• 0

Lanyards uit China

Na een lange zoektocht ben ik in China terecht gekomen om lanyards (je weet wel, die keycords die mensen aan hun sleutels hangen) te laten maken. Een vergelijkende studie toonde mij aan dat de prijzen in China echt superlaag liggen.

 

Ik wil graag een eerste bestelling plaatsen bij het Chinese bedrijf, voor ongeveer 500 stuks. Ik heb de shipping kosten gevraagd en zij lieten mij weten dat de doos 21 kg weegt en de air freight ongeveer 7$ per kilo is. Dat betekent dat ik dus 140$ moet betalen voor shipping. Kan dit niet goedkoper? Het gaat om een doos met afmetingen 52x32x32.

Iemand een ideetje?

 

Ook de import taksen geraak ik niet wijs uit. Valt dit onder textiel of toch weer niet? Hoe worden de taksen berekend: is het op het bedrag zonder transport of met transport?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Dit had je beter vooraf kunnen bedenken om je veel moeite te kunnen besparen. Voor duurdere artikelen is het % vrachtkosten altijd kleiner dan voor dit soort gadgets. Ik denk dat dit een veel gemaakte fout is,dat ze airfreight moeten komen betekent m.i. dat je ze snel in huis wilt hebben?

 

Reken je nooit blind op FOB prijzen want dan begint de pijn pas. Zeker bij zulke kleine aantallen en lage prijzen als in dit geval.

 

Als het per zeevracht mag kun je een bevrachter inschakelen,wellicht kan het met een andere zending mee in de container, duurt 4/5 weken afh. waar vandaan in China.

 

Je kan zelf wel contact opnemen met de douane inzake het nummer. Check dat goed na!! Scheelt een hoop werk als de desbetreffende beambte het ineens als een riem of halsketting ziet....

Link naar reactie
  • 4

Geachte heer/mevrouw,

 

Naar aanleiding van uw vraag over het importeren van lanyards uit China informeer ik u als volgt:

 

Voor wat betreft de hoogte van verschepingskosten van China naar Nederland kunt u het beste contact opnemen met een vervoerdersmaatschappij. U vindt meer informatie over transportregelingen via de volgende organisaties:

 

-Transport en Logistiek Nederland (TLN)

Postbus 3008, 2700 KS Zoetermeer

Telefoon: (079) 363 61 11

Fax: (079) 363 62 00

E-mail: info@tln.nl

Internet: www.tln.nl/

 

-Ondernemersorganisatie voor Logistiek en Transport (EVO)

Postbus 350, 2700 AJ Zoetermeer

Telefoon: (079) 346 73 46

Fax: (079) 346 78 00

E-mail: evo@evo.nl

Internet: www.evo.nl

 

-Stichting Nationale en Internationale Wegvervoer Organisatie (NIWO)

Postbus 3004, 2280 MB Rijswijk (ZH)

Telefoon: (070) 399 20 11

Fax: (070) 390 87 04

E-mail: info@niwo.nl

Internet: www.niwo.nl

 

- Verbond van Verzekeraars

Informatie over transportverzekeringen kan worden aangevraagd bij de afdeling Transport

Telefoon: (070) 333 85 00

Fax: (070) 333 86 00

Internet: www.verzekeraars.nl

 

De invoerrechten en bijkomende heffingen van uw product kunt u opvragen bij de douane telefoon: 0800-0143

U dient hierbij de HS-code van het product op te geven. Het 6-cijferige Harmonised System (HS) wordt door de meeste landen gebruikt voor de indeling van goederen in de internationale handel. U kunt de HS-code opvragen bij het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in Heerlen, afdeling Classificatie Goederen, telefoon: (045) 570 64 00 of per e-mail: infoservice@cbs.nl.

 

U dient ook met de Chinese leverancier af te spreken wie de transportkosten voor zijn rekening zal nemem. U of de verkoper? En gaat het vervoer over land, over zee of door de lucht? Dit alles spreekt u af in de offerte en in het contract. Wanneer u bijvoorbeeld in de leveringsvoorwaarden 'af fabriek' (Ex Works, EXW, Incoterms) afspreekt, moet de afnemer (u in dit geval) het transport en de verzekering regelen en betalen. In alle gevallen moeten de exporteur/importeur en de vervoerder de juiste documenten hebben. Meer informatie over de leveringsvoorwaarden en incoterms vindt u via de volgende link van de website van de Kamer van Koophandel:

http://www.kvk.nl/zoeken/zoeken.asp?sectieID=0

 

Voor vragen over import verwijs ik u naar de volgende informatie op de EVD-website: www.evd.nl/118337 en www.evd.nl/175258. Aanvullend op deze informatie vindt u in de bijlage het boekje starten met importeren.

 

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en mocht u nog vragen hebben hoor ik het graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Stefanie Streng

 

Landenmedewerker China

Cluster Azië & Latijns-Amerika

EVD internationaal ondernemen en samenwerken

Telefoon: (070) 778 8841

Fax: (070) 385 80 97

E-mail: china@info.evd.nl

Internet: www.evd.nl/china

 

 

Startersboekje_Import.pdf

EVD Internationaal Ondernemen en Samenwerken

Axel van Soest

Landenmedewerker Tsjechië, Slowakije, Slovenië

www.evd.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Reusje, bedankt voor de informatie! Maar ik heb ondertussen de lanyards besteld. Ik kreeg een foto van een sample te zien en heb het risico genomen om te bestellen.

 

Ik heb 500 kwalitatieve lanyards besteld (ik had wat eisen omtrent bedrukking, de haak, enzovoorts). Vrijdagochtend heeft UPS het pakketje netjes afgeleverd. Toch wat zenuwachtig deed ik de doos open om tot mijn blijde vaststelling te komen dat ze perfect zijn! Ik vind de kwaliteit en afwerking perfect. Dikke pluim voor het bedrijf in China.

 

Nu, als ik de prijzen bekijk, dan kosten die lanyards mij echt twee keer niets! Ik begin er zelfs aan te denken om er een handeltje over op te zetten... ik ken tamelijk wat bedrijven die graag zoiets zouden laten maken.

 

Over de transport: ik heb 140 USD betaald via het Chinese bedrijf om met UPS te komen. Dit lijkt mij een eerlijke prijs. Het was 7 USD per kilo.

 

Waar ik nu wel beetje mee zit: er zat bij de goederen een commercial invoice waarop het bedrag van 25 USD stond, samen met 'no commercial value'. Ik heb hier niet om gevraagd, want mijn pro forma invoice stond het juiste bedrag. Het pakketje was open gedaan door de douane. Moet ik nu schrik hebben dat ze er zelf een prijs gaan opkleven? Of zal dit pakket nu geen invoerrechten of BTW moeten hebben?

Toch vreemd hoor...

 

Nog een laatste opmerking: ik dacht dat ik aan UPS de invoerrechten + de BTW op de transportkosten moest betalen, maar de aflever man heeft niets gevraagd. Ik mag nog een factuurtje van UPS verwachten hieromtrent?

Link naar reactie
  • 0

Beste EdN,

 

7 dollar per kilo is niets mis mee.

 

Vervelender is de dat het pakket als sample is verzonden (daaarom betaal je dus geen invoerrechten/btw). Je kan daarover bij een volgende bestelling waarschijnlijk wel afspraken maken. Mogelijk wordt eea dan iets duurder omdat de fabrikant dan extra kosten moet maken voor de uitvoer documenten.

 

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.