• 0

Wanneer is website rendabel?

Gast Verwijderd account

Hoe weet je of een website rendabel is? Ik heb een excel sheet gemaakt voor 3 jaar(2008,2009 en 2010) waar ik het aantal bezoekers, de kosten en de inkomsten van de bewuste site + eventuele reclame inkomsten naast elkaar heb gezet.

 

Nu is mijn vraag zijn er nog meer factoren naar jullie mening die bepalen of een website rendabel is of niet.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account
Je zou ook de verkoopwaarde van de site aan het eind van de periode kunnen meenemen, maar dat is koffiedik kijken.

 

Dat is inderdaad koffiedik kijken want ik heb geen idee hoe je zo iets berekend.

Link naar reactie
  • 0

Als je eigen geld investeert zou je ook gemiste renteinkomsten als kosten mee kunnen rekenen. Immers, je had dat geld ook op een spaarrekening of deposito kunnen zetten.

 

Het werkelijke aantal bezoekers weet je natuurlijk nog niet, dus je hebt een prognose van het aantal bezoekers staan. Maak daar eens een negatief scenario van, welk effect heeft dat op je resultaten?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als je eigen geld investeert zou je ook gemiste renteinkomsten als kosten mee kunnen rekenen. Immers, je had dat geld ook op een spaarrekening of deposito kunnen zetten.

 

Het werkelijke aantal bezoekers weet je natuurlijk nog niet, dus je hebt een prognose van het aantal bezoekers staan. Maak daar eens een negatief scenario van, welk effect heeft dat op je resultaten?

 

Als ik u goed begrijp gaan we op deze manier ook een vorm van begroting maken en mijn bedoeling is om een historisch overzicht te kweken en aan het einde van een periode bepalen of een website rendable is.

Link naar reactie
  • 0

Nee, gewoon niet optimistisch kijken. Stel dat je prognotiseert dat je 1000 bezoekers per dag verwacht. Prognotiseer dan eens met 500 bezoekers. Kom je dan nog uit je kosten?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Nee, gewoon niet optimistisch kijken. Stel dat je prognotiseert dat je 1000 bezoekers per dag verwacht. Prognotiseer dan eens met 500 bezoekers. Kom je dan nog uit je kosten?

 

Zo had ik hem niet begrepen djluc.

 

Mijn Excuses msteer.

Link naar reactie
  • 0

Het hangt af van wat het specifieke doel van de website is. In sommige gevallen heeft U een puur commerciele website, zoals bijvoorbeeld een webwinkel. U verkoopt uw product op uw website en dan maakt U dus winst als U meer verkoopt dan wat de website in zijn geheel kost.

 

In andere gevallen kan een website ter ondersteuning zijn van uw normale bricks-and-mortar winkel. Het is niet altijd duidelijk meetbaar hoeveel omzet U in uw fysieke winkel heeft doordat een klant eerst de website heeft bezocht. Ook is niet altijd meetbaar hoeveel klanten naar een concurrent gaan doordat U -g-e-e-n- website heeft.

 

De Abert Heijn plaatst ook advertenties in de krant, maar het is niet altijd meetbaar hoeveel krantenlezers nu vanwege die ene advertentie vandaag bij de AH komen i.p.v. bij een andere winkel.

Link naar reactie
  • 0

Bouwt u de website zelf of is het de bedoeling dat deze wordt ontwikkeld door een extern bureau? Als u de website zelf bouwt kan dit natuurlijk behoorlijk schelen op het budget maar vergeet niet dat er nogal wat bij komt kijken om een website te laten scoren!

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Bouwt u de website zelf of is het de bedoeling dat deze wordt ontwikkeld door een extern bureau? Als u de website zelf bouwt kan dit natuurlijk behoorlijk schelen op het budget maar vergeet niet dat er nogal wat bij komt kijken om een website te laten scoren!

 

 

 

Ik bouw de website zelf. Zijn er trouwens mensen die behoefte hebben aan de sheet. Ik ben niet zo goed in excel dus het ziet er niet echt professioneel uit maar als er intresse in is zal ik hem voorzien van wat helpteksten en dan online zetten.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik neem altijd de volgende zaken mee in een calculatie: kosten + tijd, en opbrengsten. Alleen kosten rekenen en de uren vergeten geeft geen juist beeld in mijn optiek.

 

Ik ben een kleine beginnende ondernemer en dat houd in dat op het moment mijn hele leven in het teken staat van mijn zaak dus daarom neem ik de gemaakte uren niet op in de kosten.

 

Ga dit later natuurlijk wel doen ;).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.