Kleine auto’s, grote voorspellers

Aanbevolen berichten

Top! Super humor die voorspellingen van je! Wellicht een speciale voorspellingssite in het leven roepen, kan je leuke blijvende publiciteit opleveren. Veel van die vage nieuws-verspreiders nemen dat soort "opmerkelijk" nieuws regelmatig over.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Ow, da's een leuke suggestie! Daar kan ik wel wat mee!

 

Maar doe de site niet af als "vage nieuws-verspreider", de eigenaar is goed op weg en heeft een paar unieke USP's. Ik mag z'n berichten graag lezen. Goede onderbouwingen en nét iets meer diepgang dan het gemiddelde autonieuwsbericht.

 

Dat de verkopen in modelautowereld overeenkomen met de werkelijke modellen klopt echt. Tenminste, in mijn assortiment van nieuwe modellen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Het leuke van mijn 'handel' is dat verzamelaars zowel de exoten als de gewone auto's kunnen kopen omdat ze relatief erg goedkoop zijn. Wat je elders voor één model betaalt, heb je bij mij al gauw 10 modellen...

Maar laat ik het geen verkoop pitch worden voor mijn handel, ik vond 't grappig dat mijn email in een berichtje op die site is geworden!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Het komt in eerste instantie op mij een beetje over als een oorzaak en gevolg relatie die wordt omgekeerd. Net zoals de verkoop van ijs geen goede voorspeller van het weer is.

 

Niet helemaal. Veel modellen heb ik al een half jaar in de verkoop voordat ze in de showroom staan... Dat had ik wel gemailed, want daarop baseer ik mijn 'voorspelling' maar dat komt in het berichtje niet helemaal over.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Doe ik ook niet, zat meer aan Editie-NL o.i.d. te denken op RTL4. Die zijn gek op dit soort statistiekjes e.d.

 

Ow, da's een leuke suggestie! Daar kan ik wel wat mee!

 

Maar doe de site niet af als "vage nieuws-verspreider", de eigenaar is goed op weg en heeft een paar unieke USP's. Ik mag z'n berichten graag lezen. Goede onderbouwingen en nét iets meer diepgang dan het gemiddelde autonieuwsbericht.

 

Dat de verkopen in modelautowereld overeenkomen met de werkelijke modellen klopt echt. Tenminste, in mijn assortiment van nieuwe modellen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Het is een leuke insteek en je kunt er flink wat publiciteit mee krijgen, maar als autofabrikant/verkoper zou ik mijn afzetprognose niet alleen maar op de verkoop van de miniatuur-modellen baseren.

 

Je zou het hoogstens kunnen gebruiken als indicatie van de populariteit van een model. Maar zelfs dat is afhankelijk van de alternatieven die er zijn (andere aanbieders van miniaturen), de tijd die er zit tussen beschikbaarheid van miniatuur en showroom en de aandacht in de media.

 

Denk bijvoorbeeld aan het verzamelaars effect. Een beetje innoverend automodel wil elke miniatuur verzamelaar zo snel mogelijk hebben. Dat zegt weinig over zijn aankoop van het echte model.

Link naar reactie

Nee, in een opwelling heb ik het mailtje gestuurd omdat ik, bij het lezen van een ander artikel op die site, zo'n aha erlebnis kreeg.

 

Wellicht dat ik hier iets 'groters' mee kan doen... Ik wil proberen (project no. 846...) een pagina te maken die dergelijke voorspellingen kan doen, gebaseerd op

* Totale Verkoop

* Snelheid van de verkoop na 1e release

* Long tail verkoop

* Tijd tot intruductie 1:1 model in showroom

* Wellicht nog een kopers profiel erbij (die hard verzamelaars, merkverzamelaars en éénmalige aanschaf)

 

Het is wel heel grappig om te doen! Het gaat eigenlijk nergens over en toch zie ik aan de verkopen hoe het echte model het straks gaat doen. Het kan overigens ook andersom, de Citroën C6 verkocht bij mij erg goed...

 

Alternatieven in modelvorm zijn er in mijn niche bijna niet voor de 'reguliere' modellen (Twingo, Laguna). In de 'populaire' modellen (exoten, cabrio's, dikke 4x4) is wel veel concurrentie maar verhoudingswijs verkoop ik die veel minder dan de 'huis tuin en keuken' modellen.

Mijn klanten zijn op dat gebied net echte auto kopers.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.