• 0

Nieuwe website laten bouwen, nuttig?

Hallo

 

Enige tijd geleden heb ik hier ook gepost, dit omdat ik niet helemaal tevreden ben over mijn huidige website.

 

Nu heb ik kleine dingetjes aangepast, maar toch ben ik nog niet tevreden. Ik denk namelijk ook dat de huidige website een aantal potentiele klanten voortijdig af laat haken.

 

Ik heb nu eigenlijk het idee opgepikt om het nieuwe jaar (en de nieuwe collectie) te beginnen met een nieuwe website. Een die wat stoerder en wat mooier is (en sneller laadt). De webwinkel ondergaat dan ook wat veranderingen (zo biedt ik dan geen dameskleding meer aan, en komt er een nieuwe collectie bij).

 

Maar is het verstandig hier geld in te steken, of is het juist een niet te missen stap? Ik heb namelijk zelf het idee dat ik me nu te druk maak om het geld (de uitgaven).

 

Wat denken jullie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Website en collectie. De vraag of de website wel of niet tot tevredenheid stemt is staat volledig los van de collectie. Natuurlijk kan het zinvol zijn om met het uitbrengen van een nieuwe site ook een nieuwe collectie te introduceren, maar alsdan vindt je niet uit waar echt pijnpunt zit.

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Klopt, maar mensen zoeken wel degelijk naar de collectie. Ik denk dat ik mensen waarschijnlijk door een professionelere website over de 'webwinkelangst' heen te helpen.

 

De website is overigens bij veel mensen traag (door fouten van de vorige webdesigner), daardoor ben ik gaan nadenken over een nieuwe website. Daarbij sta ik nu ook op het punt dat ik er echt wat serieuzers van wil gaan maken. Ik wil succesvoller worden en professioneler.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je website is in jou geval het visitekaartje van je bedrijf op het internet. Het is de 1e indruk die mensen van jouw bedrijf krijgen. De 1e indruk is heel belangrijk. In jouw geval kan de uitstraling van je winkel zeker het laatste zetje over de drempel betekenen voor mensen die "misschien" wat aan kleding in je webwinkel willen bestellen.

De kans dat ze dat doen bij een site met een professionele uitstraling is groter dan dat ze dat doen bij een wat minder ogende site.

 

Wil natuurlijk niet zeggen dat alleprofessioneel ogende websites top zijn. Het gaat ook om onderhoud, regelmatig acties, nieuwe collectie en ander dingen om mensen te "triggeren"

 

Succes ermee !

Het MKB pakket voor de startende ondernemer - www.mini-websites.nl

CreArtions Multimedia Design - www.creartions.com

Banner design studo - www.bannerdesigner.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Kan een nieuwe website overigens voortborduren op de huidige CMS en 'winkelwagentje' ? Ik neem aan dat het dan in kosten en tijd wel scheelt.

 

 

Als je met het aanpassen van de image files de site een compleet andere look kunt geven, dan is dat de goedkoopste oplossing.

 

Maw, als de designer de bestaande afbeeldingen die verwerkt zijn in je layout aan kan passen, de style sheet onder handen kan nemen en bijvoorbeeld de buttons in je webshop kan bewerken, dan kun je voor een paar honderd euro klaar zijn. Je bestaande shop + cms blijven dan hetzelfde, enkel de look en feel van je website veranderd.

 

Het MKB pakket voor de startende ondernemer - www.mini-websites.nl

CreArtions Multimedia Design - www.creartions.com

Banner design studo - www.bannerdesigner.nl

Link naar reactie
  • 0

hoi

 

Bij mij thuis laadt de site zelf ook erg traag (op het werk weer wel snel), maar ik zou zelf ook afhaken, vooral het scrollen werkt frustrerend!.

 

Van de provider heb ik een link ontvangen waarop ik dagelijks kan zien hoeveel klanten er zijn geweest, op welke tijden,hoe lang ze blijven kijken op de site en bijv. op welke zoekwoorden ze hebben gezocht.

 

Het valt op dat ze echt doelgericht zoeken op het merk. Maar het grootste deel haakt binnen 30 seconden af (55% en 25% binnen 2 minuten).

 

Trouwens, kreeg vandaag ook brief binnen over SSL (networking4all). Mijn site is ook niet voldoende beveiligd, misschien is dit ook zeker iets om over na te denken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als vrouw en potentiele klant ( ;D): mooie producten maar de site is inderdaad veel te traag. Hier moet je zeker iets aan laten doen. En 55% die naar 30 sec afhaken vind ik erg veel, zeker als ze op het merk gezocht hebben. Zonde!

 

SSL certificaat zou ik zeker overwegen. Op jaarbasis zijn het de kosten niet.

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de snelheid valt er veel te verbeteren als je images anders opslaat. Veel van je plaatjes zijn bmp. Als je ze opslaat als png worden ze al 3 x zo klein. Ik denk dat dit je bottleneck is.

