• 0

Merkkleding import uit China

Beste mensen,

 

Ik ben vrij nieuw in dit hele gebeuren. Heb wel enige ervaring met betrekking tot internet marketing en webmaster. Maar voor een nieuw concept: een merkkleding online webshop, ben ik op zoek naar goede leveranciers/fabrieken waar ik partij merkkleding en schoenen voor een relatief lage prijs kan bestellen. Ik heb al gekeken op B2B-websites, zoals Alibabba en Tradeget.com, maar daar vind ik Chinese fabrieken/leveranciers/wholesalers die zéér aantrekkelijke prijzen hanteren voor merkkelding (40 USD per stuk voor bijvoorbeeld prada schoenen). Dat is gewoon zo aantrekkelijk, als je weet dat zulke schoenen normaal 249 euro in de winkel kosten, maar aan de andere kant, ga je ook denken zijn ze nep, gestolen, gaan ze lang mee (of worden er slechte grondstoffen gebruikt). Wat ook opvalt is dat alle bedrijven gevestigd zijn in China, Fuijan. En als je op hun officiële website kijkt, is het allemaal flut inelkaar gezet (alleen foto's, geen aanvullende informatie en allemaal 404-pagina's). Daarom vraag ik jullie ervaringen mbt import van (kleding) of andere producten uit China en wat jullie denken van deze zaken en zijn er misschien nog suggesties voor andere bedrijven die professioneler en betrouwbaarder overkomen. Ik hoor graag van jullie. En wat vinden jullie van deze bedrijf: http://www.tradeget.com/free_list/p38085/F1395/nike_puma_jordan_adidas.html

 

Oja, voor jullie gaan zeggen dat er genoeg informatie op internet te vinden is over hoe echt of nep china is, ik heb zeer veel reacties gelezen, maar dat zijn reacties van mensen (meningen van mensen) die het niet/nooit hebben gedaan, maar zich baseren op dingen van wat ze horen. Dus daar kan ik moeilijk een goed op feiten gebaseerd conclusie trekken, hoop die hier wel te kunnen doen.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb geen ervaring in deze business, maar focus niet alleen op China.

In zuid Italie wordt ook veel (merk)kleding gemaakt.

Soms is het verschil tussen imitatie en echt overduidelijk, soms is het vrijwel niet te zien en wordt het zelfs door dezelfde fabrieken gemaakt uit dezelfde materialen.

 

 

Oke, bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van mening dat het concept valt en staat bij de webshop en de promotie ervan. Als voorbeeld noem ik een duitse webshop, Dress for less. Deze verkopen al jaren stokoude collecties van A-designers voor top-prijzen en zijn daar erg succesvol in (het fotowerk op de site is dan ook erg goed).

 

Is de webshop al ontwikkeld? Wellicht kan ik je van dienst zijn (niet werven EG - mod)

Link naar reactie
  • 0

Easygenerated, het is leuk dat je dit forum gevonden hebt. En wens je veel plezier hier maar ik heb nu al 4 replies langs zien komen waar een moderator in heeft moeten grijpen aangezien jij het als wervingstool wil gebruiken. Zou fijn zijn als je daar mee ophoudt. Doe het desnoods met een PM. Maar dit forum is bedoeld om te discussieren, elkaar te helpen, etc.

 

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0
...daar vind ik Chinese fabrieken/leveranciers/wholesalers die zéér aantrekkelijke prijzen hanteren voor merkkleding (40 USD per stuk voor bijvoorbeeld prada schoenen). Dat is gewoon zo aantrekkelijk, als je weet dat zulke schoenen normaal 249 euro in de winkel kosten, maar aan de andere kant, ga je ook denken zijn ze nep, gestolen, gaan ze lang mee (of worden er slechte grondstoffen gebruikt). Wat ook opvalt is dat alle bedrijven gevestigd zijn in China, Fuijan. En als je op hun officiële website kijkt, is het allemaal flut inelkaar gezet (alleen foto's, geen aanvullende informatie en allemaal 404-pagina's).

