• 0

Hoe vind ik een "dragon's den".

Al jaren loop ik met een bepaalde droom en visie over "mijn" onderneming. Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en ben twee maanden begonnen om mijn droom te verwezenlijken.

 

Ik heb een nieuw idee voor een (online) bedrijf en ben momenteel bezig met de website/logo/ondernemingsplan en alles wat er nog bij komt kijken! ;)

 

Mijn idee voor de website kan ik niet nog volledig uitvoeren omdat er een duur software programma (geïntegreerd in mijn website) bij komt kijken, dus ik wil "simpel" doch professioneel beginnen en dan kijken of het aanslaat. Daarna uitbreiden naar het volledige idee. Met het risico dat, soortgelijke bedrijven op het internet, het idee "stelen" en het groter opzetten.

 

Is het verstandiger om mijn idee te delen met een zogenaamde "business angel", iemand die al jaren ervaring heeft en na het lezen van mijn ondernemingsplan, wil investeren? Of is zo'n business angel pas geïnteresseerd als je al actief bent met je bedrijf? Hoe kom ik in contact met een business angel die ook affiniteit heeft met mijn product/dienst??

 

Mijn laatste vraag: doe ik er verstandig aan om klein te beginnen en dan later uitbreiden of moet ik direct starten met het volledige idee en dan een starters lening vragen bij de bank? Zo ja, met welke bank hebben jullie de beste ervaring qua starterleningen?

 

Ik vind het jammer dat er zo weinig informatie (tips, voorbeelden ondernemingsplan webshop, ideeën) te vinden is voor jonge online entrepreneurs. Op Amerikaanse websites is daar veel meer over te vinden.

 

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen.

 

Bedankt van een jonge entrepreneur :)

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind het jammer dat er zo weinig informatie (tips, voorbeelden ondernemingsplan webshop, ideeën) te vinden is voor jonge online entrepreneurs. Op Amerikaanse websites is daar veel meer over te vinden.

 

Meen je dit nu écht? Is wat we hier op Higherlevel.nl in de afgelopen vijf jaar hebben opgebouwd echt zo waardeloos?! :)

 

Inhoudelijke tip v.w.b. business angels: neem contact op met de NeBIB (oprichter Nils de Witte is ook actief op dit forum). Zij matchen ondernemers met investeerders. Maar: ze zijn wel kritisch. Als jij jouw zaken niet op orde hebt, doen ze niets voor je tot je ze wel op orde hebt! Bel ze eens vrijblijvend op.

 

En lees echt eens rond op dit forum, je vindt op al ke vragen antwoorden, dat garandeer ik je! :)

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard is Higherlevel een zeer goed initiatief ;)

 

Maar wat ik bedoel is dat er geen websites zijn die zich specifiek richten op thuiswerken (en dan doel ik niet op die bonafide thuiswerk bedrijfjes) en internet entrepreneurs. In Amerika zijn er veel van dit soort websites, je hoeft maar op e-business te zoeken in een zoekmachine, et voila! Bijvoorbeeld op entrepreneur.com waar je veel over e-business kan vinden.

 

Higherlevel is een fantastisch forum waar o.a. (startende) ondernemers elkaar kunnen helpen/adviseren etc. Maar als je met veel vragen zit, kan een website met de specifieke informatie uitkomst bieden en met alle respect voor dit Forum) om alle berichtjes af te lopen voor de juiste informatie, vind ik verre van ideaal. En geloof me, ik heb het hele forum goed doorzocht voordat ik met deze vraag kwam.

 

Bedankt voor de tip van NeBIB, ik zag dit inderdaad op het forum staan maar mijn vraag was meer gericht naar ervaren ondernemers, die mij, als startende kunnen adviseren wat een goede keuze zou zijn. Zelf denk ik klein beginnen en dan zo verder uitbreiden.

 

Bedankt in ieder geval.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens op http://www.technopartner.nl/wiki/pionierkapitaal/bap?highlight=bap Dit kan een mogelijkheid zijn om een business angel te vinden. Hiervoor moet je al wel een echt goed business plan hebben, dus zorg wel dat dit goed op orde is.

 

Als je klein wil beginnen heb je dan wel een grote investering nodig? Of kan een technostarterlening via EZ (€ 12.000) voldoende zijn?

 

En over klein beginnen: dat ligt aan je product, klanten en concurrentie lijkt me.

Ik zit in dezelfde fase, en wij hebben besloten om het groot te gaan aanpakken dus over enige tijd een investeerder aan te trekken. Maar dat ligt geheel aan mijn product, er is veel potentie maar dan moet het wel snel gaan. Kijk anders eens hoe vergelijkbare bedrijfjes het doen.

 

Succes, Arthur

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.