• 0

Echt goede ideeën stranden nooit door een gebrek aan geld

Interessant artikel in Emerce

 

Hét probleem van de afgelopen jaren in een notendop: "Ondernemers die geen ondernemers waren kregen met een plan dat ze niet begrepen bij investeerders die het ook niet begrepen geld los voor een idee dat geen kans van slagen had",

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er staan meer goede quotes in, van mensen die goed in de gaten hebben wat er speelt:

 

"Start-ups moeten zichzelf kunnen bedruipen. Stel dat we een prachtig idee hebben, als alternatief voor een afstandsbediening. Dan kloppen we niet gelijk bij de eerste de beste financierder aan, maar geven we alle tijd en energie aan dat plan, lenen wat geld hier en daar, werken het plan uit, totdat bewezen is dat het werkt. Dan komt het grote geld trouwens vanzelf."

Link naar reactie
  • 0

echt wel :p neem mij idee maar :P

 

Ik strand eigenlijk meer om myn leeftijd.... Wie geeft er een 16 jarige een paar ton ????

 

:P

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Uithuilen en opnieuw beginnen en zorgen dat je voor je eerste bedrijf geen centen van een ander nodig hebt. Laat zien dat je geld kunt verdienen als ondernemer en iedereen wil je kuffelen. 8)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Je strandt niet op je leeftijd- ook iemand van 47 geeft echt geen enkele bank ZOMAAR een paar ton. Als jij een goed plan, een goede backing, een goede prognose hebt krijg je die paar ton net zoals die persoon van 47 zou krijgen met hetzelfde goede plan.

Alleen...voordat je een dusdanig plan hebt dat je ook dat geld krijgt, dat is een heel ander verhaal!

 

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

OK, de bubble tijd was inderdaad niet normaal. Ik heb mijn investeringen zonder businessplan en liquiditeitsoverzicht gekregen. Dat is uitermate onverantwoord. Maar ja, ik was zo groen als gras en wilde graag zo snel mogelijk starten ::)

 

Tegenwoordig denk ik dat het inderdaad slim is om eerst eens op eigen krachten iets te laten groeien. Nu maar eens kijken of ik dat ook kan ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Stranden doe je toch wel op je leeftijd! En ik vrees terecht.

 

Ik kan niet spreken voor een bank, maar een investeerder vind het toch wel heel fijn als de ondernemer flink wat littekenweefsel heeft. Keertje te hard geexpandeerd, keertje bedrogen, keertje succesvol. De ideale ondernemer om in te investeren is zo ongeveer tussen de 28-36. De ideale ondernemer om in te investeren heeft mensen aangestuurd, heeft industrie ervaring, heeft ondernomen, heeft een netwerk, heeft fouten gemaakt, heeft nog geen groot huis / hypotheek / gezin te onderhouden. Is nog hongerig naar succes, heeft nog de stamina om heel hard te werken, is sociaal, kan mensen overtuigen, luistert goed, heeft verstand van meerdere discipline's, omringt zich met goede mensen en is wicked, wicked smart.

 

Is toch een beetje moelijk als je 16 ben.

 

Uitzonderingen zijn er altijd, maar dan is of de persoon zeer exceptioneel of het plan.

 

Maar... Bovenstaand verhaal geeft wel hoop voor de toekomst. Veel jonge slimme mensen zijn gefinancieerd in de afgelopen jaren. Indien die rond de 30 geraken en het weer een keertje serieus gaan proberen....

 

Maar idealiter heeft Nils 100% gelijk. Als het kan zorg dan dat je zelf genoeg geld hebt voor je eerste venture.

 

Emerce is te simpel: Achteraf hebben we allemaal gelijk.

 

In die tijd geloofte iedereen toch ook dat de bergen niet zouden ophouden? Of niet dan? Het is de klap van 4000 naar 1500 (NASDAQ) geweest die de boel genekt heeft. De enorme omschakkeling die te veel is geweest. Hierdoor is niet alleen een boel lucht vernietigd maar helaas ook een heleboel goede bedrijven die nog niet in staat waren om te churnen en op sales te focussen omdat het product nog in R&D zat. Maar ja, geld voor R&D was op.

 

Het probleem ligt 100% bij de omgeving en niet bij de ondernemers. Kun je een ondernemer kwalijk nemen dat ie probeert met een slecht plan geld op te halen? Probleem in Nederland: Teveel investeerders die geen verstand hadden van waar ze in investeerden. Van Hedge fund manager naar technology venture capitalist in 1 week. Of bedrijven die de positie in de lifecycle vergaten, bv ABN AMRO die Seed stage ging investeren. Consultancies die claimden startup expert te zijn. Overheden die meenden de economie te moeten stimuleren in die tijd??

