veel vertelt, maar wel nieuwsgierig maakt en in ieder geval onthouden wordt. Verzin iets in de sfeer van 'Gratis bellen is uit. Laten bellen en verdienen is in'. En probeer je te focussen op 1 dienst per klant(groep), vertel niet alles dat je weet of kunt, maar alleen dat wat je de klant wilt verkopen en dan met zoveel maatwerk als je in deze situatie kunt. 'Make him an offer he can't refuse'. Die mafiosi doen het zo gek nog niet...

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allen voor de reacties. We zijn ook trots op de site en zullen zeker de kritische noten nog meenemen bij de volgende aanpassing. Op het moment kan ik er echter niets aan veranderen, ook omdat we er een hele poos mee bezig zijn geweest en dus behoorlijk teksblind zijn geworden.. :P

 

We zullen het bellen en sturen van een mailing combineren dan weten we snel de resultaten..

wel jammer als niemand onze brochure leest, zijn ze toch duur voor :'(

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ervaring is de beste leermeester.

 

Stuur die eerste 150 brieven de deur uit en bel na hoe ze ontvangen zijn. Je vindt vanzelf uit wat er nog "beter" kan.

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ronny,

Ik zit op dit moment met de zelfde "problemen" als jij. Ik vind het ook moeilijk om te bepalen wat effectief is om tegen lage kosten klanten binnen te halen.

 

Ik heb al brieven, adwords en e-mails verstuurd maar helaas weinig reactie. Bellen lijkt mij de beste en goedkoopste optie je moet alleen wel durven maar dat moet gezien jouw functie geen probleem zijn.

 

De website ziet er goed uit dus daar zal het zeker niet aan liggen. Ik kan alleen de prijzen niet vinden maar daar stuur ik een pm voor.

 

Succes

Jan

Link naar reactie
  • 0

wat voor een telefonische diensten?

Telefoonsex of callcenter achtig ;D

 

Ik zou zeggen, pak de telefoon want je wilt iets verkopen dat je met de telefoon doet dus dan lijkt mij die telefoon het beste.

Mailings komen op een dikke stapel of gaan direct de prullebak in.

 

M.i. werken telefoon én mailings slecht. Zoek iemand met een netwerk die via via klanten warm maakt voor jullie dienst en geef hem een goede bonus. Als het eenmaal loopt kun je als bedrijf meer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.