• 0

Financiering van kostbare plannen

Hoi,

 

Zoals waarschijnlijk wel te zien is ben ik nieuw hier. Ik ben sowieso een nieuweling wat ondernemen in het algemeen betreft. Ik zou graag een algemene vraag hier aan jullie voorleggen.

 

Ik heb al verschillende jaren een idee voor een nieuw product in de entertainment. Zonder in details te treden kan wel gezegd worden dat het, omdat het om een toeristische attractie gaat, verschrikkelijk kostbaar idee is. Een eerste schatting zou kunnen spreken van verschillende honderden miljoenen euros.

 

Nu is mijn vraag: Is het überhaupt mogelijk om financiering te krijgen voor een dergelijk project? Dat wil zeggen, stel dat uit onderzoek blijkt dat het financieel haalbaar is, zijn er dan instellingen die dergelijke bedragen uitlenen? Hoe groter de bedragen, des te groter de risico's zijn uiteraard.

 

Ik zou graag jullie gedachten hierover willen horen, uiteraard zo realistisch mogelijk.

 

Met vriendelijke groet,

Tonny

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alles kan in ondernemersland. Wanneer je op zoek bent naar extreme voorbeelden dan onderzoek de ontwikkelingen in Dubai eens. Of Las Vegas. Dichter bij huis kun je denken aan de acties van Henny van der Most.

 

Voor een beginnend ondernemer zijn dit soort acties met dit soort getallen natuurlijk geen inkoppertje. Dus zul je er heel veel energie in moeten stoppen.

 

Succes met groot denken! Ard

Link naar reactie
  • 0

Moest inderdaad ook gelijk denken aan dubai. Daar zijn ze trouwens ook bezig met attractie parken groter dan disneyland, misschien past jouw idee in de zoektoch van de sjeik naar een grote toeristen trekker. Als het daadwerkelijk om zulke bedragen gaat moet je je al snel met hele grote partijen ophouden. Dat soort partijen werken ook hyper professioneel en zien doorgaans weinig in zomaar een idee, zij willen een tot in detail uitgewerkt plan van aanpak zien alvorens er uberhaupt naar gekeken word. Dan sta je natuurlijk zelf ook sterker en hebben ze je nodig, als je zo maar een idee oppert gaan ze de realsatie bedenken.

 

http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?Context=N%7C10&KrantArtikelId=526846

artikel is wel van eind 2005

Link naar reactie
  • 0

Heb je al enige ervaring met kostbare plannen of droom je graag op grote schaal?

 

Vooral het laatste ;)

Het zit zo: Al enige jaren ben ik bezig met een concept toeristische attractie. Hoe meer ik ermee bezig ben, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het niet "zomaar een hobby" is maar dat het een levensvatbaar idee is.

 

Ik studeer momenteel nog, maar niet echt een ondernemend iets (werktuigbouwkunde). Ik ben dan ook nog niet heel erg bekend binnen de ondernemerswereld.

 

Om de haalbaarheid aan te tonen wil ik op termijn naast de creatieve ontwikkeling ook bezig gaan met de bedrijfseconomische kant van het verhaal. Vandaar dat ik dit topic geopend heb :)

 

Allemaal heel erg bedankt voor jullie inbreng - het wordt erg gewaardeerd!

Link naar reactie
  • 0

 

Niks mis met op grote schaal dromen. 8)

 

Wil je die droom echt realiseren, dan zul je in actie moeten komen. Loop stage bij vergelijkbare bedrijven, verdiep je in de ontwikkeling van attracties, zorg dat je de cijfers in je bloedsomloop krijgt, leer mensen kennen die dezelfde passie hebben, besteed al je geld en vrijetijd aan het vergaren van kennis, enzovoort...

 

Maar verwacht niet dat eoa miljonair jouw droom gaat betalen. Niet meteen althans.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Alles is mogelijk. In de praktijk blijkt alleen, dat je zonder ervaring of substantiële eigen inbreng, geen grote geldbedragen krijgt.

 

Begin wat kleiner, doe ervaring op en groei met stappen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.