• 0

Klanten ongevoelig voor acties?

Af en toe probeer ik 'leuke' acties te organiseren voor mijn klanten.

 

Echter, het resultaat is tot nu toe nihil...

 

Heb een 'Tax Free' actie gehad gedurende juli en augustus in 2006. Geen noemenswaardige verhoging van de omzet...

Heb een 'koop er 12, ééntje gratis' actie gehad bij de introductie van een nieuw merk: heeft helemaal niets opgeleverd.

Ook heb ik af en toe aanbiedingen van produkten (prijsverlaging): geen verhoging van de verkoop.

Samengestelde produkten (meerdere artikelen) voor leuke prijs: geen verhoging van de verkoop.

 

Is dit wellicht te verklaren dat ik een heel specifieke klantengroep heb? Ik heb een collega wel eens horen zeggen: ze willen het, of ze willen het niet. Als de klant het wil, maakt de prijs niet zo veel uit, willen ze het niet, dan kopen ze het ook niet, (zelfs niet als het gratis is?).

 

Leuke uitdaging! Verzin acties die wel aanslaan! Kortingen hebben blijkbaar geen enkel effect. Gekke klanten, dat ze niet gevoelig zijn voor kortingen...

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zo gek is dat niet, er zijn meer markten/producten waar dat voor geldt. De zakelijke reismarkt is ook behoorlijk prijsongevoelig weet ik uit ervaring.

 

Maar je inzicht is waardevol en gelukkig zijn er meer p's in de marketing mix. Je kunt dus ook acties verzinnen waarin een andere aspect de nadruk krijgt. Bijvoorbeeld plaats: biedt je product aan via affiliates, of promotie: google ads op een specifiek model of uitvoering.

Link naar reactie
  • 0

Als je veel vaste klanten hebt kun je een soort van spaarsysteem maken?

Van iedere verkochte euro gaat een bepaald bedrag in de spaarpot

 

In januari biedt je een keuzegids aan met unieke modellen, speciaal voor de spaarders waaruit ze met hun spaartegoed kunnen bestellen.

(geen gids uitbrengen in december want dat gaat te koste van je decemberaankopen)

 

Of ipv een digitale spaarpot een soort puntenspaarsysteem, een soort van carmiles / drivemiles :), en een bijbehorende gids met, net zoals de echte airmiles een deel 'gratis' auto's en een deel voor 'miles&money', dus met bijbetaling

 

Dan hoeven ze er geen 12 tegelijk te kopen voor een gratis model, maar zijn ze wellicht wel geneigd door het jaar heen te sparen voor een auto

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Goede suggesties.

 

Ik heb reeds een 'spaarsysteem', gebaseerd op totaal van de aankopen over de laatste drie maanden. Bij E 100,- 5% korting op volgende aankoop, bij E 150,- 7,5% en bij E 200,- 10% korting.

 

Maar dit is eigenlijk alleen leuk voor de grootafnemers. Ik ben er ook nog niet helemaal gelukkig mee.

Een spaarsysteem waarbij iedere aankoop geldt, is veel eerlijker...

 

Ik ga eens kijken of we er wat mee kunnen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb als middel om omzet op te krikken eerder tijdelijk gratis verzending bij 'gemiddelde bestedingsbedrag + 20 EURO' aangeboden, misschien dat die ook in jouw shop werkt.

 

Waarom geen korting op een bepaalde kleur in week 1, volgende kleur in week 2? Of op merk, of op land? Je kunt een kalender maken en klanten tippen bij hun 'kleur' of 'merk' of 'land' week.

 

Jouw klanten sparen geen tax free, geen 13 voor 12, maar vraag je eens af wat ze wel sparen: politieauto's, brandweerauto's, merken allicht...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je afnemers niet gevoelig zijn voor prijs, dan lijkt mij elke kortingsactie weggegooid geld. Je zou dan beter de prijs kunnen ophogen als er bijvoorbeeld een nieuw model is.

 

Ik denk dat je het echt in de andere p's moet zoeken. Een spaarsysteem is wel goed voor je loyaliteit maar sparen voor korting lijkt mij weer geen goed plan in jouw situatie. Dan weer liever sparen voor bijvoorbeeld "preview" modellen, de exclusieve eerste serie van een nieuw model voordat ie in de shop ligt.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou gaan testen met andere dan prijs/kortingsacties, zoals bijv.

 

* vaste klanten de exclusieve mogelijkheid geven om nieuwe modellen al in een vroeg stadium te reserveren (voorverkoop)

* een ander premium gratis weggeven bij een eerste aankoop of bij een aankoop boven een bepaald bedrag (dit premium moet dan ook exclusief zijn, dus ze moeten het niet ook gewoon kunnen kopen op je website).

* klanten die bestellen voor een bepaalde datum maken kans op ... (een slipcursus, gratis karten, autoboek of ander premium)

* organiseer een prijsvraag en laat klanten een ludieke foto insturen met daarop hun complete autoverzameling

 

 

 

 

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
  • 0

Foto insturen, leuk!

