• 0

Privelening startkapitaal BV terugbetalen....

 

Hoi,

 

Ik heb even een vraag over het volgende. Vanaf volgend jaar start ik een BV, waarvoor ik een startkapitaal van 18.000 euro nodig heb. Zelf beschik ik niet over dat bedrag, maar ik kan dit lenen van familie.

 

Graag zou ik dit zo snel mogelijk weer terug willen betalen, ik heb namelijk niet die hele 18.000 euro nodig. Ik vroeg mij alleen af hoe dit in zijn werk gaat. Kun je zo'n bedrag weer na een maand uit je BV halen en direct terugbetalen of moet hier belasting over betaald worden? Zijn er eventueel nog alternatieve methodes om met een dergelijke financiering om te gaan?

 

Misschien kan iemand mij helpen wat in dit geval de meest gunstige optie (lees: minste belasting betalen) is.

 

Alvast bedankt!

 

Hen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Vanaf volgend jaar start ik een BV, waarvoor ik een startkapitaal van 18.000 euro nodig heb. Zelf beschik ik niet over dat bedrag, maar ik kan dit lenen van familie.

 

Graag zou ik dit zo snel mogelijk weer terug willen betalen, ik heb namelijk niet die hele 18.000 euro nodig. Ik vroeg mij alleen af hoe dit in zijn werk gaat.

 

Jij kan dat geld na oprichting van je BV lenen en terugbetalen aan de familie. Wat resteert is een schuld van jou aan je BV. De fiscus wil dat je dat als een normale zakelijke lening behandelt (rente betalen en op termijn aflossen). En van belang is dat je bij een faillissement van je BV in privé op het schuldbedrag kunt worden aangesproken.

Link naar reactie
  • 0

 

Ha,

 

Het wordt al een stuk duidelijker, zeker ook na het lezen van de topics "kasrondje"....... Er staat dan alleen wel op papier dat je een lening hebt bij je BV, hoe kom je daar dan vanaf? Kun je dat verrekenen met je winstuitkering aan het einde van het jaar? Als ik het goed begrijp, komt het er dus op neer dat die 18.000 euro toch direct of indirect (via lening) beschikbaar is.....

 

Hen

Link naar reactie
  • 0

Er staat dan alleen wel op papier dat je een lening hebt bij je BV, hoe kom je daar dan vanaf?

 

Dat zeg ik net: aflossen.

 

Of gewoon een eenmanszaak i.p.v. BV beginnen.

Of wachten op de wetswijziging in de loop van 2008 waarbij de kapitaalseis komt te vervallen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.