• 0

pc reparatie service

Hallo allemaal,

 

Ik ben kevin, een 20 jarige student Commerciële Economie. Ik heb al meerdere gelijkwaardige topics over een PC reparatie service hier gevonden. Ook heb ik hier bruikbare informatie gevonden. Nu wil zelf ook even mijn idee/plan kwijt en wellicht hier feedback op vinden. Het zit namelijk zo ik reparareer al een tijd computers bij vrienden en kennissen. Me vader denkt dat ik hieraan veel geld kan verdienen. Dus hierdoor ben ik op het idee te komen om een 48 uurs pc reparatie service te beginnen.

 

Ik wil me gaan richten op een wat oudere doelgroep dit omdat deze genoeg geld hebben en relatief weinig verstand van de computer. Laten we zeggen 40+.

 

Deze mensen hebben een kapotte computer en kunnen niet op internet of snappen het niet eens ( de bejaarden bijv). Hierdoor begin ik niet met een internet site. Ik wil deze mensen bereiken met een advertentie in het lokale krantje met mijn telefoon nummer erin.

 

Ook ben ik van plan om te gaan flyeren. Een aantrekkelijke flyer met een aantal speerpunten zoals no-cure no-pay, binnen 48 uur reparatie gegarandeerd etc. De flyer wil ik het uiterlijk geven van een computer beeldscherm. In ons dorp zijn er bepaalde speciale wijken voor ouderen. uiteraard ga ik hier flyeren.

 

Ook hang ik een mooie flyer op in de supermarkten+bibliotheek en andere plaatsen waar de meute samen komt.

 

Ik weet alleen niet wat voor prijzen ik kan hanteren. Ik denk aan een zo'n 30 euro voor een reparatie beurt en, 10 euro voor het toevoegen van een nieuw onderdeel van de pc.

 

Het opstarten hiervan kost mij niks, ik kan de flyers gratis drukken en ik heb de auto van me ouders + broer gratis ter beschikking. Ik denk zelf dat het het proberen waard is. Wanneer het goedloopt kan ik vrienden zelf laten gaan repareren bij de klanten en kan ik me met andere dingen gaan bezig houden.

 

Dit was het wel zon beetje,

 

Ik zie dat hier allerlei experts zijn daardoor wil ik mijn plan graag delen

Kritiek en verbeteringen zijn welkom

 

MvG

 

Kevin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Ik wil me gaan richten op een wat oudere doelgroep ... Laten we zeggen 40+.

Deze mensen hebben een kapotte computer en kunnen niet op internet of snappen het niet eens (de bejaarden bijv).

 

Ik zie dat hier allerlei experts zijn daardoor wil ik mijn plan graag delen

 

 

Wil je adviezen van de bejaarde experts hier of alleen van de jonkies? ::)

 

Karen (die zich meestal jong voelt, maar vandaag zomaar ineens stokoud :'()

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

40 is uiteraard niet bejaard, maar ik wil me ook een beetje richten op de wat jongere doelgroep.. dus richt ik me op 40 plussers.

Hier zitten dus ook de bejaarden in.

 

Karen je bent zo oud als je jezelf voelt he! sorry als ik u beledigd heb.

 

Maar elk advies is bruikbaar,

Link naar reactie
  • 0

Toevallig is mijn broer deze week met exact dezelfde service gestart, voornamelijk gericht op zijn regio.

 

Als je het goed aanpakt, zijn er voldoende mogelijkheden om er een leuk slaatje uit te slaan. Lees deze pagina eens door, wellicht kom je nog op leuke ideeën:

 

http://www.scp.nl/publicaties/persberichten/9789037703177.shtml

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Kijk eens wat andere bedrijven in je omgeving vragen voor gelijkwaardige diensten.

Hoe lang denk je bezig te zijn met een, zoals je het noemt, "reparatiebeurt"? En hoeveel kun je er dan per dag doen? En hoeveel verwacht je dat er gaan komen, dus wat voor omzet zou je verwachten?

Nu rij je nog gratis maar in de toekomst zul je toch een eigen auto moeten gaan aanschaffen en betalen.

 

Denk erom dat als je jezelf nu te goedkoop profileert dat klanten bij je weglopen als je straks ineens duurder wordt omdat je anders niet uit de kosten kunt komen.

 

Je studeert commerciële economie zeg je, ik zou wat meer financieel inzicht verwachten eigenlijk.

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens wat andere bedrijven in je omgeving vragen voor gelijkwaardige diensten.

Hoe lang denk je bezig te zijn met een, zoals je het noemt, "reparatiebeurt"? En hoeveel kun je er dan per dag doen? En hoeveel verwacht je dat er gaan komen, dus wat voor omzet zou je verwachten?

Nu rij je nog gratis maar in de toekomst zul je toch een eigen auto moeten gaan aanschaffen en betalen.

 

Ik heb bij de Mycom gekeken, hier zijn de reparatie kosten erg duur je moet per tik betalen een her installatie bij mycom komt uit op 70 euro.. een installatie van windows bij een andere computer winkel kost zelfs 75 euro. er moet dus diep in de buidel worden getast.

 

Ik reken per beurt een uur maximaal. diti s ruim voldoende voor bijv windows.

ik zo er maximaal zon 3 per dag kunnen doen. Ik denk aan zon 35 euro per uur. Ik heb totaal geen idee hoeveel mensen ik kan verwachten dit zal duidelijk worden na de eerste flyer actie. Stel dat het druk word neem huur ik een paar vrienden in,, laat ik hun langs gaan voor 20 euro en steek ik zelf 15 in me zak. Mogt het erg goed gaan lopen, dan kan ik wel een goedkope caddy aankomen. Bedankt voor je snele reactie!

 

met hard werken en met vallen en opstaan heb ik 10000 euro verdiend, waar zal ik ze eens aan gaan uitgeven?

 

Bedankt voor je leuke bericht Ard, mogt de situatie zo ideaal zijn zoals u hebt omschreven dan zal ik deze 10 000 gaan investeren d.m.v diensten gaan uit te bereiden. Ik zit te denken aan netwerk beveiliging bij bedrijven, hiervoor kan ik een vriend ICTér in huren. Ook wil een aantal substituut pc's voor de klanten aanschaffen en een mooie website. Het overige geld kan ik aan een caddy besteden met mooie bestickering erop van de dienst

 

groeten Kevin

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.