• 0

Welke verzekeringsadviseur?

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Karen en ik heb me hier vanmorgen als lid aangemeld.

Ondanks dat ik al heel veel informatie op het forum heb gevonden zou ik jullie toch graag iets willen vragen.

 

Ik wil een bedrijf gaan beginnen binnen nu en een maand of 3,4.

Daarvoor ben ik al een heel eind op weg met mijn ondernemingsplan maar zit nog met een paar vraagjes, vooral wat betreft de verzekeringen en bijbehorende kosten.

 

Aangezien ik zelf niet zo heel veel kaas heb gegeten van verzekeringen en alles wat daarbij komt kijken overweeg ik hiervoor een adviseur om advies te vragen.

Maar ook dat is nieuw voor me en ik ben wat onzeker over hoe ik een goede adviseur vindt en wat zo'n adviseur kosten mag.

 

Er zit bij mij in de buurt wel een assurantie adviesbureau, maar ik ken helaas niemand in mijn directe omgeving die ook ondernemer is en dus kan ik ook niet echt iemand om zijn ervaringen vragen...

 

Kunnen jullie mij misschien wat wijzer maken in de wereld van adviseurs?

 

Alvast bedankt.

 

Karen

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemiddag Karen,

 

welkom, word lid van een starters- of ondernemersvereniging in je directe woonomgeving, ik neem aan dat je naar een adviseur in de buurt op zoek bent. Misschien is een coach iets voor je?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Dit is bedoeld of onbedoeld een spam-bait. Je stelt een vraag waarop allerlei mensen gaan roepen: kies mij! Het is ook een vraag die amper te beantwoorden is, anders dan: praat met collega-ondernemers uit je branche, vraag welke verzekeringen noodzakelijk en gewenst zijn, en welke ervaringen zij hebben.

 

Het topic blijft open om te zien wat andere HL-deelnemers te melden hebben, maar zodra het spammerig wordt gaat-ie op slot.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een belangrijke tip die ik heb is om te overwegen of je een assurantieadviseur wilt die een afsluitcommissie krijgt, of één die je een uurloon betaalt. Wij zijn begonnen met het eerste - en hebben slecht en onvolledig advies gekregen - en zijn inmiddels zeer te spreken over de tweede optie. Het kost vooraf wat meer, maar de dienstverlening die wij ervaren is véél beter.

 

Trouwens, een eerste gesprek over verzekeringen is altijd vrijblijvend, dus je kunt al en afspraak maken en je laten informeren, voor je ook maar iets hoeft te tekenen of te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn verzekeringsagent zit nu niet direct bij mij in de buurt, ben bij hem terecht gekomen via internet en kreeg een dusdanig informatieve en uitgebreide mail, gevolgd door telefonisch contact en een gedegen advies dat ik (na enkele contacten met anderen) voor hem heb gekozen. Professioneel, vallen je niet onnodig lastig, dringen je zeker niets op (zijn eerder conservatief: wat je niet nodig hebt moet je ook niet willen) en helemaal TOP: laatst moest ik voor een nieuwe verzekering weer allerlei formulieren invullen en hij weet inmiddels dat ik een genetisch bepaalde afkeer van formulieren heb, krijg al klamme handen als ik ze zie. Ik moest toevallig bij hem in de buurt zijn voor een klant (220 km hier vandaan) en hij bood aan, als ik ('s avonds) langs wilde komen voor een kop koffie hij de formulieren voor me in zou vullen. Kortom: relationeel een prima contact, ben zeer tevreden. Ik vrees dat ik zijn naam hier niet mag noemen en er zijn ongetwijfeld vele goede adviseurs. Weeg ook je gevoel af dat iemand je geeft. Persoonlijk vind ik een stuk vertrouwen in deze business heel belangrijk!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.