Ga naar inhoud

Stomme fout gemaakt in voordeel van klant...

Aanbevolen berichten

Legend     1,4k 174

Ik heb bij het berekenen van de verkoopprijs van een artikel een enorme fout gemaakt.

Namelijk, mijn eigenlijke inkoopsprijs is 20% hoger dan de inkoopprijs waarop ik de verkoopprijs bepaald heb.

 

De klant heeft opdracht gegeven tot levering, we hebben dus een deal. Heb zelfs nog iets van de prijs gedaan om tot een voor hen beter verkoopprijs te kunnen komen die in lijn ligt met mijn eigen (retail) verkoopprijs. Spullen zijn ook al binnen bij mij.

 

Echter, mijn marge is nu (met die 20% extra) tot een minimum beperkt.

 

Zelf vind ik dat ik hier melding van moet maken in de vorm van dat bij eventuele toekomstige leveringen de verkoopprijs hoger komt te liggen.

 

Wat zouden jullie doen? Ik voel mij zo'n enorme KLUNS!

Is zoiets bespreekbaar of is het, zoals ik het nu zie, jezelf voor je kop slaan, je verlies nemen en weer verder...


... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Legend     3,3k 192

Zelf vind ik dat ik hier melding van moet maken in de vorm van dat bij eventuele toekomstige leveringen de verkoopprijs hoger komt te liggen.

 

Als je zo weinig verdient dat het geen zin heeft moet je niet blijven leveren voor die prijs. Netjes melden dat je een rekenfoutje hebt gemaakt. Dat de klant uiteraard geleverd krijgt voor die prijs en je een volgende keer weer een scherpe maar meer realistische prijs maakt.

Link naar reactie
Legend     1,4k 174

Ik heb 't precies zo gedaan. Gelukkig is mijn contactpersoon bij deze klant een goede vriend van me.

 

Dom dom dom... Ik snapte ook al niet dat de prijs blijkbaar met 20% was gestegen in 1,5 maand tijd... :o

Prijs blijkt dus achteraf redelijk constant te zijn.


... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Legend     990 176

 

Wat zouden jullie doen? Ik voel mij zo'n enorme KLUNS!

 

 

En hou maar snel op met je een kluns te voelen. Je hebt gewoon weer eens bewezen een mens te zijn en menselijke fouten te maken.

Gewoon eerlijk zijn over je fouten en bijna iedereen waardeert je daarna des te meer.

 

Veel plezier gewenst met je heilige koetjes

Karen

 


Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Moderator     7,7k 147

Zelf vind ik dat ik hier melding van moet maken in de vorm van dat bij eventuele toekomstige leveringen de verkoopprijs hoger komt te liggen.

 

Dat zou ik maar doen inderdaad, of in ieder geval aan te geven dat jouw inkoopprijs in de toekomst hoger zal liggen en je daarom ook meer voor het product moet gaan rekenen.

 

Ergens heb je mazzel dat je welliswaar nauwelijks marge haalt, maar in ieder geval geen verlies lijdt op deze hele actie. Gewoon even balen, verder niets aan de hand :)

Link naar reactie
Gast Verwijderd account
Guests

Heeft die goede vriend ook een gebaar gemaakt door voor te stellen iets meer te betalen of is dat voor hem onmogelijk? Ik zou zelf, als een vriend van mij zoiets zou overkomen, denk ik voorstellen om het verschil te delen.... ???

 

Als je vriend inkoper is en je zaken doet met het bedrijf waarvoor hij werkt moet je m.i. niet op het gevoel van de vriend gaan spelen. Het kan door zijn werkgever heel verkeerd begrepen worden en je plaatst je vriend in een moeilijke positie, is het niet nu dan misschien later.

 

 

 

Link naar reactie
Gast Verwijderd account
Guests

Vermoede ik ook al !

 

Je "foutje" en eerlijkheid zullen zeker niet in je nadeel werken!!

Succes !

 

Heb het zelf ook wel meegemaakt. In je enthousiasme of snelheid om een prijs te krijgen (vaak bij de klant aan tafel, op het laatste moment) kun je weleens iets vergeten....

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 27 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.