• 0

investeerder gevonden, welke rechtsvorm?

ik heb een investeerder gevonden (!)

 

welke rechtsvorm is nu slim?

 

hij heeft een netwerk, wil wel geld in het bedrijf stoppen, regelt een auto, een kantoorruimte, etc

 

ik voer de werkzaamheden uit (ontwerp) en hij de aanvullende werkzaamheden (realisatie), daarnaast draagt hij mogelijke klanten aan voor opdrachten die ik alleen uitvoer, eigenlijk twee soorten activiteiten dus

 

welke rechtsvorm is handig? BV wil ik eigenlijk niet, is een VoF handig of een eenmanszaak met samenwerkingsovereenkomst?

 

wie biedt?

 

bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je met z'n 2en een bedrijf begint lijkt een v.o.f. me de meest praktische keus. Gewoon met 1 rekening, 1 boekhouding, etc.

 

Moeten er wel goede afspraken gemaakt worden, over de winstverdeling e.d. Een goed vennootschapscontract is altijd aan te raden. En nooit vergeten dat jullie beide persoonlijk aansprakelijk zijn.

Link naar reactie
  • 0

Indien jullie samen dit gaan doen en jullie beiden hebben geen andere activiteiten dan is een VOF de meest logische keus, zorg inderdaad voor de goede afspraken waar J toekomst het over heeft.

 

Aangezien de investeerder al een netwerk heeft, neem ik aan dat hij ook eigen activiteiten uitvoert?

Wat voor ideeen heeft hij dan voor het samenwerken.

 

Indien jij het idee hebt en hij de middelen om dat idee waar te maken zou ik toch behoedzaam zijn op de voorwaarden die er gesteld worden.

 

 

 

 

 

 

Molter ICT

www.molter.nl

 

Be brave. Take risks. Nothing can substitute experience

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zou ik een eenmanszaak oprichten en van daaruit een overeenkomst aangaan met betrekking tot de diensten die gedaan worden. Jij kan dan gedeeltelijk voor hem werken, en dan ook nog andere activiteiten ontplooien.

 

Mocht je zoveel werk hebben dat je zowel bijna alleen voor hem bezig bent, dan moet je uitkijken dat de belastingdienst je niet gaat beschouwen als die man zijn werknemer. Dan is een andere constructie gewenst.

 

Ik zou zeggen overleg het goed met hem, en eventueel met een adviseur.

Molter ICT

www.molter.nl

 

Be brave. Take risks. Nothing can substitute experience

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.