• 0

inschrijven op RFP's

Hallo allemaal,

 

In 2005 is mijn bedrijf van start gegaan op het gebied van hosting, domeinnamen en webdesign. Ik ben nu bezig met het verbreden van de doelgroep en de diensten en wil me ook gaan richten op de zakelijk markt. Ik ben mij er van bewust dat er in veel gevallen een enorm eisen pakket op tafel wordt gelegd om uberhaupt mee te dingen in een RFP-traject van een bedrijf, maar ergens zal een start gemaakt moeten worden.

 

Mijn vraag is: hoe kan iemand zich inschrijven voor een aanvraag (Request for proposol) en waar zijn dergelijke aanvragen te vinden? Is daar een centraal punt voor of zijn er meerdere partijen?

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

De meeste opdrachten komen gewoon uit je netwerk. Kijk bijvoorbeeld eens of je geen deals kunt sluiten met reclame-bureau's en website bouwers. Die maken uiteindelijk de websites en adviseren een hosting partij.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Beste djluc,

 

www.aanbestedingskalender.nl geeft een overzicht van aanbestedingen voor de overheid. Ik dacht dat je daar altijd op mag inschrijven. Het gaat dan wel om grotere bedragen.

 

Sommige gemeenten hebben intern een lagere drempel van bijvoorbeeld 25.000 euro afgesproken. Weet niet of je daar altijd op mag inschrijven, of dat een vereiste is dat je in de gemeente gevestigd bent.

 

Succes, Sponiza

Met vriendelijke groeten,

 

Sponiza

www.sponiza.nl

www.etikettenprinten.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie.

 

Bij de overheid heb ik altijd het idee dat de projecten en uitbestedingen naar de vaste partijen gaan en dat het een vrij gesloten wereldje is waar je niet snel binnenkomt, maar de bovenstaande website doet anders vermoeden.

 

Verder merk ik dat er toch een flink aantal partijen zijn die inschrijven op een bepaalde opdracht en dat een heel selectie proces volgt om de juiste partij de klus te geven. Dat doet toch vermoeden dat niet alleen een select groepje een mailing krijg o.i.d., maar dat dit toch breder wordt aangeboden.

 

Ik denk inderdaad ook dat ik mijn huidige netwerk wat meer aandacht moet geven en (betere) afspraken moet maken om opdrachten binnen te halen.

Link naar reactie
  • 0

Beste djluc,

 

Veel kleinere bedrijven hebben bij de uitbesteding van de WMO en de inburgeringstrajecten een kans gekregen. Volgens mij moet je wel een lange adem hebben en over een goed netwerk beschikken.

 

Waarom neem je niet eens contact op met die kleinere partijen en vraag je hoe zij het hebben aangepakt. Zeker als je geen directe concurrent bent kan zo'n gesprek voor beide partijen interessant zijn.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Sponiza

www.sponiza.nl

www.etikettenprinten.nl

Link naar reactie
  • 0

De topicstarter vraagt toch expliciet om de zakelijke markt en letterlijk om bedrijven dus ik snap even niet waarom overheidsaanbestedingen aangehaald worden ??? De overheid is verplicht tot het doen van aanbestedingen. De zakelijke markt is dit niet en daar zijn dus ook niet zo snel dergelijke initatieven te vinden, ofwel: Je moet netwerken om opdrachten te krijgen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor de late reactie.

 

Ik had mijn vraag wat anders moeten formuleren, aangezien de toekomstige activiteiten die ik wil gaan oppakken wel degelijk betrekking zouden kunnen hebben op zowel de zakelijke markt als overheidsinstellingen.

 

Al met al zal ik mijn huidige netwerk eens onder de loep moeten nemen ;)

 

Bedankt voor alle reacties.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad is de aanbestedingswereld transparanter geworden, en wordt er mede door de genoemde kalender meer ingeschreven.

Daarnaast moeten vooraf de selectiecriteria bekend zijn.

 

Wel merk ik ook dat er uiteindelijk een selecte groep kwalitatief goede leveranciers is die de opdrachten krijgt. Dit is ook logisch, aangezien er slechts meestal een kleine groep aan de preselectie-eisen kan voldoen (minimumomzet, referenties, kwaliteit etc.)

Daarnaast zijn er in mijn geval een aantal partijen die een merkbare voorliefde voor me hebben (weliswaar gebaseerd op feiten, maar toch).

 

Het bedrijfsleven is idd een kwestie van relaties en reklame.

 

Ik wil online in 'verloren uurtjes' nog wel eens googlen op begrotingen, jaarverslagen etc. waarin bepaalde trefwoorden voorkomen die met mijn productgroep te maken hebben. Zo heb ik in 2004 alle gemeenten (nee, geen bedrijf, maar bij wijze van voorbeeld) doorgespit op geplande investeringen in mijn product in de jaren 2005 tot en met 2009. Op die manier was ik er als eerste bij, en er zijn een aantal mooie opdrachten uit voortgekomen.

 

Zeken op : [+jaarverslag +filetype:pdf +"nieuwe website" +2007]

levert o.a. op:

 

 

http://www.strategie-vsb.nl/pdf/VSBJaarverslag2006.pdf

(PDF bestand, even CTRL-F op website en je hebt weer iemand om te benaderen)

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.