• 0

stratenmaker als eenmanszaak?

Hallo,

 

Ik ben stratenmaker en heb een vastdienstverband.Ik wil in de nabije toekomst op me zelf beginnen alleen wil ik dat opbouwend doen.Oftewel naarmate de drukte.

 

Nu werk ik full-time,alleen gaat dat dan na verloop van tijd minder uren worden.Bijvb. 20 uur vast dienstverband-20 uur eigen werk.

 

Weet iemand hoe dat in zn werking gaat met inschrijving van Kvk?En of ik me dan wel of niet gelijk moet melden bij de belastingdienst?Weet natuurlijk ook niet wanneer het uiteindelijk loopt ???En of ik uberhaupt inkomsten zal hebben daarvan.

 

Iemand die mij hierover meer info kan verschaffen heel graag! ;D

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Heeren,

 

Voordat je op basis van de info op de kvk site bedenkt de komende weken nog even daarlangs te gaan om je in te schrijven ...

 

Even wachten is wellicht verstandiger. Je betaalt de kvk namelijk per kalenderjaar en ook als je in december je bedrijf inschrijft moet je voor 2007 nog pakweg 50 euro betalen. Het is daar op 2 januari altijd errig druk. Daarnaast kun je ook een afspraak maken voor een voorlichtingsgesprek bij de Belastingdienst of de kvk en bij de Belastingdienst een heel handig gratis Handboek Ondernemen aanvragen.

 

Succes ermee

Karen

 

PS: in welke regio wil je starten?

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Roosendaal gok ik?: http://www.heerenbestratingen.nl/

 

Ontopic: Heb je je baas al geïnformeerd? Heb je geen concurrentiebeding cq. relatiebeding? Dat zijn belangrijke dingen om rekening mee te houden!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Roosendaal gok ik?: http://www.heerenbestratingen.nl/

 

Ontopic: Heb je je baas al geïnformeerd? Heb je geen concurrentiebeding cq. relatiebeding? Dat zijn belangrijke dingen om rekening mee te houden!

 

Om niet te vergeten het verbod op nevenwerkzaamheden.

 

Nu klust half bouwend Nederland op zaterdag bij - en gebruikt daarbij ook nog vrolijk het busje van de baas- dus, grote kans dat een dergelijk verbod niet is opgenomen, maar het is toch beter even om te checken.

Zeker wanneer - zoals hiervoor genoemd - er al een website bestaat waarop de diensten worden aangeboden. Voorzichtigheid is daarbij geboden.

 

Terug naar de start van dit topic. De vraag is al meerdere malen aan de orde gekomen in dit forum. Bottomline: wanneer je een eenmanszaak start moet de onderneming worden ingeschreven in het handelsregister van de KvK en worden gemeld bij de Belastingdienst. Een onderneming staat ingeschreven of niet. Er worden geen eisen gesteld aan de omvang van de activiteiten. Dit heeft hooguit gevolgen voor wat betreft de fiscale aftrekposten. Maar daarover is ook meer in het sub-board Fiscale zaken te vinden. Gebruik vooral de zoekfunctie.

 

Dit topic voegt verder niets toe en wordt daarom hierna gesloten.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.