 

Ik ben geen designer, maar ik vind alles heel groot. Ik weet niet of je Internet explorer 7 hebt, maar als ik het beeld uitzoom op 70% vind ik het al een stuk beter ogen. Een kleiner letter type en kleinere plaatjes (formaat) zal een verbetering zijn.

 

Ik vind zelf de bloedvlekken op de achtergrond (op de eerste pagina) ook een beetje te heftig en te druk.

 

Hopelijk kun je hier wat mee. ;)

www.nurture.nl, www.prijswijzer.com

Link naar reactie
  • 0

Yes! Ik heb ontdekt waardoor de site zo traag scrollt. Dit stukje in urbanvilla.css:

HTML > BODY #doorzichtig
{
   BACKGROUND-IMAGE: url(../gfx/backopac.png)! important;
   BACKGROUND-COLOR: transparent! important
}

 

backopac.png is 1x1 pixel groot, en daar moet duizenden keren een transparantie op worden toegepast door bovenstaande BACKGROUND-COLOR.

 

Webdesigner weer even naar de tekentafel sturen!


Link naar reactie
  • 0

Bedankt weer voor alle hulp!

 

Overigens zijn het geen bloedvlekken, maar was eigenlijk bedoeld als verf ;D

 

Helaas reageert de webdesigner nergens meer op dus dat is geen optie. Toch wordt het binnenkort als het goed is opgelost.

 

In februari bestaat de winkel 1 jaar en dan wil ik het toch echt over een andere boeg gaan gooien! Ik wil een wat beter design, stoerder en professioneler...en de kwaliteit van de website moet beter (daarom wilde ik het ook weten van die SSL certificaten). Het is denk ik al kenmerkend dat ik het zelf niet lang vol zou houden op de site.

 

Ik neem overigens aan dat een professionele webdesigner de fouten die er nu in zitten eenvoudig uit kan halen?

Link naar reactie
  • 0

de stylesheet van je site aanpassen is niet veel werk. Als je me de inlogcode stuurt doe ik het nu even voor je...

 

Als je een compleet nieuwe website/winkel oveweegt, denk dan ook eens aan het huren van een webwinkel

 

Je kunt tegenwoordig de complete infrastructuur voor je webwinkel (inclusief SSL ;D, creditcard en iDeal transacties) huren voor een klein percentage van de omzet of een vast bedrag per maand.

 

De lay-out van je site wordt in dit geval nog steeds op maat gemaakt.

 

Groot voordeel van huren is dat je geen investeringen hoeft te doen, dat de techniek altijd up to date blijft en dat de verhuurder wint als jij wint (indien je kiest voor een percentage van de omzet). Hierdoor zal de verhuurder er altijd alles aan doen om je goed van dienst te zijn.

Transformatie mogelijk maken? www.mconsultants.nl

ICT makkelijk maken? www.mservices.nl

Link naar reactie
  • 1

Na een korte blik over jouw website vallen me een aantal dingen op.

 

  • Allereerst krijg ik als bezoeker niet meteen het idee dat ik hier kleding kan kopen, laat staan dat ik bij een webwinkel ben beland. Gelukkig verraad het menu item "shopping bag" het een en ander, maar daar blijft het helaas bij.
     
  • Pas nadat ik de tekst op de website ben gaan lezen krijg ik door dat ik hier kleren kan bestellen, de bevestiging krijg ik eigenlijk pas bij de 3e tip wanneer er gesproken wordt over "bestelling". De kans is groot dat veel bezoekers hier al hebben afgehaakt.
     
  • De kleding tips aan de rechter kant zijn een uitstekend idee natuurlijk, maar waarom kan ik hier niet rechtstreeks doorklikken naar de product pagina? Hier verliest je bezoeker mogelijk de interesse die zojuist gewekt is. Ik moet twee keer klikken en ook nog eens scrollen om bij een van de betreffende producten uit te komen.

 

Ik denk dat wanneer je aan deze drie punten werkt, je al een stuk verder bent met je website. Om dit te bereiken een aantal tips:

 

  • Laat de "shopping bag" op iedere pagina terugkomen zodat de bezoeker kan zien wat hij al besteld heeft en wat de totale kosten zijn.
     
  • Laat duidelijk merken aan je bezoeker dat hij iets kan kopen op je website, dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een pakkende titel "Shop bij Urban Villa voor de nieuwste en beste Ecko-kleding"
     
  • Geef op je homepagina een kort overzicht van wat je aanbied, laat hier het idee van de kleding tips terugkomen (maar zorg ervoor dat je bezoeker in één klik de product informatie voor handen heeft!)

 

Hopelijk kun je hier wat mee!

Felesta - Webontwikkeling & internet marketing

www: felesta.nl tel: 0184 769008

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.