• 0

Schoonmaakbedrijf starten of niet?

Hallo,

 

ik ben aan het nadenken om een eigen bedrijf op te straten, nl een schoonmaakbedrijf. Maar als ik kijk hoeveel schoonmaakbedrijven er in Nijmegen zijn (23) dan denk ik of het haalbaar is of het winstgevend is.

 

Is er iemand die ervaring heeft in deze branche?

 

Graag jullie reactie.

 

thanx.

 

[titel aangepast - mod]

Groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb met dezelfde vraag gezeten en er niet eens een 100 procent veilig antwoord op gekregen maar heel simpel zou je kunnen zeggen, als er 23 kunnen bestaan, waarom geen 24?

het hangt ook af van bijvoorbeeld de markt die deze 23 bewerken en die je zelf wilt bewerken. richt je je op nijmegen zelf of wellicht kleinere gemeentes buiten nijmegen? als je teweten komt wat je concullega,s doen kom je erachter dat er van die 23 wellicht slechts een paar echte concurrenten overblijven. Dan zul je je moeten afvragen hoe onderscheidend je kunt zijn en de gok moeten nemen. Ik heb deze gok ook genomen en hoop nu dat het goed uitpakt maar als je geen gat hebt gevonden in de markt wordt het hard werken maar er zijn altijd mogelijkheden.

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

ik wil me onderscheiden in een perfecte service. ik heb verschillende werkgevers gehad waar een schoonmaakbedrijf iedere dag bezig was, maar we zagen geen echte resultaat, onze bureaus werden niet schoongemaakt en er lag een dikke stof etc. ik dacht aan een service met garantie. onderscheiding zou ook zijn dat ik een proef periode geef waarbinnen de klanten (organisaties) het werk kunnen beoordelen.

 

ik heb inderdaad gekeken welke diensten de schoonmaakbedrijven (in Nijmegen) aanbieden. de meeste bestaan al heel erg lang (20 of meer jaar) en hebben een hele uitgebreide pakket wat ik niet zou kunnen aanbieden (misschien later wel maar niet op dit moment).

Groet

Link naar reactie
  • 0

ik heb het over een eigen schoonmaakbedrijf. ik weet nog niet hoeveel klanten ik aankan. dat is afhankelijk van de budget waarvoor ik nog een ondernemingsplan moet maken. Ik wil niet gelijk met een groot bedrijf beginnen. Ik vind het belangrijk dat het basis goed is en dat de klanten tevreden zijn en dat we een goed imago krijgen. Uitbreiden kunnen we altijd.

Groet

Link naar reactie
  • 0

Als ik je een paar tips mag geven:

 

- Zet in de plaatselijke krant een kleine advertentie iedere week.

- Ga naar een nieuwbouw bedrijven terrein en doe daar een brief in de deur tijdens de oplevering met de diensten die jij kan aanbieden.

- Probeer bij de plaatselijke krant een interview los te peuteren waarin jij jouw nieuwe bedrijf kan toelichten.

- Ga naar bouwbedrijven toe, voor grotere projecten huren ze steeds vaker een schoonmaak bedrijf in voor de oplevering.

 

Probeer niet te groot te denken ;)

 

Als dit aanslaat en je krijgt werk dan kun je je baan opzeggen of part-time gaan werken. Op deze manier loop je nauwelijks financiele risico's.

Probeer pas te investeren in nieuwe diensten en apparatuur als je eerste klanten zich hebben aangemeld.

 

Doe jij je werk goed dan gaat het zeker lopen. :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Edjuh,

 

hele goede typs, heel erg bedankt. Ik wil inderdaad met een klein bedrijfje beginnen en als het goed gaat hoop ik dat ik dan het kan uitbreiden. Een goed idee om langs een nieuwbouwterrein te gaan en met een bouwbedrijf te praten.

 

Dank je wel. Mocht je nog andere typs hebben, dan hoor ik ze graag.

Groet

Link naar reactie
  • 0

Door het te proberen? Er is niet een berekening die je los kunt laten op je idee om te kijken of het een gat in de markt is.

Natuurlijk kun je zelf wel een beetje inschatten of jou idee misschien een gaatje in de markt is of dat je niks anders doet dan die 23 anderen.

 

Als jij bijvoorbeeld al weet dat je bij het starten al genoeg klanten hebt dat je er volledig in kan springen vraag ik me af of er nog een gat nodig is.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt sowieso vrijwel geen kapitaal nodig. Met een 2000 euro voor marketing, visitekaartjes, website e.d. moet je al een heel eind komen om te starten. Huur personeel in op oproepbasis, freelance, via payrolling o.i.d. en je hebt een vrijwel risicoloze start. Doen!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel potentiele klanten zijn er bijvoorbeeld in je omgeving?

 

Welke bedrijven zijn je doelgroep?

Dat aantal is -met wat zoeken- te vinden op CBS.nl (Statline)

Zeg dat je daarna een marktaandeel hebt van 1/24ste. Is dat voldoende voor je bedrijf?

 

 

 

Online klankbord nodig voor uw bedrijf?. Dat kan via OK-onderzoek. Probeer deze dienst gratis uit.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet nog niet hoeveel potentiele klanten er zijn maar ik denk dat er genoeg zijn. er komen steeds meer bedrijven en nieuwbouwwijken in de omgeving. Ik heb nog op CBS gekeken, het is inderdaad goed zoeken. Ben nog niet uit maar hoop dat ik juiste informatie kan krijgen.

 

Misschien een domme vraag, maar tot welke branche behoort een schoonmaakbedrijf? het is een dienstverlening maar deze categorie staat er niet tussen.

 

Ik denk een marktaandeel van 1/24 voor het begin sowieso voldoende moet zijn. Als ik een goed basis en dan ook een goed en breed netwerk krijg dan zal ik naar mijn marktaandeel nog eens kijken.

 

Of denken jullie er anders over?

 

Groet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.