• 0

Hoe moet ik mijn webshop financieren?

Gast Verwijderd account

Op dit moment ben ik druk bezig met het het schrijven van mijn ondernemingsplan voor het opzetten van een webshop

Dit idee is ontstaan vanuit het reintegratietraject waarin ik zit. Probleem is dat ik niet weet hoe ik mijn bedijfje moet financieren.

Ik heb ongeveer 4000,- euro nodig. Dit bedrag is te laag voor een zakelijk krediet.

 

Er zijn een aantal opties om aan het bedrag te komen maar welke is de beste????

 

1. Het bedrag verhypotheken

2. Onze persoonlijke lening verhogen met 4.000

3. Omdat ik een ww uitkering heb en gedeeltelijk arbeidongeschikt ben kan ik volgens mij in aanmerking komen voor een lening van de gemeente.

 

Aan mijn familie of vrienden kan ik het niet vragen. Ik heb geen dubbeltje spaargeld, wel overwaarde op mijn huis van ongeveer 30.000.

Mijn leefsituatie is met een partner die een goed inkomen heeft. Wel hebben we een persoonlijke lening van 50.000.

 

 

Ik zou jullie advies heel erg op prijs stellen.

 

Alvast bedankt.

Valeria

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Eventueel zou je kunnen kijken naar microfinanciering, er zijn instanties die zich specifiek op dit soort situaties richten, door gericht relatief kleine bedragen te investeren in startende ondernemers. Je zou kunnen kijken of er instanties bij jou in de gemeente of regio actief zijn die je kunnen helpen.

 

Disclaimer: wij hebben de site ontwikkeld, verder heb ik er geen bemoeienis mee.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ja dat lijkt me ook dat ze me gaan checken. in principe is dat geen probleem. Ik heb geen negatieve BKR.

Het is wel fijn dat ze bij Bizner geen ondernemingsplan hoeven te zien. Dat scheelt weer tijd.

 

Een microkrediet is ook een idee, misschien dat daarvoor de rente lager is.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het gaat om design geboortekaartjes die ik ontwerp .En ik vind mijn ontwerpen zeker onderscheidend en vernieuwend. Maar smaken verschillen natuurlijk.

Ik neem aan dat ze niet heel moeilijk gaan doen om 4.000 euro.

En anders kan ik altijd nog terecht bij de gemeente.

Ik denk dat mijn plan goed is maar dat de lening van 50.000 achter mijn naam weleens het struikelblok kan zijn.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Vandaag een lening aangevraagd bij de ABN en hij is inderdaad afgewezen vanwege de persoonlijke lening.

 

Vanavond een offerte aangevraagd voor een WOZ krediet, dat is op basis van de overwaarde van ons huis die de WOZ aangeeft.

 

Ik hoop dat het lukt. Het huis hoeft dan niet getaxeerd te worden en je hebt geen notariskosten e.d.

 

Als dat lukt hoop ik dat ik in aanmerking kom voor de BBZ via de gemeente.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook een bedrag lenen via Boober.nl maar ik denk i.d.d. dat je persoonlijke lening in zo'n geval tegen je werkt.

 

 

quote van de site boober.nl:

> Kan ik lenen als zelfstandig ondernemer?

Je kunt alleen lenen op persoonlijke titel en je dient een vast dienstverband en/of regelmatig inkomen te hebben. Als zelfstandig ondernemer zul je een regelmatig inkomen moeten bewijzen door een uittreksel uit de boekhouding mee te sturen.

 

Link naar reactie
  • 1

 

Als ik het zo lees, hmm.. ::)

 

Waarom niet gewoon een baan zoeken? Dan rustig de onderneming op papier zetten, webshop maken, geld sparen, en dan als part-time ondernemer beginnen..

 

Zegt genoeg denk ik als een bank niet eens een kleine lening als deze wilt verstrekken, het klinkt gewoon niet slim.

 

Maar dat is mijn nederige mening, succes in ieder geval! ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Tja, een baan zoeken is in mijn geval geen optie omdat ik ben afgekeurd voor mijn oude beroepsgroep. Ik kan dus niet terugvallen op mijn opleiding of werkervaring.

Ik heb juist dit plan helemaal uitgestippeld met een loopbaancoach.

Nu krijg ik de kans met behoud van ww een half jaar te kijken of de zaak rendabel is.

 

De banken wijzen mijn lening niet af op mijn ondernemimgsplan maar sec op de hoge leningen.

 

Ik geloof in mijn plan en zal hoe dan ook een manier vinden om door te zetten.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Zoals beloofd een update.

Alle vormen van krediet zijn afgewezen bij meerdere banken en instellingen.

Zelfs het opnemen van de overwaarde is mislukt.

Morgen of dinsdag toch maar praten met familie of zij bij kunnen springen.

Hopelijk gaat dat lukken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.