• 0

octrooi bescherming

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Froes en ik zit met een vraagje: Hoe zit het met de ideeen die ik hier met jullie allemaal deel? Wanneer ik bijvoorbeeld een nieuwe vinding plaats, is het dan mogelijk dat een ander ermee vandoor kan gaan? Ik ben nog maar net lid van dit forum (wat echt een forum naar mijn hart is) en wil graag jullie reacties weten op een aantal ideeen en nieuwe producten die ik heb bedacht. Maarja stel nou dat ik echt een goed product heb bedacht, dan kan iemand anders op dit forum er natuurlijk ook octrooi op aanvragen. Ikzelf vraag geen octrooien aan als ik niet zeker weet dat het product ook echt goed is, dus kan een ander snel langs de KvK.

Is niet dat ik jullie niet direct vertrouw maar jullie blijven voor mij onbekenden, toch?

Ik hoop dat ik snel duidelijkheid heb over dit probleem want ik sta te popelen om jullie reacties te horen over mijn ideeen.

Groetjes Froes Billie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een idee op zich is slechts een idee en niet zoveel waard. Het gaat om de energie, slimheid, daadkracht en talent die je erin stopt die het tot iets waardevols maakt. Dat is altijd mijn uitgangspunt (en dus praat ik vrijuit over ideeën).

 

Als je te bang bent dat iemand je idee neemt en het succesvol op de markt brengt moet je het niet doen. Maar veel ideeën worden helemaal niet 'gejat', ze worden alleen maar waardevoller doordat je er kritieken, ideeën, oplossingen en nieuwe inzichten bij krijgt. Je kunt een idee namelijk nooit kwijtraken ook al deel je het met anderen: hooguit resulteert het in twee mensen met een idee. En de vraag is of dat zo erg is. Of je dat wilt moet je zelf weten, als je bang bent voor diefstal moet je het niet doen, aan jou de keuze.

 

(En voor de goede orde: een octrooi aanvragen op basis van jouw idee kan niet, immers dan moet het een ongepubliceerd idee zijn en met jouw bericht op dit forum publiceer je het, dus ontneem je elke mogelijkheid tot bescherming middels een octrooi). Wil je je ideeën beschermen dan vind je hier op dit forum ook een boel informatie voer de mogelijkheden.

Link naar reactie
  • 0

Dankje voor de duidelijkheid!

Ik heb de FAQ gelezen en daar stond nietsin over het publiceren van ideeen op dit forum. Nog een vraagje, bedoel je nou te zeggen dat ikzelf geen octrooien kan aanvragen mocht ik hier een idee publiceren? Dat zou inhouden dat ik eerst een octrooi moet aanvragen voordat ik erover mag spreken op dit forum. Of snap ik het nog niet helemaal?

Alast bedankt, Froes

Link naar reactie
  • 0

Dankje voor de duidelijkheid!

Ik heb de FAQ gelezen en daar stond niets in over het publiceren van ideeen op dit forum. Nog een vraagje, bedoel je nou te zeggen dat ikzelf geen octrooien kan aanvragen mocht ik hier een idee publiceren? Dat zou inhouden dat ik eerst een octrooi moet aanvragen voordat ik erover mag spreken op dit forum. Of snap ik het nog niet helemaal?

Alast bedankt, Froes

 

Jawel hoor

Wanneer kan ik mijn vinding niet meer beschermen ?

Als de vinding op enigerlei wijze in de openbaarheid is gekomen, bijvoorbeeld door een demonstratie op een beurs, of publicatie in een vakblad of website.

 

Zodra jij hier openlijk over een idee en de technische realisatie daarvan praat dan kun je min of meer stellen dat de werking al gepubliceerd is.

 

Een idee heeft op zich geen waarde, ideeën heeft iedereen.

Als ik zeg dat ik een draagbare muziekspeler heb uitgevonden dan zegt dat nog niks over de vinding zelf, het gaat vooral om de uitvoering.

 

Verder mag je altijd spreken over ideeen op dit forum, het risico dat er iemand mee aan de haal gaat is aanwezig, ook als je een octrooi hebt trouwens.

 

Als je er serieus werk van wilt maken raad ik je aan eerst eens lid te worden van de www.NOVU.nl en daar enkele workshops te volgen.

 

Link naar reactie
  • -1

Beste Froes,

 

PLAATS GEEN GEHEIMEN OP DIT FORUM!

 

A: de hele wereld leest het, ook mensen die geen lid zijn

B: het openbaren van je geheimen geldt als publicatie. Nog jij nog iemand anders kan een octrooi aanvragen op iets dat eerder gepubliceerd is.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.