• 0

Opgepot geld in BV voor pensioenvoorziening?

Ik ben in het bezit van een BV.

Op termijn wil ik mijzelf uitlenen via deze BV(nu in loondienst)

Stel het salaris uit de BVop 120.000 en er blijft 80.000 in de BV.

Op welke manier is het mogelijk deze in komende 5 jr opgepotte geld

uit te laten keren als bv een pensioenvoorziening ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 2

Is er nu werkelijk niemand met een duidelijk advies ??

Hier had ik meer van verwacht.

Janos

 

Wat denk je nou, dat er een team financieel experts zit te wachten totdat jij met die ene vraag komt zodat die binnen 1 uur beantwoord kan worden?

Als jij over dat soort bedragen praat en binnen 1 uur antwoord wil, ga dan lekker naar een betaalde expert.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Een welgemeend sorry.

Inderdaad is dit wel heel kort door de bocht maar ook na 24 uur is er geen hintje om mijn vraag te beanwoorden .

Dit is een eerste maal getracht een eenvoudig advies te krijgen maar ik ben een aantal malen dmv betaald advies ook niet veel wijzer geworen.

Dus vraag ik hierbij welk bureau ( of wie ) mij iets meer kan vertelen over de nog steeds bestaande vraag.

Janos

Link naar reactie
  • 0

Bakker en EdRaket zijn jullie er nu uit of is deze vraag toch niet op de juiste plaats terechtgekomen ??

 

Het is voor mij zeker een verrassing indien mijn, nu wel zeer brandende vraag, beantwoord gaat worden op dit platform.

 

Uiteindelijk verwacht je toch een Higher Level nietwaar ??!

Link naar reactie
  • 0

Als je rondkijkt op het forum zie je dat praktisch elke vraag die gesteld wordt, uitvoerig beantwoord wordt door meerdere lieden.

 

Ik kan zelf geen professioneel antwoord geven op je vraag; is mijn vakgebied niet. Ik vermoed dat de toonzetting van je eerste berichten niet direct heeft aangezet tot positieve reactie's 8)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Beste EdRaket,

 

Hierbij nogmaals mijn welgemeende sorry.

Ik stel hier voor de 1e maal een vraag en dacht dat er constant Experts achter het scherm zaten.

Dit is dus door mij verkeerd ingeschat, wat ik ook ruiterlijk toegeef, kleur bekennen is mijns insziens te waarderen.

Ik ben 59 jaar zodoende zijn door mij de bedragen omgerekend in guldens

Alsnog bedankt voor je reactie ondanks dat je geen concreet antwoord weet.

Het was in ieder geval een reactie !

 

Groet van een meer geduldige vraagsteller, Janos

Link naar reactie
  • 0

Dit is een eerste maal getracht een eenvoudig advies te krijgen maar ik ben een aantal malen dmv betaald advies ook niet veel wijzer geworen.

 

Een advies is niet zo eenvoudig te geven. Het hangt nogal van een aantal factoren af. Te denken valt aan jaarlijkse dividenduitkeringen, pensioenovereenkomst tussen vennootschap en DGA, overdragen aan apart op te richten pensioen BV etc. Hierbij is de fiscale druk ook van belang dus inzicht in de financiële- en fiscale positie, wensen e.d. is zeker gewenst.

 

Het feit dat u van het betaalde advies niet wijzer bent geworden lijkt mij een slechte zaak. Wat hebben ze u dan geadviseerd als ik zo vrij mag zijn?

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja, Janos waar blijf je nou met je antwoord :o

Eerst verbaas je je over de langzame reactiesnelheid op dit forum, maar zelf geef je ook niet het goede voorbeeld ;D ;D ;)

 

 

geintje moet kunnen, toch?

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

EdRaket je gelooft het niet maar ik was al naar bed.

 

Gaarne ga ik dieper in op dit gegeven (advies) antwoord.

Indien mogelijk neem ik contact op met Camelot en geef een duidelijk

beeld van mijn totale financieele situatie.

Wederom denk ik aan een betaald advies !

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Janos

 

Hoewel ik me aansluit bij de collega's (ik zit eens per week op het forum) toch hier een antwoord en nieuwe vragen.