 

Achteraf gelijk krijgen is makkelijk. Maar in die tijd zaten er veel mensen naast.

 

Toch: Liever aan deelgenomen en er naast gezeten dan gekeken en nu gelijk krijgen.

 

En inderdaad, echte goede ideeen stranden zeer zelden door een gebrek aan geld. Of je vind een manier om het idee goedkoper uit te voeren (b.v. Joint Venture's) of je vindt toch ergens een oude sok (Subsidie, informal, vrienden en familie), of je besluit het minder snel uit te voeren en te financieren uit andere activiteiten.

 

Goede ideeen stranden alleen aan gebrek aan doorzettingsvermogen.

 

K.

 

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0

Oh ja, ik weet het al weer.

 

Niet iedereen zat ernaast Karel. Veel mensen wel, maar niet iedereen. En het excuus, ik zat er naast net als iedereen, is een slap excuus. Dat is net zoiets als die NSBer die claimt dat "iedereen" in de oorlog fout zat. Slecht argument. Ook al heeft die gelijk, hij heeft niks geleerd. De omgeving krijgt de schuld van zijn eigen inschattingsfout.

 

Het is ABSOLUUT niet erg om fouten te maken. Sterker nog, het hoort bij het leven. Helemaal als je ondernemer wordt. Het is onvergevelijk als je niks leert van je fouten. En je leert niks als je de oorzaak van je falen buiten jezelf zoekt.

 

En Karel, wat heb jíj geleerd van de Dotcom Hype?

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

Fout zijn in de oorlog is wel iets anders dan een foute voorspelling maken......

 

Weet je nog welke boeken er geschreven werden die velen van ons lazen: Ditital Economy, Blur, Infomration Rules, The New New Thing, New rules for the new economy, The long boom. Allemaal best sellers.

 

Waar ik alleen zo een slappe pik van krijg is als al die consultants en journalisten die niet in de modder hebben gestaan en alleen maar aan de kant hebben gestaan nu hun gelijk proberen te halen. Dit terwijl ze in het verleden hele andere dingen hebben gezegd en geschreven.

 

Tuurlijk zat niet iedereen er naast, dat hoor je mij niet zeggen. Ik denk wel dat het er een stuk minder zijn dan het aantal wat het nu claimt.

 

We hebben de vorige eeuw de roaring twenties en de crazy nineties gehad. Een periode waarin velen van ons dachten dat de wereld voorgoed verandert was, dat alles anders zou worden en dat de financiele conseguenties daarvan blijvend zouden zijn. Is het toeval dat er 70 jaar tussen zit?

 

Karel.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Na een te lange afwezigheid op dit forum (veel in het buitenland........nee........... niet op een of ander strand) is het tijd om weer eens aan te haken bij de diverse discussies.

 

Het artikel wat door Nils wordt weergegeven slaat de spijker voor een groot gedeelte op zijn kop.

 

Ik wil daar aan toevoegen dat er een bepaalde groep beginnende ondernemers is die niet begrijpen dat ondernemen betekent dat je risico's moet nemen en incalculeren dat het ook wel eens fout kan gaan.

 

 

Michael.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je de meeste hype boeken moet geloven moet je outside-of-the-box denken. Grappig dat die hype boeken die Karel noemde eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde vertelde. Ik heb ze niet allemaal gelezen omdat ik ze meestal na het eerste hoofdstuk al niet meer interessant vond.

 

Wees bereid om voor gek verklaard te worden is het advies dat ik meestal lees als ik autobiografiën lees (bijvoorbeeld de bekende verhalen van Disney of Brandson).

 

Nou las ik in een andere discussie:

No wires needed. In 2000 overgenomen door Intersil. No wires needed was een nederlandse WIFI chip design company die het geheel goed zag aankomen.

 

Zagen ze het goed aankomen of was het geluk? Je hoeft geen whizkid te zijn om het potentieel van wifi te begrijpen. Het is vergelijkbaar met het "potentieel" van UMTS alleen dan op een vrije band.

 

Als ik naar nieuwe plannen luister wordt er altijd een gouden berg afgeschilderd, iedere keer, zonder uitzondering. (De ene is een mount everst en de andere een heuvel op de hei, maar goud zijn ze altijd)

 

Dus stranden echt goede ideeën nooit door een gebrek aan geld? Ik weet het niet, wanneer was de fax ook al weer uitgevonden?

 

Ik denk dat echt goede ideeën met echt goede ondernemers de grootste kans van slagen hebben. Of dat nou met VC is of op eigen krachten.

