• 0

businessvoorstel - hoe presenteren?

hallo ;D nuttige site met veel praktische info, steek veel van op!

 

Mag ik jullie daarom adviezen vragen om het volgende:

 

ik ben werkzaam bij een commerciële organisatie, ik loop al een tijdje met een IDEE dat in mn mening zeker ten goede zal komen voor de organisatie. Ik wil mn IDEE verwerken in een business voorstel en deze te presenteren aan de MT.

De organisatie voorwie ik werk is een jong, dynamische bedrijf met een redelijk open cultuur.

 

Duss, mijne dames en heren van de hedendaagse managers. Wat zien julie graag in zo'n voorstel? welke info hebben jullie nodig?

 

1. aanleiding van de voorstel?

2. probleemdefinitie?

3. doestellingen op kort/lange termijn?

4. plan van aanpak???

 

bvd,

Talentje

 

[titel aangepast - mod]

Confucius zegt: Je moet eerst elkaar begrijpen voordat je zaken met elkaar doet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

dank voor uw reactie k begrijp absoluut dat de doelgroep van deze site ondernemers zijn, maar dat neemt niet weg dat de ondernemers ook managers zijn in zekere zin. dus vandaar hededaagse managers. Bovendien is zelfstandig ondernemerschap mijn grootste ambitie. reden waarom ik deze site regelmatig check ;D

 

vooronderzoek is al verricht in eigen tijd, ik heb genoeg info om tot een concrete voorstel te komen. maar hoe op papier zetten?

 

ik ben overigens al blij als ik straks een presentatie mag geven aan MT team ;D

 

 

 

Confucius zegt: Je moet eerst elkaar begrijpen voordat je zaken met elkaar doet.

Link naar reactie
  • 0

Bovendien is zelfstandig ondernemerschap mijn grootste ambitie. reden waarom ik deze site regelmatig check ;D

 

ik ben overigens al blij als ik straks een presentatie mag geven aan MT team ;D

 

Je wilt graag ondernemer worden en je bent al blij als je een presentatie mag geven aan het MT van de organisatie waar je nu werkt.

Als je een echte ondernemersgeest hebt, neem je direct ontslag. Kennelijk werk je bij een organisatie waarbinnen het niet vanzelfsprekend is dat er wordt geluisterd naar mensen met goede ideeën.

 

Kan jouw IDEE niet dienen als basis voor een eigen onderneming?

Link naar reactie
  • 0

maar dat neemt niet weg dat de ondernemers ook managers zijn in zekere zin. dus vandaar hededaagse managers.

 

Leuk dat je ondernemer wilt worden, maar als je het verschil niet weet tussen een manager en een ondernemer en denkt dat ondernemers het grappig vinden manager genoemd te worden, snap je er mijns inziens weinig van.

 

Daarnaast snap ik dan weer niet waarom dit draadje niet gewoon op slot wordt gedaan, want er zijn zat fora waar werknemers hun vragen aan managers kwijt kunnen. Kunnen wij weer verder met ondernemers helpen.

 

Karen (allergisch voor managers)

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Het taalgebruik en de nick van de topicstarter suggereert eerder een student/stageair met slappe knietjes en stoere praatjes, die nu voldoende moed bijeen verzameld heeft om een vraag te stellen, omdat hij stiekum droomt van een toekomst als ondernemer. Die kunnen we helpen door hem te adviseren to-the-point te zijn en die attitude af te schudden.

 

Anders kan hij altijd nog manager worden. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor al uw adviezen en reacties. Ik zal eraan werken. Toch heb ik het gevoel dat ik als een student/stagiair/young professional niet echt serieus worden genomen, want dit is tenslotte een forum voor de ECHTE ondernemers.... stiekem toch beetje teleurgesteld... Ik had namelijk gehoopt dat de forumbezoekers van deze site een briljant idee dat nog in de kinderschoenen staat zullen helpen en stimuleren om het verder uit te werken...

Ik zal hoe dan ook mijn idee voorleggen aan de MT. Wie weet kan ik mijn ambitie verder verwezenlijken in de toekomst.

 

met vriendelijke groeten,

 

Jay Wang

Confucius zegt: Je moet eerst elkaar begrijpen voordat je zaken met elkaar doet.

Link naar reactie
  • 0

Je klinkt nu een stukje minder enthousiast, een mindere eigenschap voor een ondernemer in spe.......

 

Ontopic: een goed idee hoeft geen gouden bordje, uiteraard moet de tafel wel goed gedekt zijn. Zorg dus dat je het idee goed uitgewerkt hebt, zodat je de eerste vragen ook kunt beantwoorden.

 

Een roosje en/of kaarsje op de tafel geeft meestal wel wat extra cachet. Op verkopersonline.nl staat een stukje over presenteren met kleur. Let op: een roosje of kaarsje gebruiken helpt, een bloemencorso verbloemt het eigenlijke idee.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Toch heb ik het gevoel dat ik als een student/stagiair/young professional niet echt serieus worden genomen, want dit is tenslotte een forum voor de ECHTE ondernemers.... stiekem toch beetje teleurgesteld...

 

Serieus genoeg om het topic niet meteen te sluiten. Maar misschien kan je je toon afstemmen op je doelgroep. Als je je idee gaat presenteren op zo'n toffe jongens-manier, dan word je waarschijnlijk gezien als een praatjesmaker die z'n onzekerheid probeert te verhullen. Behandel je je idee gewoon nuchter en zakelijk en onderbouwd enthousiast (want dat mag natuurlijk best), dan luisteren/lezen mensen al een stuk beter.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik had namelijk gehoopt dat de forumbezoekers van deze site een briljant idee dat nog in de kinderschoenen staat zullen helpen en stimuleren om het verder uit te werken...

Daarvoor is deze site juist bedoeld en we willen je ook graag verder helpen, maar dit is geen site voor studenten, wel voor ondernemers in spé.

 

Wat ondernemers nu juist onderscheid van managers is dat zij doen, in plaats van vragen naar de weg. Vragen getuigt van managen; Doen van ondernemen.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.