 

Laat hem plaatsen (of plaats hem zelf in een collectie) op een fotosite (bijvoorbeeld flickr.com) met als tag "TTC"of "HenriTTC", alsmede je internetadres

 

Het aantal views of de rating van de bezoekers van die site is maatgevend voor het winnen van een prijs.

 

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Als je afnemers niet gevoelig zijn voor prijs, dan lijkt mij elke kortingsactie weggegooid geld. Je zou dan beter de prijs kunnen ophogen als er bijvoorbeeld een nieuw model is.

Eens! Investeer het geld wat je overhoud eventueel weer in promotie, dat levert je wel wat op: meer sales.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Prijs en promotie zijn, net als de andere p's, natuurlijk altijd verbonden. Ik blijf van mening dat het prijsinstrument best kan werken, zolang deze maar goed gekoppeld wordt aan productattributen.

 

Prijsverhoging van nieuwe of gewilde producten kan natuurlijk, maar is niet 'iets leuks doen voor klanten'.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Zoals een bekend midden-egyptisch spreekwoord al zegt:

 

"een goede hobby mag geld kosten"

 

Als ik autootjes verzamel dan maakt het natuurlijk geen verschil uit of het autootje 3,40 of 3,80 kost. Wanneer ik vind dat hij in mijn collectie hoort koop ik hem.

 

In plaats van met prijs iets te doen (wat vrij zinloos lijkt naar mijn mening) kun je dus ook met het product iets doen. Geef meer of iets anders.

 

Bijvoorbeeld laat mensen sparen voor een vitrineplank/kast. Of voor een mooie poster van een bepaalde auto. Regel samen met een dealer een prelaunch van de Renault Clio Turbo Sport Extra op een anti-slipschool voor mensen die 100 mini-Renault in hun bezit hebben. Die dealer heeft kans op een flink stuk free-PR en jij een leuke activiteit voor jouw klanten.

 

Creeer beleving door leasecontracten af te sluiten op je autootjes of stel iemand aan als wagenparkbeheerder.

 

Doe iets ludieks, kondig aan dat de BPM op jouw auto's voorlopig niet verhoogd wordt. Benadruk het milieuvriendelijke karakter van jouw auto's (zero emission, the new standard!)

 

Je hebt een prachtig emotieproduct. Dat kun je eindeloos gebruiken.

 

Je kunt prijs trouwens ook de andere kant op gebruiken. Kondig een prijsverhoging aan en geef aan dat mensen nog 3 weken tegen de huidige prijs kunnen kopen.

 

Ik vind dat idee om die foto in te sturen ook heel goed. Creer beleving, maak mensen trots op hun hobby. (Zelfs een reus als Ikea gebruikt deze techniek met designyourownlife.nl).

 

Henri veel succes! Ard

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Je hebt een prachtig emotieproduct. Dat kun je eindeloos gebruiken.

 

 

Klopt helemaal, dit soort dingen hebben niets met geld te maken ( oke het moet niet te gek worden, maar toch..)

 

Ik ben pas nog met een motorzaak bezig geweest, ook een emotie product, iemand die altijd ducati rijd, kan je zowat geen japanner verslijten, al is hij 5000 eur goedkoper. Prijs telt dan niet, het gaat erom wat voor gevoel mensen bij een product hebben.

 

ludieke acties zijn altijd goed, verzamelaars van jouw product zijn auto liefhebbers, acties gerelateerd aan auto's werken dan gewoon.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Meeste van mijn klanten zijn terugkerende klanten, daar hecht ik veel waarde aan.

 

Dan is het zaak te zorgen dat je klanten zich gewaardeerd voelen.

 

Een mogelijkheid is door ze onder te verdelen in gradaties zoals zilver, goud, platina bijvoorbeeld, afhankelijk van de afname. Stel daar iets tegenover en het is een gegeven dat je klanten willen behoren tot je platina-klanten.

 

Een mogelijkheid om je klanten te betrekken en nieuwe klanten te krijgen is het belonen van je klanten als ze andere klanten aanbrengen.

 

Dit zijn zo de eerste en relatief eenvoudige manieren om je klanten tot actie aan te zetten.

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat mijn produkten zich lenen voor impulsaankoop, wil ik toch gaan voor structurele omzetverhoging.

 

Meeste van mijn klanten zijn terugkerende klanten, daar hecht ik veel waarde aan.

 

Indien klantenbinding het belangrijkste is zou je een promotie kunnen bedenken waardoor herhaalaankopen interessant zijn.

 

Een andere manier is het geld voor acties opsparen en rond de feestdagen een heel leuk geschenk kopen voor je klant. Dus geen fles wijn of van die onzinpakketten, maar iets wat persoonlijk en attent is. Daar geeft een verstevigde band en dan gunt jouw klant je jouw verkoop.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.