• 0

producten importeren > hoe???

Ik heb al verschillende berichten gelezen en overal op internet rondgekeken, maar een aantal praktische zaken snap ik nog niet precies. Ik wil graag een webshop beginnen in babyproducten. Deze producten zijn voornamelijk te vinden in engeland en de VS in webwinkels. Nu vraag ik me af hoe ik het aanpak om deze producten te importeren. Ik heb al een aantal winkels benaderd, maar zij zeggen dat het duur is om spullen te leveren aan het buitenland (nederland dan in dit geval). Hoe pak ik dit aan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan je niet achter de leveranciers van die producten komen en eventueel te kijken of zij een importeur in de Benelux hebben?

 

Mocht dat niet zo zijn is het wellicht een kans om zelf die importeur daarvan te worden.

 

Ik zou zeggen begin bij de fabrikant en ga verder zoeken.

Molter ICT

www.molter.nl

 

Be brave. Take risks. Nothing can substitute experience

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen;

 

1- Ga Googlen naar de babyproducten (vooral merken). Neem contact op met de grotere webwinkels. Klinkt gek, maar als je iets wilt bereiken, moet je ook wat voor doen.

 

2- Neem contact op met EVD. Soms krijg je een hele lijst met bedrijven die zaken willen doen met een bedrijf uit Nederland.

 

3- Gebruik de zoekoptie hier op HL.

 

 

 

 

Succes,

Succes is geen toeval, succes is gepland.

Link naar reactie
  • 0

Thanx alvast voor de tips! Ben absoluut niet te beroerd om er veel voor te doen, weet alleen niet waar te beginnen. Een aantal producten (het gaat om badproducten etc)worden in eigen beheer gemaakt. Hoe kom ik er dan achter of ik er aan kan komen? Gewoon mailen/ bellen hoe ik er aan kan komen? Ik weet gewoon niet goed hoe ik dat aan moet pakken. Klinkt misschien stom, maar ik wil ook niet de verkeerde dingen zeggen/ vragen.

Link naar reactie
  • 0

Praten praten praten, laten zien waarom jij dan hun importeur zou moeten worden en dan nog meer praten. Ken u achtergrond niet maar deze kan belangrijk zijn in het overtuigen van een producent van uw kennis van zaken. Draai de vraag anders om waarom zou een producent van deze artikelen graag willen dat u zijn/haar importeur word?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Denk dat je een paar dingen over hoofd ziet:

a) Een buitenlandse webwinkel geeft je geen info, je wordt immers concurrent

b) Vooral babyprocuten worden vaak in eigen beheer (en/of onder eigen naam) geproduceerd of geïmporteerd

c) Als webwinkel zal je geen serieuze gegadigde zijn als importeur (je kan geen distributeur én retailer tegelijk zijn

d) Als distributeur of agent zal je de weg op moeten maar daar heb je waarschijnlijk geen zin in

e) Je zal waarschijnlijk niet bereid zijn om grote aantallen te willen importeren of kunnen importeren

f)een tip: volgens mij moet je niet gaan importeren, het lijkt me dat je graag babyspulletjes wil gaan verkopen, een importeur gaat met handelskennis een products zoeken waar hij/zij brood in ziet. M.I. ben jij niet zo'n type. Niet rot bedoeld hoor!!

 

Succes met het vinden van de juiste weg!

 

Link naar reactie
  • 0

De contacten leggen met leveranciers. Da's de bottleneck waar vele beginnende (web)winkels tegen aan lopen. Men wil graag maar weet niet waar.

 

En dan gaat men het elders vragen. Dit merken wij ook met onze winkels. We worden vaak benaderd door starters en ook zelfs door al jaren bestaande winkels, met de vraag of ze het bij ons kunnen inkopen (aangezien we een zeer groot en divers assortiment hebben). Nog vaker krijgen we emails of we kunnen vertellen bij welke groothandels cq leveranciers we inkopen.

 

Nu is het alleen maar goed om op zoek te gaan en je contacten te leggen. Maar mijns inziens is dat niet bij een potentiele concurrent, zoals importexport al eerder aangaf.

 

Want waarom zou dit bedrijf een concurrent in het zadel helpen?

 

Het verbaast me dat veel ondernemers-in-de-dop besluiten een bedrijf te starten, investeringen doen, beginnen met alles op poten te zetten. Eigenlijk klaar voor de start zijn maar vaak 'vergeten' zijn naar leveranciers te zoeken!

 

Terwijl dit het eerste is dat je dient te doen voordat je uberhaupt die andere stappen neemt.

 

Zonder leveranciers immers geen winkel.

 

Ik heb het idee dat een aantal van de voorgaande reageerders de bedoelingen van Tarzan niet helemaal begrepen hebben. Ze wil de producten importeren om in de eigen winkel te kunnen verkopen. Niet om agent of importeur voor nederland te worden.

 

Aangezien ik in het verleden zelf ook met die materie te maken gehad heb kan ik alleen maar aangeven dat de tips die tot nu toe langs zijn gekomen de juiste zijn.

 

Je zal bedrijven moeten gaan benaderen, veel praten, mensen proberen te overtuigen dat ze met jouw bedrijf in zee willen gaan. Zoeken op alle plekken, alibaba.com was inderdaad een goede tip, EVD, google, yahoo, etc.

 

Zoeken, zoeken, zoeken dus. Ook op de wat minder logische plekken.

 

En niet bang zijn om dingen te importeren. Het is in de praktijk redelijk laagdrempelig om zaken in te kopen vanuit het buitenland. Zeker als een bedrijf als FedEx het vervoer doet. Zij doen dan namelijk de inklaring voor je. En dat scheelt een hoop werk.

 

Al was het een gespreid bedje deed iedereen het. Maar als je er genoeg moeite in steekt kom je een heel eind.

 

Niet bang zijn om op je bek te gaan.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.