 

Na mijn harde leerschool met VC denk ik dat ik mijn volgende avontuur op eigen krachten ga proberen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
Tuurlijk zat niet iedereen er naast, dat hoor je mij niet zeggen. Ik denk wel dat het er een stuk minder zijn dan het aantal wat het nu claimt.

 

Inderdaad, na de oorlog heeft ook iedereen in het verzet gezeten ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Quote: Zagen ze het goed aankomen of was het geluk? Je hoeft geen whizkid te zijn om het potentieel van wifi te begrijpen. Het is vergelijkbaar met het "potentieel" van UMTS alleen dan op een vrije band.

 

--------------

Zrski.

 

Zonder geluk vaart niemand wel, dat vooropgesteld.

 

Maar indien je als nowiresneeded in 2000! wordt overgenomen en alreeds een paar jaar daarvoor begonnen bent met design voor chipsets voor 802.11a en b, dan denk ik dat je toch wel een goed oog voor de toekomst had.

Ik zag het in ieder geval in 98 nog niet aankomen dat WIFI zo'n potentie had. Was nog veel te druk bezig met andere dingen.

 

Daarnaast is het over het algemeen wat makkelijker om de mogelijkheden te zien wanneer de hardware bestaat. Deze jongens waren bezig met het design van de hardware!

 

In elk geval vind ik wel dat ze de credits mogen hebben. Tis jammer dat ASML ze niet heeft ingelijfd, hadden we de chips in Nederland kunnen houden.

 

K.

 

 

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik was in 99 bezig met het proberen op te zetten van "lucht" een wireless ISP op basis van wi-fi. :D

 

Helaas is dat nooit van de grond gekomen (100mw limitatie in Nederland op de 2.4Ghz band was moeilijk te verwerken en ik was zo groen als gras :-\).

 

Onlangs had ik een gesprek met een ondernemer met hetzelfde idee en een investeerder (ik zat er bij als mascotte ;)).

De investeerder was niet geïnteresseerd omdat hij het gevoel had in oud ijzer te investeren. Volgens hem zou een "grote jongen" deze startup zo uit kunnen schakelen.

 

Ik weet nog steeds niet of ik het met hem eens ben. Wireless verbindingen en wireless ISP's hebben veel mogelijkheden volgens mij, ook al is hun grootste asset een bergje antennae.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik bedacht me een paar dagen terug dat je eigenlijk een wi-fi isp op zou kunnen zetten met behulp van winkel ketens.

 

Overtuig zo veel mogelijk landelijke winkel ketens dat ze een wi-fi hotspot moeten instaleren. Als gebruiker kan je bij alle aangesloten winkelketens surfen. Of je betaald met je CC, of je hebt een abbo, of je koopt een pre paid kaartje aan de kassa van de winkel.

 

AH en konmar zouden makkelijk beide lid kunnen worden, sterker nog, ze spekken elkaar op deze manier.

 

Ehm, het is maar een grove braintwist :D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee,

ik heb in het verleden wel eens met McDonalds en Shell gesproken over dergelijke initiativen.

 

Probleempje:

What is in it for them? Waar zijn de geldstromen voor hen?

 

Wie betaald de kosten van de apparatuur, de kosten van de backbone en wie doet het onderhoud?

Hoeveel klanten lopen er in de AH rond met een laptop of andere handheld? Of zit je te denken over VOIP over Wifi. Maar wie gaat de handsets dan bouwen en waar haal je die vandaan?

 

Wat denk jij eigenlijk over de toekomst van Meshing?

 

 

K.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0

Leuke vragen, dit is er wat me tijdens het bedenken van het idee als eerste te binnen schoot:

 

Door het plaatsen in winkels probeer je dekking te krijgen in winkel gebieden. In de winkel zelf is handig, maar het gaat eigenlijk meer om bijvoorbeeld het plein in het winkel gebied.

 

What's in it for them? Iedere partner wordt lid van de isp en krijgt inkomsten uit de door hen "verkochte bytes". De kosten van wi-fi apparatuur zijn niet zo hoog, dat zou je in het partnership abbo kunnen verwerken.

In princiepe zou het een manier kunnen zijn voor winkels om gemakkelijk wat mee te pikken in deze communicatie vorm. Zij zetten de box op, verkopen pre-paid kaarten en hebben een gratis handleiding op de counter liggen.

 

De ISP er achter wordt gerund door de initiator van dit concept. Die krijgt een percentage van de abbo gelden om de ISP draaiende te houden, uit te kunnen breiden en wat winst te maken.

 

Momenteel lopen er nog niet zo veel klanten rond, maar dat gaat groeien volgens mij. Initieel moet je het dus lean en mean spelen. wifi is cheap, gemakkelijk en niet in handen van één partij. Dat lijkt me een goede combi voor een killerapp?

 

Waar je de sets of hardware vandaan haalt weet ik echt nog niet, maar er zijn voldoende goedkope aanbieders.

 

Meshing? Ja, klinkt erg goed. Het is mij nog niet geheel duidelijk hoe het gaat werken, maar deregulated, vrij, open, snel.... klinkt allemaal hot in mijn oren.

 

In de wired van mei 2003 (ze liggen altijd een maandje voor) staat een uitgebreid stuk over wifi en roaming principles.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

by the way, starbucks en mcdonalds doen zoiets al. Volgens mij zou het beter zijn als ze het samen deden i.p.v. appart.

 

Niet alleen Starbucks en McDonalds, maar een groot aantal (koffie) winkels, shoppingmalls, etc. En inderdaad hebben ze verschillende providers waar ze gebruik van gaan maken. Het is wachten op fusies of roaming overeenkomsten voordat dat erg nuttig gaat worden.

 

Maar het concept is inderdaad erg goed. Voor de Starbucks' bedrijven is het echter nog wel interessanter, want zij krijgen op deze manier meer mensen die daadwerkelijk naar het cafe komen om er te gaan werken (zie het dagelijks om me heen), als ze onderweg zijn of gewoon even "er uit willen".

 

Inkomsten voor "normale" winkelketens zijn inderdaad lastiger te genereren. Het idee om af te rekenen "per verkochte bytes" zal in de huidige markt moeilijk gaan werken. Op dit moment worden het meest abonnementen verkocht (zonder datalimiet), waarbij je hooguit af kunt rekenen op de tijd dat iemand online is. Echter niet dus op het gebruik van het systeem!

 

Een percentage van de verkoopprijs van de abonnement zal een gedeelte van de kosten kunnen dekken, maar wat zou dan de reden zijn voor de keten om ook nog een hotspot neer te zetten? Ze kunnen ook gewoon de kaart verkopen (Als je pre-paid telefoonkaarten verkoopt ga je toch ook geen eigen zendmast plaatsen..:)) afrekening per tijd dat de personen via dat hotspot door zijn verbonden naar de WISP zou een oplossing kunnen zijn.

 

Het is echter nog steeds lastig om te zien waarom een winkelketen als Blokker dit aan wil bieden. Het is waarschijnlijk verstandigier om te focussen op locaties waar je mensen langer "bezig wil houden". In het centrum van shoppingmalls, cafe's, restaurants (al dan niet van een winkelketen), etc.

 

Meshing is erg interessant. Ik hoorde dat het leger in Irak hier ook al gebruik van gemaakt heeft en dat schijnt goed gewerkt te hebben. Het idee om de verbindingen te delen, waardoor er geen accesspoints meer nodig zijn heeft natuurlijk grote voordelen. Op deze manier zou je dus zelfs zonder een groot aantal accesspoints mobiel internet overal aan kunnen bieden. Maar ik ken ook nog niet alle (technische) details hiervan, dus ik weet niet exact wat de limieten hiervan zijn.

 

Even een nieuw opzetje. Bedenk eens aan de mogelijkheid om het concept te introduceren in een "woon-gebied". In een wijk sluit je met wat bewoners een overeenkomst af, je koppelt de systemen en je hebt overal in de wijk bereik. De bewoners betalen allemaal abonnementskosten voor toegang (zelfs in hun tuin), ze hoeven zelf geen technische dingen te installeren, ze hebben geen eenmalige kosten, maar wel alle voordelen van snel, draadloos internet overal in huis! Als iemand geinteresseerd is, ik heb hier wel meer info over.

 

Al met al, een erg interessante markt.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

De visie is duidelijk. Maar de kosten van de infrastructuur en het gebruik van de infrastructuur is me nog niet duidelijk.

 

Nu even terug naar de klant.

 

Waarom ga ik met mijn laptop naar de AH?

 

Hoeveel jaar duurt het nog voordat de mobieltjes zowel WIFI als GPRS ondersteunen en de telco operators roaming van hun netwerk naar een WIFI netwerk toelaten?

Waarom zouden ze dat toelaten?

 

Wie betaalt er voor de backbone? Kosten van een 10MB connectie bij Level3 of Colt is pittig en dit moet je een heleboel keer hebben.

 

Wat is de consument bereidt te betalen? Hoeveel consumenten zijn er eigenlijk met een laptop of Wifi enabled device? Hoe gaat dit zich ontwikkelen in de jaren?

 

Indien je iedere keer SID's en configuratie's moet wijzigen op je device gaat het ook niet werken. Het moet dummy proof zijn indien je consumenten target.

 

Ik ben erg sceptisch over de financiele haalbaarheid van dit soort concepten. En ik ben niet alleen. Net als zrski heb ik een aantal jaar geleden uitgebreidt met Versatel en Level 3 gesproken over mogelijkheden om te kijken hoe zij hun fiber capaciteit ook in de lucht zouden kunnen krijgen. De markt is voor hen natuurlijk erg interesant. Een backbone is duur, indien het gebruikt gaat worden voor wireless data verkeer ipv GPRS hebben zij er een grote afzet markt bij.

 

Maar tot nu toe hebben we het nog niet kloppend gekregen. Het blijft pionieren en hobbieen. Met de overname van O2 door VC Greenfield valt er wellicht wat te verwachten rondom wifi om het nieuwe Telfort op te leuken.

 

ik denk dat de kansen voor startups in wifi land op het moment niet ligt in wisps en service providers. De kosten van de hardware en de backbones zijn eenvoudig weg te groot. En indien een ander daarvoor gaat betalen (hotspot zelf) ben je eigenlijk niet meer dan een NOC center die de boel beheert. Dan ben je dus een soort virtual mobile operator (zoals Virgin Mobile). En dan wordt het weer een marketing play met big bugs. Vind het moeilijk. Het hobby model ala seattle wireless is natuurlijk interesant en wordt her en der in NL geprobeert.

 

Ik denk dat je meer moet gaan denken aan wireless routing, meshing, security oplossingen etc. In de techniek valt nu veel te sleutelen.

 

K.

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0

Leuke discussie :D

 

Waarom ga ik met mijn laptop naar de AH?

Ik denk dat je dat over niet al te lange tijd onbewust gaat doen. Niet dat je met een vier kilo zware laptop naar de AH gaat, maar een PDA met wifi is toch erg handig voor je boodschappenlijstje bijvoorbeeld. De bedoeling is dat we de grote golf voorblijven zodat we lekker kunnen surfen zodra die breekt (wel leuke woordspeling al zeg ik het zelf :P)

 

Hoeveel jaar duurt het nog voordat de mobieltjes zowel WIFI als GPRS ondersteunen en de telco operators roaming van hun netwerk naar een WIFI netwerk toelaten?

Waarom zouden ze dat toelaten?

Hier heb je een mooi dillema. Miljarden uitgegeven aan de verkeerde technologie? Zou het zo ver komen? De kans is erg groot dat de telco's wel mee moeten met deze technologie. Nu een bedrijf hierin opzetten maakt je mogelijk een interessante overname kandidaat?

 

Wie betaalt er voor de backbone? Kosten van een 10MB connectie bij Level3 of Colt is pittig en dit moet je een heleboel keer hebben.

Volgens mij is dit niet anders dan bij reguliere ISP's?

 

Wat is de consument bereidt te betalen? Hoeveel consumenten zijn er eigenlijk met een laptop of Wifi enabled device? Hoe gaat dit zich ontwikkelen in de jaren?

Ik heb hier geen getallen over maar door de eigenschappen (low cost, vrij, etc) denk ik dat dit zeer snel kan gaan groeien. De meeste mensen willen het ook.

 

Indien je iedere keer SID's en configuratie's moet wijzigen op je device gaat het ook niet werken. Het moet dummy proof zijn indien je consumenten target.

Yepp, je het moet idiot proof zijn. Daarvoor is een landelijk samenwerkingsnetwerk volgens mij de snelste optie om groot te groeien. Iedereen verdient op zijn eigen cells, iedereen profiteerd van nieuwe cells van partners door uitbreiding van het netwerk. Trouwens de hotspots worden door de initiator van het concept bij de winkels geïnstalleerd. De winkels hoeven alleen maar te partneren, alle technische dingen worden door de initiator opgevangen.

 

Je conclussie ben ik het trouwens wel mee eens. Dit is een idee, maar het is duur, omvangrijk, moeilijk op te zetten, heeft veel evangelisten werk nodig, etc. Als je als kleine lean en mean startup in de wifi wilt starten dan zijn je andere voorbeelden mogelijk aantrekkelijker.

 

Ik denk echter dat als je partijen kan overtuigen van de kracht van samenwerken (ook al zijn het rivalen als AH en Laurus), dat je erg snel een voorsprong kan behalen in wifi land. Ga voor een exit strategie van 5 jaar en je zit volgens mij redelijk in de goede tijd.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.