• 0

Ondernemer voor de belastingdienst

Wil wat in- en verkopen via handelssites. Ik wil dus als het ware diverse handel kunnen drijven in diverse producten. Tevens kan het zijn dat ik me over een aantal maanden ook bezig wil gaan houden met reparaties van electronica.

 

In eerste instantie zal dit allemaal niet heel grootschalig zijn (naast mijn huidige baan). Nu is mijn vraag moet ik me inschrijven bij de KVK of kan ik dit allemaal als bijverdiensten opgeven.

 

Tevens wil ik graag weten als ik me moet inschrijven bij de KVK of ik als ik me laat registreren als handelsonderneming of ik daar ook reparaties onder kan laten vallen, of moet je daar dan weer een aparte KVK voor afsluiten.

 

Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen wanneer je ondernemer bent voor de belastingdienst en wanneer je het als bijverdienste kunt opgeven. De ondernemersfaciliteiten zijn voor mij niet intressant omdat ik het naast een huidige 40 urige baan in loondienst wil gaan doen.

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Peter,

 

Mijn advies zou zijn om je in te schrijven bij de KvK, als is het alleen maar voor het BTW-voordeel. Dat je het naast je huidige baan doet doet niet ter zake.

Bij je inschrijving kan je gewoon aangeven dat je in- en verkoopt en eventueel ook reparaties verricht.

 

Gr.

Paul

Link naar reactie
  • 0

Ik had zelf het idee om te starten met in en verkoop en beetje reparaties uit te voeren te starten en dan eigenlijk voor particulieren. Later wil ik dit misschien gaan uitbreiden en dan professionele. Ik zou het liefste in eerste instantie starten als bijverdiensten ipv een onderneming, evt later als het begint te lopen omzetten in onderneming.

 

Wil alleen weten wanneer je precies een onderming moet starten en wanneer het wordt gezien als bijverdiensten.

Link naar reactie
  • 0

Leuk bedacht maar dat gaat niet waarschijnlijk niet werken.

 

Je rekent nu waarschijnlijk ook hele vriendelijke prijzen omdat je geen btw afdraagt en geen rekening houdt met de invloed van je inkomsten uit overigen.

Als je af en toe iets repareert of verkoopt maakt dat niet zoveel uit en zeker zolang je fulltime in loondienst bent dan zal het allemaal niet zo'n vaart lopen.

 

Het wordt echter anders als het goed loopt en je ineens om wilt van hobbyboet naar onderneming.

Dan zul je andere prijzen moeten gaan rekenen, of de klanten die je nu hebt dan nog steeds kopen is maar de vraag.

 

Mijn advies, schrijf een ondernemingsplan alsof je er je brood mee moet verdienen. Ga uit van de kostprijsberekeningen die daar uit komen en beppaald daarmee je prijsbeleid.

HEt hebben van een officieel bedrijf heeft ook als voordeel dat je wat dichter bij de bron in kunt kopen en btw kunt verrekenen, maar ook andere aftrek mogelijkheden liggen in het verschiet, daar staan ook weer nieuwe kostenposten tegenover.

Het antwoord of je moet gaan ondernemen kom je alleen achter door het nu goed uit te zoeken, later de switch maken kan je aardig opbreken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.