Jump to content
Abe73
Verberg

voorraad/reparatie systeem/database

vraag

Beste heren en dames ondernemers,

 

Mijn eerste post en direct een vraag waar ik maar niet verder mee kom. Reden van aanmelding; hier het antwoord vinden ;)

 

Het vele Googelen maakt de vraag niet simpeler en dus wend ik mij graag tot de experts hier aanwezig! Ook de zoekfunctie alhier leverde geen antwoorden op.

 

Ik ben op zoek naar een simpel maar goed systeem om verkopen en reparaties van snoeischaren bij te houden.

 

Wat moet er mogelijk zijn? Enerzijds moet ik als importeur alle ingekocht en verkochte scharen kunnen invoeren (eerst inkoopdatum, dan verkoopdatum en uiteindelijk nog NAW gegevens van de eindgebruiker). Anderszijds moet onze technische man deze database ook kunnen gebruiken om reparaties in te vermelden. Alle veranderingen in de database moeten realtime verwerkt worden zodat zowel de technische afdeling als ik op ieder moment over up-to-date informatie beschikken. Opmerking; onze technische man werkt vanaf een andere locatie en moet daardoor op afstand toegang hebben tot de database.

 

Momenteel werken we met een Excel bestand gehost via Google Docs. In de praktijk werkt dit echter niet vlekkeloos.

 

Heeft iemand enig idee of er een dergelijk systeem bestaat of kan iemand mij een schop in de goede richting geven?

 

Alvast hartelijk dank voor de input!

Link to post
Share on other sites

15 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Je zou een CRM systeem kunnen gebruiken wat web-based is. Je bent dan meteen locatie-onafhankelijk.

 

Ik denk dat er genoeg standaard systemen in de markt beschikbaar zijn maar je kunt ook overwegen om een custom-built systeem te gaan gebruiken. Zeker omdat je maar 1 product verkoopt kan je een hele simpele tool maken geheel naar wens.

 

Om die afweging goed te maken raad ik je aan gewoon in gesprek te gaan met IT bedrijven.


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Djluc, hartelijk dank voor je reactie. Gelukkig verkopen we meer producten. De snoeischaren zijn het enige dat we op vooraad hebben.

 

Ik heb me al iets verdiept in het hele CRM verhaal en hoewel die paketten er goed uitzien en waarschijnlijk ook goed werken zijn ze voor mij veel te uitgebreid. Relatiebeheer hoef ik niet aan te doen. Klinkt vreemd maar komt doordat alle scharen via dealers worden verkocht. Ik heb in principe niets met de eindgebruiker te maken. Het enige dat ik moet bijhouden is NAW gegevens en aankoopdatum tbv van de garantieperiode.

 

Het voornaamste is dus dat de scharen aan de klant gekoppeld worden en dat de reparatiehistorie bijgehouden word.

 

Misschien denk ik ook wel te moeilijk hoor en is een dergelijk systeem simpel te bouwen. Ook voor dergelijke suggesties houd ik me aanbevolen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je zou eigenlijk in paint ofzo een simpel opzetje moeten maken van de schermen die je nodig denkt te hebben. Dus een invoerscherm voor een schaar (of misschien een hele serie?), een zoekvenstertje enzovoorts. Dan kunnen IT bedrijven je zo een offerte toesturen als het er een duidelijke beschrijving bij doet.


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Voor reparaties zou je je kunnen zoeken op "ticket (support) system". Voorbeeld is Kayaka eSupport (http://www.kayako.com/). Dit kan eventueel ook gecombineerd worden met Vtiger (=CRM) maar gaat dan verder dan je wilt.

Ook op http://sourceforge.net/ kun je eventueel zoeken voor een open source variant.

 

Echter de meeste systemen zullen complexer te beheren zijn dan een Excel-sheet omdat e.e.a. vaak gecombineerd wordt met een database (bijv. MySQL).

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Misschien denk ik ook wel te moeilijk hoor en is een dergelijk systeem simpel te bouwen. Ook voor dergelijke suggesties houd ik me aanbevolen.

 

Ik zou als ik jou was inderdaad bij een aantal internetbureau's een offerte vragen voor een maatwerk-applicatie. Dit klinkt allemaal niet zo heel ingewikkeld, en een maatwerk systeem kan je een hoop gedoe besparen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Inderdaad, zeker omdat je dan gewoon geen onnodige onduidelijk extra mogelijkheden hebt. Ik verwacht namelijk niet dat je veel extra functionaliteiten nodig gaat hebben.


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je hebt het over 'de technische man', bedoel je dat er maar één persoon toegang op afstand nodig heeft tot de database? Je kunt dan nog denken aan 'remote desktop' (op afstand inloggen). Zet een extra pc neer op je hoofdvestiging waar je technische man op werkt en je kunt zelf met MS Access of Filemaker een database in elkaar zetten. Aangenomen dat de kennis daarvoor beschikbaar is. Voordeel is dat je je database/applicatie zelf in beheer hebt.

 

Voor meerdere personen die op afstand toegang moeten hebben werkt dit nog zolang er maar incidenteel en kort gebruik van wordt gemaakt. Anders is iets web based, al dan niet op maat, een betere oplossing.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Inderdaad, zeker omdat je dan gewoon geen onnodige onduidelijk extra mogelijkheden hebt. Ik verwacht namelijk niet dat je veel extra functionaliteiten nodig gaat hebben.

 

Overbodige extra functionaliteit hoeft geen minpunt te zijn. Kijk naar hoeveel gebruikers office effectief gebruiken ;)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Guest Verwijderd account

Kijk eens bij Adsoft www.adsoft.be

 

Ik heb dit programma jaren in een fietsenzaak gebruikt. Je kan het geheel naar eigenzin inrichten.

 

Groet,

Jan

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ingreep door moderator: Lees even de regels van dit forum door a.u.b., werving voor je eigen bedrijf wordt niet op prijs gesteld.


Met vriendelijke groeten,

 

Sponiza

www.sponiza.nl

www.etikettenprinten.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zo´n remote desktop is inderdaad niet zo´n gek idee. Zou dat ook kunnen als ik gebruik blijf maken van het Excel bestand dat ik tot op heden gebruik?

 

Ik zal ook een opzetje maken van hoe e.e.a eruit moet komen te zien en wat bedrijven benaderen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Excuses, moderator,

 

Had de alg voorwaarden gelezen, blijkbaar niet goed genoeg. Wilde op geen enkele manier misbruik van dit forum maken! Help veel mensen zonder daar iets voor te rekenen, dus de reactie was niet met kwade opzet!


Met vriendelijke groeten,

 

Sponiza

www.sponiza.nl

www.etikettenprinten.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zo´n remote desktop is inderdaad niet zo´n gek idee. Zou dat ook kunnen als ik gebruik blijf maken van het Excel bestand dat ik tot op heden gebruik?

 

Met remote desktop gebruik je de pc die op een andere plek staat alsof je er gewoon achter zit. Dus ja Excel kan ook.

 

In het nederlands heet het 'extern bureaublad'. Zie http://support.microsoft.com/kb/315328/nl .

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

In plaats van remote desktop zou je ook Logmein kunnen gebruiken.

https://secure.logmein.com/home.asp.

 

Met remote desktop moet er meestal nog wat ingesteld worden op de internetrouter (doorsturen van poort 3389 naar het ip-adres van de computer). Dat hoeft met logmein niet.


Molter ICT

www.molter.nl

 

Be brave. Take risks. Nothing can substitute experience

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 50 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept