(Techno)startersforum

Aanbevolen berichten

Alhoewel ik me afvraag of opinies wel goed is (heb geen woordenboek bij de hand nl.), maar wat dacht je wat van ....
Opinie is een sjiek woord voor mening. Het is wel wat je krijgt op HL. Meningen.

 

Misschien vind ik hem ook wel goed: Ondernemen, koffie en opinies (maar dat is dan wel weer mijn persoonlijke opinie ;D)

 

T'is allemaal heeeel persoonlijk natuurlijk (kaasmeisjes in de Gobi woestijn)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Missschien nog even goed om oevr na te denken tijdens de komende meeting:

 

Uit het rapport van EIM (Zie: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=1982;start=0) blijkt dat slechts 3-6% van de opstartende bedrijven getyperd kan worden als technostarter.

 

Nu uitgaande dat bij partners zoals Zibb de ondernemers/starters eerlijk verdeeld zijn, komen dan niet heel erg veel starters met een verkeerde verwachting naar dit forum? Of van de andere kant. Rekenen we niet op de verkeerde starters die komen?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Als je je alleen op technostarters richt wel waarschijnlijk.

 

Toen ik hier net kwam werken dacht ik ook ... de doelgroep is jonge innovatie ondernemers (technostarters zogeheten). En dat wilde ikzelf een hele tijd vasthouden. Maar we zijn web wired en krijgen we meer en meer niet innovatieve ondernemers

 

Maar on the other hand ... gebleken is dat de high tech sector zelf wel weet wat hij aan het Research & Developen is, hierover babbelen doen ze (nog) niet altijd graag in een forum.

Waar ze (bijna) geen awareness van hebben is dat ze ermee ondernemer kunnen worden. En dan heb je het over de niet-technologische aspecten van het ondernemerschap. En dat zijn nagenoeg dezelfde onderwerpen (op IPR na wellicht) waar ook de niet-technostarter mee te maken heeft en krijg je wat dat betreft dus veel ondernemers in andere branches.

 

Dus of je nu high tech of niet bezig bent ... ondernemersvragen en de antwoorden daarop zijn voor allen interessant.

 

Niet dat ik innovatief heb laten varen, maar .... zoals ik in een andere topic ook meld

Mijn streven is dat higherlevel.nl door alle instanties (zowel de private als de non-private) met nagenoeg dezelfde doelgroep, het forum gaan gebruiken als het medium om met ondernemers mee te denken

 

En hiermee bedoel ik dus allen starters, zonder de jonge innovatie starters daarin te vergeten !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aan de andere kant is het misschien wel heel goed om innovatief in de naam te houden, zodat ondernemers over hun innovatief vermogen gaan nadenken. En als blijkt dat dit ontbreekt, ze gaan conformeren tot innovatieve ondernemers. ;)

 

Maar ja, ik vind dat iedereen zijn vragen op HL kwijt moet kunnen en willen

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Op 15 april jl. is er een off line moderatoren, expert member en partner meeting geweest. Hierin is de wens geuit om de slogan/pay off van higherlevel.nl gezamenlijk te bespreken.

 

Uit bovenstaande is tot op heden gekomen:

technostarters noemen we:

- innovatieve ondernemers óf

- kennisintensieve ondernemers

 

De pay-off is:

"ondernemers, koffie en meedenkers" of

"ondernemers, koffie en opinies"

 

Heeft iemand een goede slogan waarin het innovatieve/kennisintensieve beter naar voren komt? Elke reactie is welkom. Het gehalte starters hoef niet zo heel zwaar te wegen. Immers we zijn er ook voor doorstarters.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Graag slinger ik deze discussie weer even aan. Met name omdat we na het starten van dit topic inmiddels vele inspirerende leden erbij hebben gekregen en dat zij wellicht mee willen denken hoe Higherlevel het beste qua pay off uit de verf komt.

 

Tot op heden:

Technostarter Forum vinden de meesten nog steeds niet passend voor higherlevel. Iedere ondernemersvraag is welkom in het forum. Maar wel willen we blijven onderstrepen dat we met name innovatief ondernemen stimuleren.

Innovatief is letterlijk vertaald: vernieuwend. Maar vernieuwend ondernemen vinden wij tot op heden te zweverig klinken.

Iets in de trand van "netwerk voor innovatief ondernemen", met name omdat de kracht van het forum kennis en kennissen is.

 

Give it a shot please!

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Technostarters noem ik consequent "nieuwe innovatieve bedrijven". we kunnen het ook hebben over "rijzende sterren" of "jonge grote bedrijven". Met name het groeiaspect moet naar voren blijven komen. Dit om te voorkomen dat wij er zijn "voor het MKB". Dat is met name een Syntens aangelegenheid.

 

Dat het MKB gebruik maakt van de geboden diensten is geen probleem, maar de focus moet gericht zijn op de technostarters en snelle groeiers.

 

Overigens ben ik nog steeds een grote fan van de pay-off "ondernemers, koffie en opinies" dat is precies waar het om gaat.

 

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Dat grapje met die koffie is leuk, alleen snap ik 'm niet goed. Zal wel zoiets zijn van 'koffie zelf zetten'...

 

Vraag 1: Willen jullie het starteraspect wel vasthouden? Business Innovators klinkt heel mooi bijvoorbeeld, maar was voor Emerce juist een middel om afstand te nemen van die startup-positionering.

 

Vraag 2: Volgens mij is die bijzin voor bezoekers helemaal niet van belang. Ooit zal dit wel als een forum voor technostarters begonnen zijn, maar inmiddels melden zich hier de meest uiteenlopende initiatieven. Het zijn wellicht meer derden die zo'n payof nodig hebben. Sponsors, partners, subsideerders, media die HL een plaatsje moeten geven in hun groter geheel. Is dat een zinnige waarneming?

 

Vraag 3: In het laatste geval kan het helemaal geen kwaad om een nieuw woord te lanceren dat in bestuurs- en beleidskringen zou kunnen gaan buzzen. Ik vond innopreneurs namelijk een sterke vondst, maar ik ben dan ook dol op zulke lettergreepjes. Het woord infopreneurs heeft ook jaren gebuzzt. Was HL niet een gesubsidieerd initiatief? En daarom gericht op techno? Uit welke hoek waait de subsidiewind nu?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Koffie is inderdaad grappig bedoeld:

* Wakker worden en koffie drinken

* Aan de keukentafel worden veelal de ondernemersideeën geboren

* Als starter loop je in het begin vele instanties af, in de wachtkamer krijg je koffie

* Op HL is zoveel te lezen dat je daar makkelijk veel koffie bij kunt drinken (wel zelf zetten indeed).

 

Vraag 1: ja ... het startersaspect willen we handhaven. Wij willen met name awarreness kweken om met je idee ook daadwerkelijk van start te gaan. Net dat duwtje in de rug om je idee in een bedrijfsvorm goed weer te geven. Uiteindelijk gaat het om het ondernemersaspect.

 

vraag 2: wel een zinnige waarneming. Maar HL spreekt met name de technostarters zelf aan! We zijn breed geworden inderdaad. Iedereen is welkom (herhaling: immers, de niet-technologische aspecten van het ondernemerschap zijn nagenoeg gelijk). Maar off line promoten we HL zoveel als mogelijk in de innovatieve hoek (voor zover we die kunnen vinden). En proberen we met name de innovatievelingen (is dat ollands?) gebruik te laten maken van het forum.

Maar ... de doelgroep voelt zich niet aangesproken als technostarter. Welke bolleboos dat woord verzonnen heeft is mij ook een raadsel. In de Dikke vanDalen is het in ieder geval nog niet te vinden. De bolleboos vertaling is: op technologie gebaseerde onderneming (innovatief/kennisintensief). En omdat de doelgroep zich niet aangesproken voelt, zijn we op zoek naar een andere benaming.

 

Vraag 3: HL wordt inderdaad volledig gefinancierd door EZ. Uit het potje beleidssubsidie. Een nieuwe woord lanceren kan geen kwaad, maar bedoel je daar indirect mee dat we dan net zo goed bij het 'leuke" nieuwe woord technostartersforum blijven en daar een buzz omheen moeten creëren?

