• 0

Is dit een oplichter?

Een vriend van mij ontvangt al een hele tijd incassobrieven. Ik denk dat het om een oplichter gaat. Het gaat om XXXXXX. Hij staat wel ingeschreven bij de KvK maar verzuimt de KvK nummer en BTW nummer op de brieven te vermelden. Ook de schrijfwijze vind ik erg raar en amateurisch.

 

Zie hier de brieven:

Brief 1

Brief 2

 

Het zou om de huur van een server gaan. De vriend weet van niets. Hij heeft ook niets ondertekend wat met servers te maken heeft.

 

Hebben jullie ervaring met deze persoon?

 

EDIT ADMIN : NAAM EN BRIEVEN ZIJN VERWIJDERD. Higherlevel is geen digitale schandpaal

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Renovatio,

 

Deze persoon heb ik even voor je gecheckt.

Hij komt niet voor in de online Gids rechtelijke macht.

www.dgrm.nl

In de gids staat elke geregistreerde jurist vermeld.

 

De conclusie mag jezelf trekken.

 

Dennis

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Twalevel,

 

een stichting derdengelden is een stichting die naast het advocatenkantoor staat. Elk advocatenkantoor heeft een stichting derde gelden voor het beheren van de gelden.

 

 

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Leuk als je zo aan de digitale schandpaal genageld wordt.....Gelukkig is het niet op een site die goed geindexeerd wordt door Google. Stuur jij deze meneer ook een berichtje, zodat hij een weerwoord kan plaatsen?

 

We hebben de topicstarter gewaarschuwd dat-ie moet oppassen met smaad.

 

HL wordt trouwens extreem goed geïndexeerd door Google, dus Renovatio doet er verstandig aan om nog eens goed te checken of hij echt "denkt dat het om een oplichter gaat", want vroeger of later gaan zulke openlijk geventileerde gedachten iemand een boel geld kosten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

HL wordt trouwens extreem goed geïndexeerd door Google, dus Renovatio doet er verstandig aan om nog eens goed te checken of hij echt "denkt dat het om een oplichter gaat", want vroeger of later gaan zulke openlijk geventileerde gedachten iemand een boel geld kosten.

 

Sorry, het indexeren was dan ook ironisch bedoeld.

 

Als iemand echt een oplichter is heb ik er totaal geen problemen mee. Maar om iemand in een verkennende fase met naam en alle toebehoren te noemen is in mijn ogen niet kies.

 

In mijn ogen moet Higherlevel zich hier buiten houden en dit soort topics verwijderen. Renevatio heeft nu een antwoord, dus kan het topic per omgaande verwijderd worden.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dat is inderdaad een dilemma in de moderatie. Aan de ene kant past het bij dit forum dat deelnemers elkaar waarschuwen voor scams en oplichters; aan de andere kant moeten we ervoor waken dat het forum niet gebruikt wordt voor verdachtmakingen, zwartmakerij, werknemers- en concurrentiefrustraties en wat al dies meer zij.

 

Iemand die in het wilde weg aanmaningen verstuurd, kan inderdaad een poging tot oplichting doen. En als zo'n persoon nooit met naam en toenaam genoemd wordt, is het lastig de boosdoener te herkennen en identificeren. Tegelijkertijd draaft Renovatio behoorlijk door in zijn beschuldiging. Is die onterecht, dan is het smaad.

 

Wat mij betreft wordt dit topic morgen geschoond van ongefundeerde beschuldigingen...

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Leuk als je zo aan de digitale schandpaal genageld wordt.....Gelukkig is het niet op een site die goed geindexeerd wordt door Google. Stuur jij deze meneer ook een berichtje, zodat hij een weerwoord kan plaatsen?

 

Voor de rest succes met de afwikkeling. Problemen met facturen zijn altijd vervelend.

 

Sprekend over Google....

Heeft iemand al gezocht op de naam van de betreffende persoon? Wanneer ik dit doe kom ik hem tegen en niet als vermeende oplichter.

Zoe o.a.: http://www.jongbloedonline.nl/zoeken/public/uitspraak.php?uitspraakID=101455&ljn=BA9511

Heb dus ook de indruk dat betreffende persoon te vroeg in de verkeerde hoek wordt gezet.

Link naar reactie
  • 0

Jullie hebben gelijk. Ik heb te snel gehandeld na het gesprek met de vriend. Ik denk dat hij het beste hem even moet bellen en de details vragen aangezien hij nooit een server heeft gehuurd.

 

De naam en links van de brief kan gewist worden.

 

Hij is alleen in jouw openingspost genoemd, dus het balletje ligt nu bij jou.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Beste Renovatio,

 

Deze persoon heb ik even voor je gecheckt.

Hij komt niet voor in de online Gids rechtelijke macht.

www.dgrm.nl

In de gids staat elke geregistreerde jurist vermeld.

 

 

Dennis

 

De online Gids rechtelijke macht is niets anders dan een digitale versie van de Gids rechtelijke macht die door Kluwer wordt uitgegeven, met relevante namen en adressen van ¨personen en instanties die bij de rechtelijke macht in Nederland betrokken zijn. Zie in dit kader ook de help button onder de online gids.

 

Het enkele feit dat iemand niet in de gids staat vermeld zegt niets over zijn/haar hoedanigheid als jurist en/of kwaliteit.

 

Om misverstanden te voorkomen; Er is in Nederland geen volledig register van juristen. Dat is ook bijzonder lastig omdat het geen beschermde titel is. Op zich zou er veel voor te zeggen zijn om een openbaar register te hebben van juristen met een afgeronde opleiding Nederlands recht (of gelijkwaardig). Maar daarmee wordt het kaf nog niet van het koren gescheiden.

 

Om een lang verhaal kort te maken. Het is mij niet duidelijk wat Dennis probeert te zeggen met zijn opmerking dat de topicstarter zelf zijn conclusie mag trekken uit het feit dat iemand niet is opgenomen in de gids voornoemd.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 1

Dit topic wordt hierbij gesloten en wel om de reden dat Higherlevel gen digitale schandpaal is. Om oplichters, flessentrekkers en ander boeventuig te ontmaskeren zijn andere sites in de lucht.

 

Wanneer het evident is dat er sprake is van oplichting dan is een waarschuwing op dit forum nog acceptabel, maar Higherlevel is vooral bedoeld om innovatie in/en ondernemerschap te stimuleren.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.