 

<...>

 

Oja, voor jullie gaan zeggen dat er genoeg informatie op internet te vinden is over hoe echt of nep china is, ik heb zeer veel reacties gelezen, maar dat zijn reacties van mensen (meningen van mensen) die het niet/nooit hebben gedaan, maar zich baseren op dingen van wat ze horen. Dus daar kan ik moeilijk een goed op feiten gebaseerd conclusie trekken, hoop die hier wel te kunnen doen.

 

En nou hoop je dat er iemand langskomt die al jaren Prada-schoenen uit China importeert van een fabrikant die met toestemming van de merkeigenaar goedkope rotzooi voor een fractie van de prijs aan Europeanen levert.

 

;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zoiets, ja. Ik bedoel waarom is het rotzooi, ik kom heel vaak kleding of apparaten tegen die in China zijn gemaakt waarop made in china of taiwan of Thailand staat, ik snap daarom niet waarom mensen spullen uit dat soort landen rotzooi noemen? Wat zie ik dan over het hoofd? Ik denk dat je daar prada schoenen makkelijk goedkoop kan kopen, omdat de productiekosten daar laag zijn?

 

Website/webshop is nog niet gemaakt, moet eerst een goed assortiment opstellen en inkopen voordat ik er aan begin. Bovendien een webshop maak ik zelf wel. Bedankt voor je aanbod.

Link naar reactie
  • 0

 

Ook luxemerken laten producten in China en Vietnam maken. Volgens hun specificaties en met hun label, waarna ze de distributie over de hele wereld laten verzorgen volgens vaste procedures. Het laatste wat deze merkeigenaren willen is dat fabrikanten of distributeurs op eigen houtje goedkope rippofs gaan verkopen.

 

Denk nou eens na...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dit is allemaal namaak, en daar moet je niet mee beginnen. Ik kan je nu al vertellen dat je daar enorm veel gezeik mee krijgt (en terecht), en dat je de webshop snel weer moet dichtgooien.

 

Ik raad het je echt af dit te doen.. Ga gewoon kijken naar legitieme producten via normale kanalen, en ga dan zaken doen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

ik heb wel een tijdje merkkleding uit china geimporteerd (ralph lauren burberry, von dutch, net waar vraag naar was) je kunt er een leuke cent mee verdienen. Alleen blijft het natuurlijk louche handel en is het nooit legaal. Elk merk heeft gewoon een NL-se licentie houder en ga er maar rustig uit dat alles wat je uit china aan merkkleding haalt nep is. Als het nep is is 40 dollar natuurlijk nog steeds veel te duur.. Je kunt nog wel nep merkkleding zonder problemen importeren maar zorg dan dat het niet te bekend is bijvoorbeeld echt exclusieve merken, ik heb het idee dat de douane niet altijd goed op de hoogte is... Maar goed je kunt het er zo een beetje bij den maar raak er niet in verzeild vroeg of laat gaat het mis. Van mij zijn ook al een keer 100x overhemden tommy vernietigd. .. Ik ben student en zie het als hobby maar ik zou er mijn beroep niet van willen maken..

;)

 

groet,

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien kan een mod een verzameltopic maken van deze terugkerende vragen. Er zijn blijkbaar een boel (beginnende) webshop-ondernemers die menen dat je zomaar merkkleding van een vage leverancier uit China kan invoeren en verkopen. Als we d'r een verzameltopic van maken, kan ik wat info toevoegen over ondernemers die gepeperde nota's krijgen vanwege inbreuk op merkrechten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien kan een mod een verzameltopic maken van deze terugkerende vragen. Er zijn blijkbaar een boel (beginnende) webshop-ondernemers die menen dat je zomaar merkkleding van een vage leverancier uit China kan invoeren en verkopen. Als we d'r een verzameltopic van maken, kan ik wat info toevoegen over ondernemers die gepeperde nota's krijgen vanwege inbreuk op merkrechten.

