rovanjewelry Geplaatst: 25 oktober 2007 Geplaatst: 25 oktober 2007 rovanjewelry Newbee 3 0 Beste mensen, Voor het eerst een bericht van mij op higherlevel. Ik heb hier afgelopen jaar veel informatie gevonden. Even kort over mijzelf: ik heb een groothandel in sieraden, importeer dit vanuit indonesie. Afgelopen tijd heb ik veel samples gehad die niet in de definitieve collectie zijn gekomen en die nu weer terug moeten naar indonesie. De producent wil dat ik dit verstuur met een lage factuur (us dollar 50), onder "repair" jewelries. Ik heb hier niet zo'n goed gevoel bij, ik wil gewoon een factuur met de inkooprijzen bijsluiten (us 5000) Probleem voor producent is dan dat zij dan importheffing moeten betalen. Wie heeft advies? Bedankt alvast! Robin Link naar reactie
0 Benm Geplaatst: 25 oktober 2007 Geplaatst: 25 oktober 2007 Benm Moderator 7,7k 146 Mogelijk heeft je leverancier toch wel een goed punt. Afgezien van importheffingen is een waardedeclaratie van $5000 in indonesie natuurlijk bijna een garantie dat iemand het pakje uit de postketen zal pikken. Je zegt echter dat het samples zijn.. heb je daar destijds $5000 voor betaald en krijg je dat geld nu terug? Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
0 Tonino Geplaatst: 25 oktober 2007 Geplaatst: 25 oktober 2007 Tonino Legend 1,7k 1 82 Inderdaad, Als je een factuur stuurt van 5000 dollar wordt er door, bijvoorbeeld de Nederlandse, fiscus ook verwacht dat er een transactie zal plaatsvinden... Succes Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français Link naar reactie
0 rovanjewelry Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2007 rovanjewelry Newbee 3 0 bedankt voor de reactie. ik heb de afspraak omtrent samples dat we dit 50/50 doen. De helft hou ik hier en is betaald De rest wil ik nu terugsturen en is dus niet betaald. Alleen wil problemen met de douane in nl of indonesie voorkomen. Link naar reactie
0 Highio Geplaatst: 25 oktober 2007 Geplaatst: 25 oktober 2007 Highio Legend 11,3k 470 Volgens mij moet de leverancier dan gewoon een nieuwe factuur sturen voor de helft van de artikelen of een credietnota sturen, het lijkt me dan sterk dat je importheffingen op retourzendingen betaalt. Maar goed, ik ken de specifieke situatie in Indonesië niet... ...je hebt er zelf toch ook weer belang bij dat je de helft van de Europese heffingen kunt terugvorderen? Dat krijg je anders ook niet voor elkaar. "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity." Link naar reactie
0 rovanjewelry Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2007 rovanjewelry Newbee 3 0 Volgens mij moet de leverancier dan gewoon een nieuwe factuur sturen voor de helft van de artikelen of een credietnota sturen, het lijkt me dan sterk dat je importheffingen op retourzendingen betaalt. Maar goed, ik ken de specifieke situatie in Indonesië niet... dat is exact de vraag waar ik nu mee zit.. Link naar reactie
0 Tatsu Geplaatst: 28 oktober 2007 Geplaatst: 28 oktober 2007 Tatsu Senior 36 1 ...je hebt er zelf toch ook weer belang bij dat je de helft van de Europese heffingen kunt terugvorderen? Dat krijg je anders ook niet voor elkaar. In principe krijg je betaalde invoerrechten nooit terug. Dat is een van de redenen voor het bestaan van douane-entrepots. Link naar reactie
rovanjewelry
rovanjewelry
Beste mensen,
Voor het eerst een bericht van mij op higherlevel. Ik heb hier afgelopen jaar veel informatie gevonden.
Even kort over mijzelf: ik heb een groothandel in sieraden, importeer dit vanuit indonesie.
Afgelopen tijd heb ik veel samples gehad die niet in de definitieve collectie zijn gekomen en die nu weer terug moeten naar indonesie.
De producent wil dat ik dit verstuur met een lage factuur (us dollar 50), onder "repair" jewelries.
Ik heb hier niet zo'n goed gevoel bij, ik wil gewoon een factuur met de inkooprijzen bijsluiten (us 5000)
Probleem voor producent is dan dat zij dan importheffing moeten betalen.
Wie heeft advies?
Bedankt alvast!
Robin
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag