• 0

Concurrent heeft exclusieve rechten verkoop Chinees product

Ik heb bij een Chinese leverancier een mooi product gevonden. Ik heb contact gehad met de leverancier en de samples waren al bijna onderweg. Maar op het laatste moment blijkt dat een grote concurrent de exclusieve verkooprechten op het product al heeft.

 

Ik ben slechts een kleine speler in de markt en bedien een nichemarkt. Mijn concurrent is een grote speler en bedient vooral de consumentenmarkt. We zijn beide vooral webwinkels.

 

Ik ga een poging wagen om de leverancier aan mij te laten leveren. Heeft iemand tips of ervaringen voor mij?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je enige houvast is de overeenkomst die je concurrent heeft met je leverancier. Staan daar uitzonderingen in waar je gebruik van kan maken?

 

BTW zo'n exclusieve overeenkomst is een zaak tussen je leverancier en je klant. Als jouw leverancier je wil leveren, heeft deze een een probleem met je concurrent en niet jij.

 

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat de overeenkomst in orde is en dat je leverancier liever geen bonje wil met zijn grootste klant (jouw concurrent). Je kan alleen loyaliteit van je leverancier verwachten als je concurrent niet presteerd en jij meer te bieden hebt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Je weet tot nu toe nog niet of het product van deze fabrikant dezelfde kwaliteit heeft als de Europees/Amerikaanse leveranciers. Als het om een redelijk simpel te maken product is kan je altijd overwegen in samenwerking met een producent dit product na te maken, beter nog is om het te verbeteren of, indien mogelijk, een andere vorm te geven. Als er mallen gemaakt moeten worden, kan je de kosten delen. Als de leverancier er potentie in ziet zal hij deze betalen, anders jij.

Link naar reactie
  • 0

Namaken is een mogelijkheid, maar ik denk niet dat ik dan onder de prijs kan komen van de huidige leverancier. En de productie is zeker niet rendabels als ik het uiteindelijk alleen in m'n eigen winkel verkoop.

 

Het product omhelst een relatief eenvoudig stuk hardware met USB aansluiting en een flink stuk software voor de PC.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.