 

Het opvallende is vaak dat het bijna altijd webshops zijn, jonge ondernemers die misschien vaak nog geen ondernemer zijn en zoals elke beginneling probeert een snel rijk en grote winsten concept neer te zetten. Serieuze ondernemers stellen dit soort vragen gewoon niet. Zelfs de beginnende serieuze ondernemer waarvoor dit forum bedoeld is heeft na 5 seconden nadenken al door dat dit geen zin heeft of tegen de wet ingaat.

Link naar reactie
  • 0

 

Het is een spillover van eBay. Er is een groep starters die vanuit huis wat wil bijverdienen en in kleine partijtjes gaat handelen. Daar wordt gretig op ingespeeld door dubieuze importeurs die kleine pakketjes samenstellen van vage herkomst. Vaak onder het motto: surplus poductie uit China. Het is dus belangrijk om te benadrukken dat je je als verkoper niet kan verschuilen achter de smoes van particuliere verkoop en dat je een onderzoeksplicht hebt. De namaakdetectives van SNB React leggen namens de merkeigenaar nu pijnlijke boetes op als het namaak blijkt te zijn, gebaseerd op de schade die veroorzaakt wordt. Je verkoopt een paar schoenen voor twintig euro die normaliter tweehonderd euro kosten. Schade voor de merkeigenaar: veel meer dan twintig euro.

 

Da's dus een kostbare grap.

 

Voorbeeld 1

 

Voorbeeld 2

 

Voorbeeld 3

 

Voorbeeld 4

 

Voorbeeld 5

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

zo'n 90% van alle kleding schoenen tassen en parfums op ebay marktplaats enz zijn namaak. en ebay maakt het niets uit ze verdienen er miljoenen aan ze plaatsen enkele waarschuwingen maar dat is alleen maar om de indruk te wekken dat ze er daadwerkelijk iets aan doen als ze werkelijk alle namaak producten willen verwijderen blijft er bijna niks meer over voor de verkoop en dus verdienen ze ook bijna niks meer ,dus het intereseert ze echt niet wat er verkocht word zolang hun er maar aan kunnen verdienen.het probleem is dat veel mensen dit niet weten en zij kopen te goeder trouw van deze verkopers in de veronderstelling dat het originele producten zijn maar ik kan je verzekeren bijna alles is namaak.het grootste gedeelte komt uit china ,er zijn zelfs chinese fabrieken die voormalige productie medewerkers van bijv. nike in dienst nemen om de schoenen en kleding zo goed mogelijk te kunnen kopieeren.en andere fabrieken die bijvoorbeeld voor nike een productielijn doen,en gaan wanneer die opdracht ten einde is gewoon verder met de productie maar verkopen deze nu zelf op de markt zonder tussenkomst van nike.het is een miljardenindustrie geworden.ik heb zelf jarenlang merkkleding en schoenen verkocht op ebay maar kon niet meer op concureren tegen de prijzen van de verkopers die namaak verkopen, ik heb alleen origineel verkocht en weiger namaak te verkopen maar dat betekent wel dat ik bijna niks meer kan verkopen want mijn inkoopprijs is nog hoger dan hun verkoopprijs.

 

www.merkkledingworld.nl

www.merkkledingworld.com

Link naar reactie
  • 0

Goede sites om kleding te kopen is vooral alibaba.com als je nieuw bent.

Ik heb hier zelf veel gebruik van gemaakt vorig jaar tijdens onze studenten onderneming.

We hebben toen 1000 zonnekleppen geimporteerd uit China en dat ging allemaal zonder problemen. Zolang je maar een goede leverancier hebt.

 

Wat betreft kleding is alles NEP. Armani, tommy noem maar op het is allemaal nep en nog eens nep. Dus koop dit nooit uit china. De kleren worden misschien wel in china gemaakt maar de merken zullen nooit vanuit daar distribueren. Verder kun je wel kijken naar de chinese merken en of merkloos. Staan zeer leuke producten op.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.