• 0

Belastingvraag: capiciteitsprobleem en freelancer inhuren

We zitten op dit moment met een capiciteitsprobleem aangezien al onze klanten ineens actief beginnen te worden.

 

Wij willen nu freelancers gaan inhuren en deze dan weer neerzetten bij onze klanten. Echter ik weet dat de belastingdienst hier niet zo vrolijk van wordt, want die hebben liever dat je een werknemer aanneemt.

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik hiermee moet omgaan? Ik heb begrepen dat ik dan mijn freelancer een VAR verklaring moet laten ondertekenen? Echter ik ga mijn freelancer eigenlijk weer verhuren aan een van onze klanten, mag dit?

 

Een artikel hierover is ook goed :) Het probleem is dat wij jongen jongens zijn en eigenlijk nu een beetje in de problemen zitten, aangezien we wel al onze klanten willen helpen.

 

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Ik heb begrepen dat ik dan mijn freelancer een VAR verklaring moet laten ondertekenen?

 

Nee, de freelancer kan er een aanvragen bij de belastingdienst. Als het een VAR-WUO of VAR-DGA is en aan nog een paar voorwaarden voldaan is (zie de site van de belastingdienst en de site in mijn sig) dan ben je fiscaal geen werkgever, kan de freelancer factureren en hoef je geen loonbelasting en premie volksverzekeringen in te houden. De veronderstelling is dan dat je werkt met Echte Freelancers, die als zelfstandig ondernemer werken.

 

Echter ik ga mijn freelancer eigenlijk weer verhuren aan een van onze klanten, mag dit?

 

Ja, maar daarmee ben je voor de freelancer min of meer een detacheringsbureau. Als een freelancer erg veel via jullie werkt, dan komt zijn zelfstandigheid en VAR-WUO in het geding.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.