• 0

Parttime Ondernemen en Aansprakelijkheid

Hallo forum lezers,

 

Ik zit een beetje te worstelen met het volgende:

 

Ik ga samen met een collega in het nieuwe jaar een bedrijfje opstarten. We gaan naast onze paramedische werkzaamheden in dienstverband, met ons bedrijf voorzien in medische trainingen en evenementen hulpverlening.

De inkomsten zullen niet geweldig veel zijn aangezien we alleen dingen gaan doen die we leuk vinden en nog in de opstartfase zitten.

 

Nu mijn feitelijke vraag is de volgende:

 

Hoe gaan we ons verzekeren? Moeten we een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hebben? En een beroepsaansprakelijkheidsverzekering?

 

Tijdens de trainingen lopen we niet al te veel risico denk ik, maar tijdens de evenementen hulpverlening kan het natuurlijk anders lopen. Wat gebeurt er wanneer wij iemand bijvoorbeeld een nekkraag verkeerd aanleggen en hij/zij hier blijvende schade aan over houdt?

 

Er zijn vast forumgebruikers die me hier mee kunnen helpen.

 

grtn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedrijfsaansprakelijkheid sowieso altijd doen. Tevens is rechtsbijstand als je in een dergelijke branche zit wellicht belangrijk. Ik vraag me wel af of je er met een normale verzekering komt, zijn er geen speciale verzekeringen voor dergelijke branches?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (AVB) moet je eigenlijk altijd hebben: het is een verzekering die vergelijkbaar is met de AVP (aansprakelijkheidzverz. voor Particulieren), maar dan voor je hoedanigheid als ondernemer. Het verzekert niets anders dan de "huis-, tuin- en keukenschade" die jij aan een ander toe zou kunnen brengen in die hoedanigheid als ondernemer. Raar voorbeeld: tijdens een training ga jij per ongeluk op de voet van één van de cursisten staan, die daardoor een gebroken teen oploopt: gedekt onder de AVB. Nog eentje: jij gaat voor een offertebespreking naar een klant toe, haalt iets uit je aktekoffer en produceert daarbij een enorme kras op het gigantisch sjieke bureau van de opdrachtgever ... gedekt onder de AVB.

De premie voor dit soort verzekeringen is niet al te hoog. Even wat nattevingerwerk: eurootje of 100 à 200 per jaar.

 

De beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BA) dekt schade, die voortvloeit uit de uitoefening van je beroep. Daar zou inderdaad de schade van de verkeerd aangelegde kraag onder vallen. Afhankelijk van het beroep en de vorm waarin je dit uitoefent zal een verzekeraar een premie berekenen, die inderdaad over het algemeen niet misselijk is ;-)

 

Of je een rechtshulpverzekering kunt krijgen, die zaken dekt buiten het "kantoorrisico" (problemen met debiteuren, leveranciers, huurconflicten, garantiezaken enz.,) hangt ook af van de aard en vorm van je bedrijfs-/beroepsuitoefening: sommige zaken zijn niet verzekerbaar of alleen tegen giga-premies.

 

De premies van schadeverzekeringen zijn altijd gebaseerd op de kans dat er aanspraak op wordt gemaakt en de hoogte van een mogelijke claim. Je moet voor jezelf uitmaken of je het risico wilt uitbesteden of zelf wilt (en kunt) dragen.

www.paarseolifant.nl | www.zzp-school.nl

Link naar reactie
  • 0

Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering vinden is niet alleen duur maar soms zelfs onmogelijk:

a. ik kan 80% van mijn ict werkzaamheden niet verzekeren omdat ik niet de vereiste opleiding heb (wel al 20 jaar ervaring en training on the job maar dat is niet interessant voor een verzekeringsmaatschappij).

b. mijn partner en ik kunnen niet (dan wel tegen betaling van een torenhoge premie) onze werkzaamheden op het gebied van bedrijfs(brand)veiligheid verzekeren, we werken namelijk met echt vuur (gek he bij brandveiligheidstrainingen).

Heb deze issue dus maar afgesloten en vertrouw op mijn boerenverstand, bij twijfel, niet doen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.