 

Je geeft aan dat de BV 200K omzet haalt en dat jij 120K salaris opneemt, zodat er 80K aan geld overblijft (overige kosten daargelaten). Los van de vraag of je dan een gebruikelijk salaris opneemt, is eerst de vraag aan de orde wat je op mag bouwen aan pensioen. Dat is nl. beslist niet de 80K die overblijft.

 

Pensioen in eigen beheer dien je op te bouwen op basis van actuariële berekeningen (software Akkermans en partners). Dat kun je, gezien de kosten voor de software, beter over laten aan een expert.

 

Dan de vraag waarom je überhaupt pensioeninkomen wilt hebben in de komende 5 jaar. Bovenop jouw salaris van 120K wordt dit dus volledig belast met 52% IB. Laat dan liever de pensioenopbouw in stand en keer dividend uit. Nogmaals: over het gebruikelijk loon ga ik geen discussie aan.

 

Of ik begrijp jouw vraag niet helemaal, in welk geval je hierbij uitgenodigd bent tot een nadere toelichting.

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joost,

 

In een vorig bericht is door mij aangegeven dat bedragen in guldens waren omgerekend (een zeer domme fout)

Tevens wil ik totaal geen pensioen in de komende 5 jr ONTVANGEN !!

Wel wil ik in de komende 5 jr een hoger pensioen opbouwen uit de bedragen welke in de BV blijven na het opnemen van een salaris .

Mijn vraag is dan ook wat de reden is van geen enkel voorbeeld / antwoord op mijn toch eenvoudige ?? vraag.

 

GGGRRRRR Janosh

Link naar reactie
  • 0
Mijn vraag is dan ook wat de reden is van geen enkel voorbeeld / antwoord op mijn toch eenvoudige ?? vraag.

 

Wellischt zou je toch meer moeten nadenken over hoe je zou willen dat je leven er over 5 jaar uitziet en vandaar uit kijken wat je nu het beste met je geld zou moeten doen. Alleen maar een vraag over wat moet ik met 100.000 euro, gaat helemaal nergens over.

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Hier wordt ik op dit moment wel heel erg kriegel van !!

Voor de laatste maal (echt, want dan zien jullie nooit meer iets van mij) :

 

Mijn vraag :

Ik bezit een B.V.

Via deze B.V. detacheer ik mijzelf per uur / project.

Ik neem een salaris waarbij er een gedeelte (omzet) in de B.V. blijft.

Na +/- 5 jaar is dit gedeelte gegroeid (VPB normaal afgedragen)

Wat is de gunstigste manier om dit geld (voor de laatste maal leg ik dit uit) uit de B.V. te nemen.

Is dit mogelijk met een lager tarief dan 52% ????????????

Is een pensioenvoorziening de enige mogelijkheid ??

Is mijn vraag nu eindelijk duidelijk of ????????

PS : Dit is mijn laatste verzoek en hierna nnnoooiiitt meer !!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Link naar reactie
  • 0

Joost,

 

In een vorig bericht is door mij aangegeven dat bedragen in guldens waren omgerekend (een zeer domme fout)

Tevens wil ik totaal geen pensioen in de komende 5 jr ONTVANGEN !!

Wel wil ik in de komende 5 jr een hoger pensioen opbouwen uit de bedragen welke in de BV blijven na het opnemen van een salaris .

Mijn vraag is dan ook wat de reden is van geen enkel voorbeeld / antwoord op mijn toch eenvoudige ?? vraag.

 

GGGRRRRR Janosh

 

Janosh

Ik hoop dat die GGGRRRRR staat voor vele groeten.

 

Zoals gesteld:je kunt niet zomaar de overtollige middelen in de BV aanmerken als pensioen. Daarvoor zijn actuariële berekeningen nodig op basis van inkomen, leeftijd en dekking. Die factoren bepalen wat je in de BV op mag bouwen als (fiscaal aftrekbaar) pensioen in eigen beheer.

 

Dus nee, een rekenvoorbeeld zonder die gegevens zit er niet in!

 

Uiteraard kun je het overtollig geld gewoon in de BV beleggen en tzt als dividend uitkeren.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.