Ik heb een vraagje over een situatie waar ik in ben beland.
Werk bij een thuiszorginstelling 20 uur pw (tijdelijk contract)
Voor de (huishoudelijke) werkzaamheden ben ik ingedeeld in de functiewaarderingsgroep 15.
Nu loopt mijn contract af.
De organisatie zegt het volgende.
Vanwege onzekere toekomst door WMO willen ze geen vast contract aanbieden.
Een nieuw contract kan eveneens niet aansluitend omdat dit het tweede contract is. (vorige jaar contract gekregen voor 1 maand waarna een aanvulling volgde voor een jaar)
Als een derde contract zou worden gegeven betekend dat dat ik in vaste dienst zou komen en dat wil men vanwege onzekerheden niet.
Hun voorstel is dat ik een maand (31 dagen) op papier in dienst ga bij een collegaorganisatie en daarna een nieuw contract bij de huidige instelling krijg voor een half jaar.
De functiewaarderingsgroep waarin ik terecht kom is een groep lager als nu (FWG10) omdat ook de prijzen onderdruk schijnen te staan.
Vergeleken met collega´s die in vaste dienst zijn en hetzelfde werk doen ga ik op deze wijze ongeveer 15% achteruit volgend jaar.
Ik voel deze situatie als discriminerend aan maar heb niet veel keuze.
Als ik negatief ga reageren bieden ze me natuurlijk geen contract meer aan.
Is een voorstel om een maand bij een ander bedrijf (alleen op papier) en dus wel voor mij dezelfde werkplaatsen en werkomgeving, wel legaal????
Heeft iemand idee hoe ik toch voor het zelfde salaris verder kan gaan???
Hoe ik het aan moet pakken om dus werk en salris te behouden??
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Trui
Trui
Ik heb een vraagje over een situatie waar ik in ben beland.
Werk bij een thuiszorginstelling 20 uur pw (tijdelijk contract)
Voor de (huishoudelijke) werkzaamheden ben ik ingedeeld in de functiewaarderingsgroep 15.
Nu loopt mijn contract af.
De organisatie zegt het volgende.
Vanwege onzekere toekomst door WMO willen ze geen vast contract aanbieden.
Een nieuw contract kan eveneens niet aansluitend omdat dit het tweede contract is. (vorige jaar contract gekregen voor 1 maand waarna een aanvulling volgde voor een jaar)
Als een derde contract zou worden gegeven betekend dat dat ik in vaste dienst zou komen en dat wil men vanwege onzekerheden niet.
Hun voorstel is dat ik een maand (31 dagen) op papier in dienst ga bij een collegaorganisatie en daarna een nieuw contract bij de huidige instelling krijg voor een half jaar.
De functiewaarderingsgroep waarin ik terecht kom is een groep lager als nu (FWG10) omdat ook de prijzen onderdruk schijnen te staan.
Vergeleken met collega´s die in vaste dienst zijn en hetzelfde werk doen ga ik op deze wijze ongeveer 15% achteruit volgend jaar.
Ik voel deze situatie als discriminerend aan maar heb niet veel keuze.
Als ik negatief ga reageren bieden ze me natuurlijk geen contract meer aan.
Is een voorstel om een maand bij een ander bedrijf (alleen op papier) en dus wel voor mij dezelfde werkplaatsen en werkomgeving, wel legaal????
Heeft iemand idee hoe ik toch voor het zelfde salaris verder kan gaan???
Hoe ik het aan moet pakken om dus werk en salris te behouden??
Ik hoor graag wat tips.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13819-nieuw-contract-lagere-waardering-zelfde-werk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag