(Techno)startersforum

Aanbevolen berichten

Waarom heten wij nog steeds TECHNOstarters forum! Dit gaat toch al lang niet meer op!

Wordt het niet tijd om dat te veranderen zodat meer starters zich voelen aangesproken!?

 

Evert

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Evert ... dat kalopt ... ik heb een heel goed geheugen ... dus heb gestemd op "dat zijn we allang van plan".

 

Want herinner je nog de discussie met Nils ... dat technostarters helemaal nix zegt. Een technostarters noem ik sindsdien "jonge innovatieve ondernemers" ! Maar dat bekt als titel van het forum niet zo goed.

Denk dat dat in het nieuwe design en functionaliteiten helemaal goed gaat komen.

 

Annyone an idea om jonge innovatie starter in 1 woord te gieten?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

He zeik niet zo. ;)

 

Ik ben het wel met je eens dat het al niet meer op gaat, maar:

 

- Technostarters zijn wel het uitgangspunt van dreamstart (toch)

- Zij zijn wel de groep die de meeste toegevoegde waarde kunnen leveren

 

Persoonlijk vind ik het onderdeel "techno" het forum juist interessant maken. Veel interessanter dan iemand die een een kapperszaak of discotheek wil opstarten. Maar ook deze mensen hebben natuurlijk soms hulp nodig. Ik ben alleen bang dat deze vragen de boventoon gaan voeren op het forum en dat de technostarter naar de achtergrond verdwijnt.

Link naar reactie
Want herinner je nog de discussie met Nils ... dat technostarters helemaal nix zegt. Een technostarters noem ik sindsdien "jonge innovatieve ondernemers" ! Maar dat bekt als titel van het forum niet zo goed. Denk dat dat in het nieuwe design en functionaliteiten helemaal goed gaat komen. Annyone an idea om jonge innovatie starter in 1 woord te gieten?
Ja innovatief dekt de lading denk ik ook wel..

 

Business innovators? zoals Emerce het noemt.

Link naar reactie

Volgens mij spreekt HL wel een bredere groep aan dan alleen 'techno' starters. We hebben de laatste tijd ideeen gezien over banken, fastfood, fotomateriaal en wat dies meer zij. Op die verhalen wordt vaak best constructief gereageerd, dus ik denk dat we wel breder gegroeid zijn dan strict techno.

 

Daarnaast heeft 'techno starter' voor mij een beetje de klank als 'iemand die met veel risicokapitaal de wereld gaat veroveren, en daarbij iets nieuws & technisch gebruikt'.

 

Zoals jullie vast weten doe ik het momenteel voor een eenmanszaak, en heb voorlopig niet de intentie met tien miljoen geleend geld & 50 man in dienst de wereld te bestormen. Wel vind ik het leuk met (aankomend) ondernemers te praten over hun plannen, ook als die niet direct op technisch gebied liggen.

 

Maar goed, das de overweging van een gek met een plank, dus trek het je maar niet teveel aan hoor ;)

 

Link naar reactie

Technostarters is inderdaad te nauw. Maar ik ben het eens dat we ons niet op "alle" ondernemers moeten richten. Natuurlijk kunnen we die wel helpen als die op dit forum langskomen, maar ik denk toch dat we ons op innovatieve starters moeten richten.

 

Gedurende de ICT hype heb ik de term infopreneurs gehoord voor Entrepreneurs in de ICT. Kunnen we daar iets mee (innopreneurs?), maar dan wordt het helaas wel erg cryptisch.

 

Come back on it....

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Even denken ....

Er staat nu ... Higherlevel Technostarters Forum

 

Ondernemen in een kenniseconomie!

of

Higherlevel voor innovatieve ondernemers

 

En dan forum weglaten, want dat is wel duidelijk lijkt mij.

 

Meer inspiratie hebiknie!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ik ben ook wel voor een naamsverandering zoals we die al eerder geopperd hadden. Maar het moet niet te kriptisch worden.

 

innopreneurs vind ik te kriptisch. Innovatieve ondernemers, daarmee jaag je de kappers en bakkers weg en die hebben we toch nodig.

 

Ik moet nog even nadenken hierover, maar het zal zeker in het nieuwe higherlevel.nl moeten veranderen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Gni, gni ... is toch leuk ... 25 personen die door elkaar heen zitten te schreeuwen met namen .... maareh ... we kunnen het ook democratisch aanpakken. Op het feedback formulier zetten we de vraag "wat is volgens jou een goede naam voor het forum" .... miskien zit iedereen wel op dezelfde golflengte, miskien ook niet? Maar heb je vantevoren wel inzicht ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Het gaat toch om de pay-off? Niet de naam toch (hoop ik).