Aan de andere kant: off the record en via de tamtam vernomen: EZ richt een nieuwe organisatie in, genaamd TechnoPartner. Nagenoeg alle middelen van Dreamstart vloeien daarin over. Zo ook HL. Dan toch maar techostarter blijven handhaven. Creëert dit genoeg buzz om er ook daadwerkelijk voor de zorgen dat de doelgroep zich ook aangesproken voelt?

 

Met ondernemers, koffie en opinies mis ik nog steeds het innovatieve gehalte en het startersaspect.

Maar is tot op heden wel, voor zover ik de meningen hoor, de beste optie.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

HL spreekt met name de technostarters zelf aan! <...> Maar de doelgroep voelt zich niet aangesproken als technostarter. En omdat de doelgroep zich niet aangesproken voelt, zijn we op zoek naar een andere benaming.

 

Dat is dus net zoiets als gastarbeiders en bejaarden. Daar zijn ook allerlei andere woorden voor bedacht (autochtonen, medelanders, senioren, etc) en nu is de wijsheid zo'n beetje dat het 'aanspreken' van zo'n doelgroep niet lukt met een stempeltje. Daar zijn doelgerichte activiteiten voor nodig. Het zijn ook meer buitenstaanders die behoefte hebben aan zo'n label, met name de overheid en de media. Als dat label niet aansluit bij het zelfbeeld van de doelgroep, dan spreekt het letterlijk en figuurlijk niet aan. Daar staat dan weer tegenover dat zo'n patjakker-event ::) als de miljonairsbeurs duizenden bezoekers trek. Affijn.

 

In andere threads is mij al enkele keren duidelijk gemaakt dat innovatieve technostarters misschien niet de meest actieve deelnemers zijn aan deze gedachtenwisseling, maar dat ze wel fanatiek meelezen. Als dat juist is, dan is HigherLevel voor hen als activiteit blijkbaar wel interessant. Misschien vooral als forum dat assisteert bij algemene startproblemen, en niet zozeer als innovatie-podium. Hoe dan ook, uit hun aanwezigheid hier kun je afleiden dat de activiteit wel aanspreekt.

 

Als de slogan niet goed overkomt maar de activiteit op zich wel aanspreekt, wat is dan het probeem?

 

Misschien is het ook alleen maar de vlag die de lading niet goed dekt. Welke wimpel past dan wel bij HL? Koffie, Ondernemers en Opinies is best aardig, maar of nieuwkomers zich daardoor aangesproken voelen, valt te betwijfelen. Die uitdrukking beschrijft meer de stamtafelfunctie die HL heeft voor zijn vaste bezoekers. Voor een camping zou je Bier, Balspel en Barbecue kunnen proberen. Leuk thema voor een horrorfilm: rugzakreizigers die op een camping vol vaste gasten belanden. ;D

 

Essentieel zijn vooral de elementen beginnen en ondernemen. Verder zou wat meer verband met de naam HigherLevel wellicht aardig zijn. Daarnaast is het aspect innovatie bovendien van belang, en zou ook de totale uitstraling fun & exciting of misschien zelfs wel speels en uitdagend mogen zijn. Dat laatste zou aanleiding kunnen zijn om ook eens kritisch naar de opzet en vorm van zo'n forum te kijken. HL blijft heel erg op het lowerlevel van Yabbse hangen, beetje blauw en grijs, veel woorden en geen visuals. Kijk ik naar de content dan zou een format met iets meer editing de aansprekelijkheid enorm verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan een door moderators gemaakte highlight-shell met visuals waarin van dag tot dag de meest actuele kwesties toegankelijk gemaakt worden.

 

Terug naar die payof. Overweging is niet al te highbrow te zijn. Gewoon wat spinsels:

 



HigherLevel

 

opstap naar het ondernemerschap

springplank voor starters

duik in het diepe - go to HL!

trapleer naar de markt

ondernemers in de lift

steiger voor starters

nieuw ondernemers peil

young business elevator

jongzakelijk kennisplatform

zaak op stelten

startpunt voor klimmende ondernemers

klimrek voor zaken

startblok voor nieuwe bedrijven

heli-dek voor nieuwe zaken

business bungee jumping

startship enterprise

startbasis voor bizzy innovators

 

 

en nou is ut weekend :-*

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.