• 0

Gegevens van funda in excel

Ik ben bezig met een businessplan voor een nieuwe onderneming. Deze onderneming gaat een activiteit verrichten bij mensen die een nieuw huis hebben gekocht. Ik kan er verder nog niet teveel over zeggen. Ik wil nu eigenlijk een excel lijst hebben van alle huizen die te koop staan op funda. Ik heb alleen de adressen nodig. Weet iemand of er een script te maken is om nadat je een selectie hebt gemaakt op funda, deze gegevens in excel te krijgen.

Ondernemer en Leancoach. Begin vandaag nog met Lean en krijg rust, regelmaat en resultaat!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kijk even over je dit legaal gezien wel mag. Er is een databankwet o.i.d. voor zover ik weet in Nederland. Je mag bepaalde dingen wel en andere juist niet. Hier zijn al een hoop projecten gerelateerd in internet op stuk gelopen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

@djluc

Waarom is het illegaal om informatie van internet te halen en op te slaan voor eigen gebruik ? Pas als je gaat herpubliceren gaan zaken als auteursrecht en databankrecht spelen.

 

@krd

Ik neem aan dat je de "ouderwetse' post bedoelt met "mailen".

 

Een standaard-script bestaat niet maar maar er zijn tools waarmee je vrij eenvoudig een script kunt bouwen om data van het internet te "scrapen". Een voorbeeld hiervan is http://www.dapper.net. Nadeel hiervan is dat het een "open" systeem is dus anderen kunnen ook gebruik maken van jouw script.

 

Link naar reactie
  • 0
Als Jaap het kan, kunnen anderen dat toch ook.

 

Check. Heb dat soort script zelf ook wel gemaakt. Probleem is alleen dat Jaap onlangs de rechtzaak die Funda had aangespannen heeft verloren, en dat je dus, als je gegevens uit Funda gaat verzamelen, hetzelfde lot te wachten staat.

 

Los daarvan:

Deze onderneming gaat een activiteit verrichten bij mensen die een nieuw huis hebben gekocht.

 

De huizen die op Funda staan zijn nog niet verkocht. Als je die mensen gaat mailen bereik je dus mensen die een huis willen verkopen, en dat zijn niet per se ook mensen die een nieuw huis hebbe gekocht.

Link naar reactie
  • 0

Bel Funda en koop die gegevens? Adverteer op hun site om je doelgroep te bereiken? 2 opties die wellicht wat netter zijn. Iedere (web)programmeur kan dit overigens voor je regelen maar ik lees tussen de regels door dat het eigenlijk niets mag kosten...

Hehe, ik wou al zeggen, gewoon imand inhuren die goed is in Data-Mining. Heb in het verleden zelf een hoop van dat soort projecten gedaan, maar ik denk dat je van de Nederlandse tarieven niet vrolijk wordt. Kijk eens naar www.rent-a-coder.com of www.odesk.com, daar zou je het voor 50-100 dollar gedaan kunnen krijgen vermoed ik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.