• 0

Marketingplan voor advertentie site?

Hallo Higherlevers,

 

Ik loop al een week te denken van hoe je een strategische marketing stappenplan moet maken van een specifieke advertentiesite voor een specifieke doelgroep. Nu heb ik alle strategische marketingplannen bijna doorgenomen.

Maar die stappen plannen zijn meer toepasbaar voor Fysieke bedrijven. En kan helaas nog geen raamwerk vinden oftewel een marketing stappenplan voor een nog niet bestaand advertentie site. Dus bij mij gaat het om een nieuw op te starten Online advertentie bedrijf (voor een specifieke doelgroep), waarbij bedrijven en particulieren online op kunnen adverteren en welke stappenplan je nodig hebt om die doelgroep online als bezoekers te krijgen.

 

Heeft iemand hier kennis of ervaring mee.

 

In de bijlage heb ik een voorlopige stappenplan bij toegevoegd die mij eigenlijk in de war brengt omdat ik het niet kan vertalen naar een online bedrijf.

 

 

Hoop graag dat iemand mij kan adviseren of goede aanwijzingen kan geven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jonas

Higherlevel_vragen.doc

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Je bent student aan een-of-andere commerciële opleiding, dus dit had je een stuk beter kunnen voorbereiden. Een advertentiesite is namelijk niet zoveel. Adverteerders zoeken geen plek om advertenties te plaatsen, ze plaatsen advertenties op een plek waar hun klanten komen. Je zal dus eerst een manier moeten vinden om bereik op te bouwen, en dat bereik wordt dan je argumentatie richting adverteerders.

 

Of begrijp ik het verkeerd?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Die plek die ze zoeken ga ik ook opzetten, de doelgroep kan op die site zijn spullen gratis op adverteren. Verdre kunnen ze interessante columns lezen en interessante discussies voeren in forums. En als er eenmaal voldoende bezoekers op af komen. Wil ik ondernemers uit die doelgroep gaan benaderen die wel hun diensten en producten tegen betaling kunnen adverteren. ( Maar ik weet alleen niet tegen welke tarief en condities dat het verstandigst is ).

Ik d8 misschien de eerste maand of 2 om die ondernemers uit die doelgroep gratis hun bedrijven te presenteren/adverteren in een soort bedrijvengids tool. En daarna de B2B bedrijven gaan benaderen die juist geinteresseerd zijn in die ondernmers.

Maar mijn vraag is niet hoe ik het moet realiseren, Maar wat een toepasbare stappenplan is voor strategische marketingplan die ik kan gana uitwerken en analyseren. Want de meeste theorie die ik lees over strategische marktingplannen is meer van toepasisng voor fysieke bedrijven. Misschien is het een domme vraga van me , maar het kan ook zijn dat het antwoord simpel is en ik het allene niet kan zien.

 

Mvg,

Jonas

Link naar reactie
  • 0

Die plek die ze zoeken ga ik ook opzetten

 

kijk dat is een uitvinding? een plek waar al die verschillende mensen, al die verschillende bedrijven met verschillende doelgroepen allemaal vinden wat ze zoeken... :o

 

oke nu alle gekheid op een stokje... dit gaat niet werken.. dit wordt vaak geprobeert.. maar t lukt nooit..

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.