• 0

BTW in het buitenland

Geachte,

 

na al de de site van de belastingdienst gezien te hebben kan ik helaas niet een goed antwoord op mijn vraag vinden.

 

Het volgende:

 

ik ben een onderneming aan het opzetten die taalstages gaat aanbieden aan groepen en individuele klanten. Spaans leren in Spanje en Zuid Amerika, enz. Ik begrijp dat ik omzetbelasting dien af te staan aan de Nederlandse overheid voor iedere cursus die ik verkoop aan een klant.

 

Daarnaast mag ik de BTW die ik zelf heb moeten betalen aan de school in bv Spanje verrekenen met de BTW die ik zelf reken aan mijn klant. Nu is mijn vraag hoe ik de BTW die ik moet betalen in (dit geval) Spanje kan terugvorderen. Moet ik hiervoor aangifte doen bij de Spaanse belastingdienst ? Of staat de Nederlandse belastingdienst met hen in contact over dit soort zaken ?

 

Misschien een domme vraag, maar ik weet het antwoord echt niet, wie helpt mij verder ?

 

Dank je

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu is mijn vraag hoe ik de BTW die ik moet betalen in (dit geval) Spanje kan terugvorderen. Moet ik hiervoor aangifte doen bij de Spaanse belastingdienst?

 

Je kunt bij de Nederlandse belastingdienst een hoedanigheidsverklaring en terugvraagformulier aanvragen. Dat vul je in en stuur je op naar de Spaanse belastingdienst.

Link naar reactie
  • 0
Je kunt bij de Nederlandse belastingdienst een hoedanigheidsverklaring en terugvraagformulier aanvragen. Dat vul je in en stuur je op naar de Spaanse belastingdienst.

 

Ok, dank je voor je snelle reactie. Heeft Nederland met alle landen dit soort "verdragen". Ik ga in ieder geval ook dit soort zaken regelen met China en landen in Zuid Amerika. Dank je !

Link naar reactie
  • 1

Geachte heer/mevrouw,

 

Voor het terugvorderen van de Spaanse btw dient u een verzoek in bij de Spaanse belastingdienst. Daarvoor dient u een formulier in te vullen. Ddit kan digitaal. Het formulier is als bijlage bij de informatie gevoegd die u op de EVD-site kunt vinden: www.evd.nl/5574 (Zie bijlage).

 

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

Jeannette de Lannoy

landenmedewerker Spanje

EVD Internationaal Ondernemen en Samenwerken

tel. 070-7788955

e-mail: spanje@info.evd.nl

internet: www.evd.nl

 

EVD Internationaal Ondernemen en Samenwerken

Axel van Soest

Landenmedewerker Tsjechië, Slowakije, Slovenië

www.evd.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Met vriendelijke groet,

Jeannette de Lannoy

landenmedewerker Spanje

EVD Internationaal Ondernemen en Samenwerken

tel. 070-7788955

e-mail: spanje@info.evd.nl

internet: www.evd.nl

 

 

Wat goed dat ik de EVD hier nu ook tegenkom!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ok, ik ben erachter dat ik Nederland dus geen BTW hoef af te staan over mijn dienst aangezien ik de taalcursus niet inkoop in het buitenland en dan doorverkoop, maar slechts al tussenpersoon dien. Dit houdt in dat ik in Nederland in de 0 % schaal terechtkom en dus geen BTW hoef af te staan.

 

Dit neemt dan denk ik niet weg dat ik de BTW dan terug kan vragen die ik in, zoals in dit voorbeeld, Spanje betaal ? Graag zou ik wat meer willen weten hierover !

 

Thanks ..

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.