• 0

voorraad/reparatie systeem/database

Beste heren en dames ondernemers,

 

Mijn eerste post en direct een vraag waar ik maar niet verder mee kom. Reden van aanmelding; hier het antwoord vinden ;)

 

Het vele Googelen maakt de vraag niet simpeler en dus wend ik mij graag tot de experts hier aanwezig! Ook de zoekfunctie alhier leverde geen antwoorden op.

 

Ik ben op zoek naar een simpel maar goed systeem om verkopen en reparaties van snoeischaren bij te houden.

 

Wat moet er mogelijk zijn? Enerzijds moet ik als importeur alle ingekocht en verkochte scharen kunnen invoeren (eerst inkoopdatum, dan verkoopdatum en uiteindelijk nog NAW gegevens van de eindgebruiker). Anderszijds moet onze technische man deze database ook kunnen gebruiken om reparaties in te vermelden. Alle veranderingen in de database moeten realtime verwerkt worden zodat zowel de technische afdeling als ik op ieder moment over up-to-date informatie beschikken. Opmerking; onze technische man werkt vanaf een andere locatie en moet daardoor op afstand toegang hebben tot de database.

 

Momenteel werken we met een Excel bestand gehost via Google Docs. In de praktijk werkt dit echter niet vlekkeloos.

 

Heeft iemand enig idee of er een dergelijk systeem bestaat of kan iemand mij een schop in de goede richting geven?

 

Alvast hartelijk dank voor de input!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou een CRM systeem kunnen gebruiken wat web-based is. Je bent dan meteen locatie-onafhankelijk.

 

Ik denk dat er genoeg standaard systemen in de markt beschikbaar zijn maar je kunt ook overwegen om een custom-built systeem te gaan gebruiken. Zeker omdat je maar 1 product verkoopt kan je een hele simpele tool maken geheel naar wens.

 

Om die afweging goed te maken raad ik je aan gewoon in gesprek te gaan met IT bedrijven.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Djluc, hartelijk dank voor je reactie. Gelukkig verkopen we meer producten. De snoeischaren zijn het enige dat we op vooraad hebben.

 

Ik heb me al iets verdiept in het hele CRM verhaal en hoewel die paketten er goed uitzien en waarschijnlijk ook goed werken zijn ze voor mij veel te uitgebreid. Relatiebeheer hoef ik niet aan te doen. Klinkt vreemd maar komt doordat alle scharen via dealers worden verkocht. Ik heb in principe niets met de eindgebruiker te maken. Het enige dat ik moet bijhouden is NAW gegevens en aankoopdatum tbv van de garantieperiode.

 

Het voornaamste is dus dat de scharen aan de klant gekoppeld worden en dat de reparatiehistorie bijgehouden word.

 

Misschien denk ik ook wel te moeilijk hoor en is een dergelijk systeem simpel te bouwen. Ook voor dergelijke suggesties houd ik me aanbevolen.

Link naar reactie
  • 0

Je zou eigenlijk in paint ofzo een simpel opzetje moeten maken van de schermen die je nodig denkt te hebben. Dus een invoerscherm voor een schaar (of misschien een hele serie?), een zoekvenstertje enzovoorts. Dan kunnen IT bedrijven je zo een offerte toesturen als het er een duidelijke beschrijving bij doet.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Voor reparaties zou je je kunnen zoeken op "ticket (support) system". Voorbeeld is Kayaka eSupport (http://www.kayako.com/). Dit kan eventueel ook gecombineerd worden met Vtiger (=CRM) maar gaat dan verder dan je wilt.

Ook op http://sourceforge.net/ kun je eventueel zoeken voor een open source variant.

 

Echter de meeste systemen zullen complexer te beheren zijn dan een Excel-sheet omdat e.e.a. vaak gecombineerd wordt met een database (bijv. MySQL).

Link naar reactie
  • 0
Misschien denk ik ook wel te moeilijk hoor en is een dergelijk systeem simpel te bouwen. Ook voor dergelijke suggesties houd ik me aanbevolen.

 

Ik zou als ik jou was inderdaad bij een aantal internetbureau's een offerte vragen voor een maatwerk-applicatie. Dit klinkt allemaal niet zo heel ingewikkeld, en een maatwerk systeem kan je een hoop gedoe besparen.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, zeker omdat je dan gewoon geen onnodige onduidelijk extra mogelijkheden hebt. Ik verwacht namelijk niet dat je veel extra functionaliteiten nodig gaat hebben.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt het over 'de technische man', bedoel je dat er maar één persoon toegang op afstand nodig heeft tot de database? Je kunt dan nog denken aan 'remote desktop' (op afstand inloggen). Zet een extra pc neer op je hoofdvestiging waar je technische man op werkt en je kunt zelf met MS Access of Filemaker een database in elkaar zetten. Aangenomen dat de kennis daarvoor beschikbaar is. Voordeel is dat je je database/applicatie zelf in beheer hebt.

 

Voor meerdere personen die op afstand toegang moeten hebben werkt dit nog zolang er maar incidenteel en kort gebruik van wordt gemaakt. Anders is iets web based, al dan niet op maat, een betere oplossing.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, zeker omdat je dan gewoon geen onnodige onduidelijk extra mogelijkheden hebt. Ik verwacht namelijk niet dat je veel extra functionaliteiten nodig gaat hebben.

 

Overbodige extra functionaliteit hoeft geen minpunt te zijn. Kijk naar hoeveel gebruikers office effectief gebruiken ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Kijk eens bij Adsoft www.adsoft.be

 

Ik heb dit programma jaren in een fietsenzaak gebruikt. Je kan het geheel naar eigenzin inrichten.

 

Groet,

Jan

Link naar reactie
  • 0

Zo´n remote desktop is inderdaad niet zo´n gek idee. Zou dat ook kunnen als ik gebruik blijf maken van het Excel bestand dat ik tot op heden gebruik?

 

Ik zal ook een opzetje maken van hoe e.e.a eruit moet komen te zien en wat bedrijven benaderen.

Link naar reactie
  • 0

Excuses, moderator,

 

Had de alg voorwaarden gelezen, blijkbaar niet goed genoeg. Wilde op geen enkele manier misbruik van dit forum maken! Help veel mensen zonder daar iets voor te rekenen, dus de reactie was niet met kwade opzet!

Met vriendelijke groeten,

 

Sponiza

www.sponiza.nl

www.etikettenprinten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.