• 0

Waarschuwing: poging oplichting domeinregistratie

Even een waarschuwend topic:

 

Wij zijn twee weken geleden gebeld door "Domein Management Groep". Het volgende verhaal:

 

Wij hebben de site www.kaliberadviseurs.nl. Zij gaven ons per telefoon door dat een derde de site www.kaliber-adviseurs.nl wilde registreren. Uit coulance boden zij ons het eerste recht op dit domein aan. Maar wel meteen beslissen (geen overleg met management want DMG was al zo aardig dat zij ons in kennis stelden....BS) en voor 290 euro per jaar!

 

Een domein kan ik registreren voor een tientje per jaar, dus de bellen gingen al af.

 

Ik bedacht mij dat als er iemand is die onder de naam Kaliber Adviseurs een onderneming wil de beginnen, dat we hem/haar dan via de inbreuk op onze handelnaam (aantoonbaar oudste rechten) wel aan kunnen pakken en dat het vermeend geclaimde domein dan vanzelf opgeheven moet worden.

 

Hierop had de oplichter in spe geen weerwoord.

 

En nu blijkt: het domein is weken later nog steeds niet geregistreerd!

 

Weer een manier gevonden door sjacheraars om onze centen afhandig te maken!

 

Ze bellen je dus om in te spelen op jouw angst: dit is van mij en daar blijft eenieder vanaf, terwijl er helemaal niemand is die dat domein claimt. Op mijn vraag wie dan die derde partij was werd vaag geantwoord: privacy, weet u wel.

 

U bent dus gewaarschuwd. Als iemand uw domein met een kleine afwijking aanbiedt omdat er een zogenaamde derde is die de rechten claimt op die ietwat afwijkende domeinnaam: hap NIET!

 

Stel gewoon dat uw advocaat die persoon wel aanpakt op het gebruik van uw handelsnaam en daarmee de zaak over de domeinnaam ook beslecht en neem afscheid van deze oplichters!

 

Salut

Joost

 

 

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inderdaad, zeker als je een goed contact hebt met je eigen hostingspartij zal dat geen probleem vormen en kan het al gedaan zijn nog voordat het telefoongesprek met de "verkoper" afgelopen is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.