• 0

Nevenvestiging of niet?

Beste allemaal!

 

Ik had een vraagje over het openen van een "nevenvestiging", althans, de inschrijving hiervan bij de KvK.

 

De situatie is als volgt:

Reeds 9 jaar werk ik als zelfstandig ondernemer binnen mijn eigen bedrijf. De eerste 8 jaar gebeurde dit vanuit een locatie in Roosendaal. Omdat ik jong ben begonnen (17 jaar) en er dingen in je leven veranderen is de situatie ontstaan dat ik nu in Drachten woon en van hieruit (uit huis) werk.

 

Nu ontvang ik nog regelmatig klanten op het adres in Roosendaal, en ook veel nieuwe klanten komen uit deze omgeving. Het kantoor daar wil ik dus aanhouden, al ben ik woonachtig in het noorden van het land.

 

Nu word ik flink gebeld door de KvK die het wat vreemd vinden dat je bij hen ingeschreven staat in Roosendaal en ze volgens je privé gegevens weten dat je in Drachten woont.

 

Een mogelijke oplossing is om het woonadres in Drachten als nevenvestiging aan te merken (ook omdat de locatie in Roosendaal representatiever is).

 

Echter wat ik niet duidelijk krijg:

* Bestaat de mogelijkheid dat hier in de toekomst dan ook extra kosten aan worden verbonden? Zij het door de Kvk, zij het door de belastingdienst, gemeente, etc.?

* Zijn er andere nadelen te bedenken van een dergelijke constructie?

 

Hoop dat iemand hier meer over weet, bij de kvk zelf kom ik tot op heden niet veel verder :'(

 

Alvast bedankt!

Webdesign, php webdevelopment en webhosting; www.hid.nl.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het handelsregister stelt geen enkele beperking aan de woonplaats van de ondernemer. Ik vind het daarom een merkwaardig verhaal. Wat voert de KvK als reden aan?

 

Het inschrijven van een nevenvestiging zou natuurlijk overwogen kunnen worden. Of dat in de toekomst extra kosten mee zal brengen is niet te beantwoorden, tenzij iemand de toekomst kan voorspellen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Mja reden.. reden.. ze hebben te horen gekregen dat ik privé nu in Drachten woonachtig ben (hoe weet ik verder niet) en ze weten dat ik een bedrijf in Roosendaal heb, en dat vonden ze klaarblijkelijk vreemd.

 

Maar niets zou mij dus verplichten tot het openen van een nevenvestiging? Al zou ik hier in Drachten en omgeving ook gaan adverteren onder het adres in Drachten?

 

Ik probeer nergens onder uit te komen, maar wat niet nodig is...

Webdesign, php webdevelopment en webhosting; www.hid.nl.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.