 

Qua naam ben ik zeer happy met higherlevel.nl

 

Qua pay-off moeten we inderdaad van dat "technostarter" geneuzel af.

 

Misschien iets als:

Alle ondernemers samen op het web (of is dat te zweverig)

of:

voor/door/met ondernemers

of:

entrepreneurial network

of:

het ondernemers web

of:

ondernemen, koffie en opinies

of:

de online ondernemers community

of:

advies voor en door ondernemers

of:

even de was doen

 

leeg.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

of

de aanzet voor je droom

of

de juiste stap voor de toekomst

of

durf te dromen

of

zet dromen om in daden

of

'the place to be' voor de ondernemer

of

kennis en kennissen op één plaats

 

en zo kan ik nog wel even door gaan...

 

De naam Higherlevel zou ik houden, vind ik goed en effectief!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Persoon, ik vind ze goed gevonden !

Maar het zijn meer oneliners (subtitels) dan een daadwerkelijk naam!

Bij Mikky (=naam) en dan Life is Beautifull (zegt genoeg over mij, maar dan weet je nog niet hoe ik heet).

 

Djeezzzzzz wat ben ik scherp vandaag (is het wel maandag vandaag?) ;D

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ohhhhhhhhhh brrrrrrrrrrrrrrrrr ..... vandaag dan toch maar :-X

 

XQSsssss to you all ... ik dacht dat we op zoek waren naar een nieuwe naam voor het forum ... nou ja ... waar zit ik met mijn hoofd ??? want Higherlevel is de naam en we zoeken nu naar wat we zijn.

 

Alridy ... jullie hebben geen last meer voorlopig van mij !!!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ik houd niet zo van plagiaat, maar de term Business Innovators wel erg cool. Jammer dat het engels is :( Maar Higherlevel is ook niet echt een nederlandse naam en "zakenvernieuwers" klinkt niet.

 

Business Innovators veel veel dynamiek en verwijst niet naar "starter", wat toch veel mensen afschrikt.

 

Groeten,

Nils

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Trouwens, is beautiful niet met een L

Is eigenlijk met 4x L ... Lang Leven de LoL :P

 

Anniewees .... ik heb beloofd to SHUT UP vandaag, maar heb toch rare stemmen in mijn hoofd, dus hopla ....

We hebben hier al eens eerder over gedacht, dus ik herhaal uit de oude doos ....

 

.... technostarters zegt niet genoeg. De meesten denken aan ICT. Toen gooide Nils een balletje op en kwam met de vertaling jonge innovatieve ondernemers! Want de meesten van ons willen er toch innovatie in! Maar omdat we inmiddels een breed forum zijn met vele ondernemersvragen (ook niet innovatief), bedacht ik nu ineens ....

 

Higherlevel voor vernieuwende ondernemers.

Forum mag wat mij betreft weg ... want dat is wel duidelijk toch?

 

Dekt de hele lading toch? Klaar !

 

Bydewee ... de sterkste in deze nieuwe discussie vind ik

"ondernemen, koffie en opinies"

Alhoewel ik me afvraag of opinies wel goed is (heb geen woordenboek bij de hand nl.), maar wat dacht je wat van ....

ondernemen, koffie en meedenkers ... missen we alleen weer het woord innovatie ?!?!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
jonge innovatieve ondernemers
Ehhh, de kreet was volgens mij "Nieuwe innovatieve bedrijven". Die term pas ik (buiten dit forum) ook consequent toe. Maar ja, toch nog iets te veel nadruk op de term "innovatief".

 

Maar omdat we inmiddels een breed forum zijn met vele ondernemersvragen (ook niet innovatief), bedacht ik nu ineens ....

Ik vraag me af of dat waar is en of je dat wil. We zijn nog steeds een technostartersforum, alleen de vragen met betrekking tot ondernemerschapszaken zijn bij de technostarters net zo banaal als bij "gewone" starters. Ik hoop niet dat we ons gaan richten op "alle" starters, want dan verliezen we herkenbaarheid. Dat "gewone" staters veel aan HL hebben, vind ik prima, maar de focus moet liggen op de starters met groei ambitie en groei potentie, liefst met innovatieve producten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.