• 0

Wet Financieel Toezicht

Hallo,

 

Een tijdje geleden is de Wet financieel toezicht ingevoerd. Ik ben een student die nu stage loopt bij een bedrijf dat intermediairs programma's verkoopt voor een efficientere, objectievere en betere adviesvoering. Nu wil ik graag weten wat de eisen zijn van deze nieuwe wet.

Ik heb namelijk een idee voor een keurmerk voor onze producten maar dat keurmerk wil ik officeel laten goedkeuren door de AFM. Ik heb al overal gezocht voor een simpel overzicht van eisen van de Wft, maar overal vind ik eindeloze lappen tekst hierover en ik word er niet veel wijzer van. Als iemand een overzichtje heeft, kan ik ons product ernaast leggen en verbetering doorvoeren zodat het keurmerk kan worden aangevraagd bij de AFM.

Ik weet dat het een moeilijke opgave zal gaan worden, maar desalniettemin wil ik het toch proberen. Het zou namelijk een verbetering zijn voor de hele financiele adviesmarkt richting de consument.

 

Bij voorbaat dank voor een reactie,

 

groeten Tim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja,

 

Als je een ambitieus plan hebt, moet je niet denken dat je daar met een samenvatting vanaf komt. Lees de wettekst en trek je plan. Het gaat over een keurmerk notabene, dan mag ik toch veronderstellen dat je de inhoud door en door kent, of niet?

 

Sancho

 

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 1

Voor mijn afstuderen heb ik me bezig gehouden met de WFD, nu opgenomen in de WFT.

 

Voor alle (juiste) informatie moet je inderdaad echt bij de AFM zijn, zij hebben ook veel verschillende artikelen beschikbaar voor inzage.

http://www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?DocumentId=7432 < maar deze link heb je vast zelf dan al gevonden! Eventueel ook informatie op te vinden: www.stfd.nl

 

V&A: STFD

De Wft legt via de wet minimumnormen vast waaraan financiële dienstverleners onder andere op het gebied van de deskundigheid moeten voldoen. Het staat iedereen vrij om daarnaast keurmerken te voeren waarmee men zich naar de consument kan profileren (bijv. dat de bij het keurmerk aangesloten deelnemers over grotere kennis en/of ervaring beschikken dan degenen die alleen beschikken over de vergunning in het kader van de Wft). De Wft bemoeit zich niet met deze keurmerken en laat dit over aan de markt.

 

Ook zit ik met een vraagteken mbt. tot de goedkeuring door de AFM?

Maar ik wens je veel succes met je stage!

 

 

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Een tijdje geleden is de Wet financieel toezicht ingevoerd. Ik ben een student die nu stage loopt bij een bedrijf dat intermediairs programma's verkoopt voor een efficientere, objectievere en betere adviesvoering. Nu wil ik graag weten wat de eisen zijn van deze nieuwe wet.

 

 

http://www.sdu.nl/sdu/catalogus/Sdu_Juridisch/9789012116770.jsp

 

Als je student bent is er op jouw universiteit zeker een juridische bibliotheek waar je de wettekst kunt naslaan. Daar zul je ook juridische tijdschriften kunnen vinden met commentaren op de Wft.

Je kunt ook te rade gaan bij de NVB, NIBE of gewoon een middagje googelen.

Aan welke universiteit studeer je?

Link naar reactie
  • 0

Bij voorbaat dank allemaal voor jullie kritische noten. Ik heb uiteindelijk de AFM maar gebeld en zij hebben mij goed op weg kunnen helpen op de site van de Stfd. Deze organisatie heb ik nodig voor mijn voorstel tot Keurmerk en ik heb nu over 2 weken een afspraak met de directeur hiervan om mijn plannen tentoon te spreiden.

Ik zal jullie allemaal op de hoogte houden van de vorderingen van mijn pogingen.

 

Groeten Tim

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.