Jump to content
Joost Rietveld
Verberg

Waarschuwing: poging oplichting domeinregistratie

vraag

Even een waarschuwend topic:

Wij zijn twee weken geleden gebeld door "Domein Management Groep". Het volgende verhaal:

Wij hebben de site www.kaliberadviseurs.nl. Zij gaven ons per telefoon door dat een derde de site www.kaliber-adviseurs.nl wilde registreren. Uit coulance boden zij ons het eerste recht op dit domein aan. Maar wel meteen beslissen (geen overleg met management want DMG was al zo aardig dat zij ons in kennis stelden....BS) en voor 290 euro per jaar!

Een domein kan ik registreren voor een tientje per jaar, dus de bellen gingen al af.

Ik bedacht mij dat als er iemand is die onder de naam Kaliber Adviseurs een onderneming wil de beginnen, dat we hem/haar dan via de inbreuk op onze handelnaam (aantoonbaar oudste rechten) wel aan kunnen pakken en dat het vermeend geclaimde domein dan vanzelf opgeheven moet worden.

Hierop had de oplichter in spe geen weerwoord.

En nu blijkt: het domein is weken later nog steeds niet geregistreerd!

Weer een manier gevonden door sjacheraars om onze centen afhandig te maken!

Ze bellen je dus om in te spelen op jouw angst: dit is van mij en daar blijft eenieder vanaf, terwijl er helemaal niemand is die dat domein claimt. Op mijn vraag wie dan die derde partij was werd vaag geantwoord: privacy, weet u wel.

U bent dus gewaarschuwd. Als iemand uw domein met een kleine afwijking aanbiedt omdat er een zogenaamde derde is die de rechten claimt op die ietwat afwijkende domeinnaam: hap NIET!

Stel gewoon dat uw advocaat die persoon wel aanpakt op het gebruik van uw handelsnaam en daarmee de zaak over de domeinnaam ook beslecht en neem afscheid van deze oplichters!

Salut

Joost

Denariusadvies.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Dit is helaas dagelijkse praktijk ja. Mede daarom zijn er overigens als wel een flink aantal topics over ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0
  • Rate this answer

Inderdaad, zeker als je een goed contact hebt met je eigen hostingspartij zal dat geen probleem vormen en kan het al gedaan zijn nog voordat het telefoongesprek met de "verkoper" afgelopen is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.