• 0

Verlaagd btw tarief op advertenties

Hallo. Ik heb een vraag en kan het antwoord niet goed vinden. Boeken en tijdschriften vallen in het verlaagd btw tarief. Vallen zaken als redactie en drukken ook onder het verlaagd btw tarief? En advertentieinkomsten? Dragen we daar ook maar 6% over af?

 

Als ik het goed begrepen heb, zou dat zo moeten zijn. Kan iemand dat bevestigen?

 

Bij voorbaat dank.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Nils,

 

Nee, dat is niet zo.

 

Drukwerk voor boeken en periodieken (kranten, tijdschriften ed) zijn laag tarief. Als je ze in de winkel verkoopt reken je laag tarief, maar over de advertenties die je verkoopt moet je gewoon hoog tarief rekenen.

Wat de schrijvers aan btw rekenen is afhankelijk van henzelf. Als ze vooral commerciele teksten schrijven rekenen ze je waarschijnlijk 19% en als ze alleen journalistieke teksten schrijven, zijn ze vaak vrijgesteld van btw en is dat dus 0%.

 

Kan je hier wat mee?

 

Groeten Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ha Karen,

 

Dat is precies wat ik wilde weten. We rekenen ook altijd hoge btw over de advetenties. Bij btw plichtige bedrijven maakt dat ook niet uit. We hebben echter ook een paar banken en instellingen die niet btw plichtig zijn, daar maakt het wel degelijk uit. Helaas gaat die vlieger niet op.

 

Bedankt en de groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ha Nils,

 

Zit daar toevallig ook die bank bij die 9% rente rekent voor een krediet tot 5000 euro? (ander draadje) Daar vliegt dan toch genoeg geld naartoe zodat ze die 13% meer btw best kunnen betalen?

 

Succes ermee

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ha Nils,

 

Zit daar toevallig ook die bank bij die 9% rente rekent voor een krediet tot 5000 euro? (ander draadje) Daar vliegt dan toch genoeg geld naartoe zodat ze die 13% meer btw best kunnen betalen?

 

Succes ermee

Karen

 

Het is niet zozeer de bank waar ik mij zongen over maak als wel een aantal bijzonder sympathieke non-profit instellingen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ach so, daar heb ik ook wel eens moeite mee.

 

Maar ja, wij zijn slechts doorgeefluik voor de btw en je moet inderdaad gewoon hoog tarief in rekening brengen. Helaas.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.