• 0

Bedrijf starten/overnemen Belgie

Ik weet niet of ik hiervoor op de goede website zit, maar ik probeer het toch even.

 

Ik heb zojuist een aanbieding gekregen om een bedrijf over te nemen in Belgie. Het gaat om een goudsmederij. Het gaat in principe om goodwill en machines, lokatie etc. daarnaast wil de huidige eigenaar bij mij in loondienst komen werken na een vakantie. Voor mij een gunstige situatie, alleen heb ik weinig verstand van wat nu het beste doen..

 

Hij werkt nu vanuit een BVBA, deze wil hij het liefst niet overdragen met het oog op de toekomst. Dat vind ik op zich niet erg, want ik was van plan een nieuwe BVBA op te richten in België, zodat ik in principe geen verplichting hoef over te nemen waar ik misschien niks vanaf weet. Ik ga ervanuit dat de BVBA (Besloten Vennootschap Beperkte Aansprakelijkheid.) het meest lijkt op de Nederlands BV.

 

Ik heb al geprobeerd contact op te nemen met een notaris, maar die weet ook het meeste van de oprichting op zich.

 

Ik wil op dit moment gewoon doorgaan met de werkzaamheden die ik nu verricht in NL en ook hier blijven wonen. Ik wil de (evt. ;) winsten) nog niet direct opnemen, wel wil ik officieel de bestuurder zijn en ik ben enig aandeelhouder.

 

Ik ben van plan daar te beginnen met max. 3 man personeel.

 

Aangezien je in NL een Ltd kan voeren kan je ook een NL BV in België voeren, zou dit wellicht een betere optie zijn of wordt het dan te ingewikkeld?

 

100 km verder en al zoveel onduidelijkheden...

 

Hopende dat iemand hier mij een richting kan geven of een advies.

 

Mocht ik wat horen van de accountant of notaris daar laat ik het ook even weten.

 

Bij voorbaat vriendelijk dank.

 

Met vriendelijke groet,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.