• 0

BTW nr afgewezen

Ik las het volgende op het internet;

 

Je inschrijven bij de Kamer van Koophandel is de eerste stap die je neemt. Dit kost niet veel geld en is ook niet moeilijk om te doen. De volgende stap werd al een stuk lastiger. Sander had namelijk al een aantal klanten om mee te beginnen, maar kreeg van de belastingdienst maar geen BTW-nummer. Deze had hij wel nodig om facturen te kunnen verzenden naar zijn klanten. Dit heeft in het begin voor veel problemen gezorgd. Wanneer je zoals Sander niet van plan bent om je vaste baan op te geven voor je eigen bedrijf is het handig om niet al te veel klanten aan te nemen in het begin. Hij vertelt ons dat het dan toch allemaal nog wel lastig is en je niet teveel hooi op je vork moet nemen.

 

Kan de balastingdienst dit echt weigeren als je een BTW nummer wilt aanvragen en wat zal hier dan de reden voor kunnen zijn?

 

Mvg,

Martijn v/d horst

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik las het volgende op het internet;

 

Je inschrijven bij de Kamer van Koophandel is de eerste stap die je neemt. Dit kost niet veel geld en is ook niet moeilijk om te doen. De volgende stap werd al een stuk lastiger. Sander had namelijk al een aantal klanten om mee te beginnen, maar kreeg van de belastingdienst maar geen BTW-nummer. Deze had hij wel nodig om facturen te kunnen verzenden naar zijn klanten. Dit heeft in het begin voor veel problemen gezorgd. Wanneer je zoals Sander niet van plan bent om je vaste baan op te geven voor je eigen bedrijf is het handig om niet al te veel klanten aan te nemen in het begin. Hij vertelt ons dat het dan toch allemaal nog wel lastig is en je niet teveel hooi op je vork moet nemen.

 

Kan de balastingdienst dit echt weigeren als je een BTW nummer wilt aanvragen en wat zal hier dan de reden voor kunnen zijn?

 

Mvg,

Martijn v/d horst

@Martijn,

 

niet alles wat op het internet te lezen valt is juist. Ook is het belangrijk in welke context een stuk tekst staat.

 

Wat is de bron van dit stuk tekst? Naar mijn mening slaat het de plank flink mis.(het zou pas echt leuk worden als het bij een "toonaangevende partij" op de site staat ;D )

 

Een btw-nummer krijgen is zo ongeveer de minst spannende van alle activiteiten van een ondernemer.

 

Wat is voor jou de reden om deze vraag te stellen?

 

(je btw-nummer is trouwens makkelijk te bepalen, als eenmanszaak krijg je simpelweg NL vervolgens de 9 cijfers van je sofi/bsn-nummer en daarna B01, dus bijvoorbeeld NL0123456789B01)

 

Als ik het nog eens lees kan ik het eigenlijk wel bestempelen als slechtste advies allertijden voor een ondernemer: "niet teveel klanten in het begin, allemaal nog wel lastig, niet te veel hooi op je vork".

 

Snel vergeten die teksten! Ard

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.