• 0

Uitgeschreven bij UWV...

Stel je bent in dienst van een bedrijf en je werkgever betaalt gewoon premies. Dan ineens schrijven ze je uit bij het UWV en de WW, zonder je dat te vertellen en zonder dat je dat aan je salarisspecificaties kan zien. Dan gaat het bedrijf failliet, en krijg je doodleuk een brief van het UWV dat ze je niet gaan helpen omdat je werkgever je had uitgeschreven.

 

Kan dat zomaar?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jij maakt het mee dus blijkbaar kan het.

 

Ik ken het complete verhaal niet dus misschien dat ik nu op basis van verkeerde aanname's het verkeerde op schrijf.

 

Hoe zit het met de statusoverzichten die in het verleden zijn ontvangen van het UWV, het verzekeringsbericht??

 

Om WW te genieten hoef je "enkel" te voldoen aan weken en jareneis. Dus ook al zou er een aantal maanden geen premie afgedragen zijn dan nog zou je aan de normen kunnen voldoen.

 

Qua jurisprudentie kun je ook eens nazoeken hoe het UWV omgaat met mensen die te goeder trouw waren maar waarvan de werkgever geen premie afdroeg en die dus feitelijk zwart werkten.

 

Trouwens de vakbonden hebben ook inloopspreekuren wellicht dat je daar jouw casus eens voor kunt leggen.

 

Succes tegen goliath! Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Peter een loonstrook is (vaak) simpelweg een uitgeprint A4-tje. Het gegeven dat er op staat dat er bijvoorbeeld 100 euro aan WW premie wordt ingehouden is geen enkele garantie dat er ook daadwerkelijk 100 premie aan UWV/belastingdienst is overgemaakt.

 

Met name in faillisementen en wanneer er "gerommeld" wordt is deze problematiek aan de orde van de dag. De nettolonen worden al vertraagd uitbetaald maar de premies en loonheffing wordt vaak al niet meer uitbetaald.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Die combinatie lijkt me stug. De WW is, voor zover ik uit mijn bolle hoofd weet, een verplichte verzekering, en de premie die daarvoor wordt ingehouden op je inkomen staat op je loonstrook.

 

Dus als ze je al uit de WW zouden kunnen uitschrijven, dan zou je dat op je loonstrook moeten kunnen zien.

 

Niet als je loonstroken krijgt die gewoon uit een tekstverwerker komen. In mijn geval bleek men van mening dat ik al maandenlang in de VS in dienst was, hetgeen onmogelijk is omdat ik geeneens een werkvergunning had. Het is pure fraude, alleen zit ik nu met de gevolgen.

 

Christine

Link naar reactie
  • 0

 

 

In mijn geval bleek men van mening dat ik al maandenlang in de VS in dienst was, hetgeen onmogelijk is omdat ik geeneens een werkvergunning had.

 

Was je in die periode wel nog ingeschreven in een Nederlandse gemeente in het GBA?

 

Heb je je nettoloon ontvangen vanaf de bankrekening van de Nederlandse BV?

 

Loonstroken van de Nederlandse BV?

 

Wanneer je zelf te goeder trouw bent en dat is aannemelijk te maken zouden er toch mogelijkheden moeten zijn.

Link naar reactie
  • 0

Het ziet er naar uit dat ze false loonstroken gemaakt hebben en de premies gewoon niet hebben afgedragen. Dat is inderdaad frauduleus.

 

Volgens mij kan je met je loonstroken naar het UWV, dan kunnen zij aangifte doen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Stel je bent in dienst van een bedrijf en je werkgever betaalt gewoon premies. Dan ineens schrijven ze je uit bij het UWV en de WW, zonder je dat te vertellen en zonder dat je dat aan je salarisspecificaties kan zien. Dan gaat het bedrijf failliet, en krijg je doodleuk een brief van het UWV dat ze je niet gaan helpen omdat je werkgever je had uitgeschreven.

Als je met je loonstroken aan kunt tonen dat er premies ingehouden zijn, dan heb je in beginsel wanneer is voldaan aan de verdere eisen recht op WW.

Link naar reactie
  • 0

Was je in die periode wel nog ingeschreven in een Nederlandse gemeente in het GBA?

 

ja

 

Heb je je nettoloon ontvangen vanaf de bankrekening van de Nederlandse BV?

 

Helemaal geen loon ontvangen, nergens van. Dat was ook de aanleiding om het faillissement van de BV aan te vragen

 

Loonstroken van de Nederlandse BV?

 

Daar heb ik er wel twee van, maar die deugen niet omdat de bedragen niet kloppen. Recentelijk ontving ik via hun advocaten loonstroken vanuit de Inc, die niet echt kunnen zijn.

 

Wanneer je zelf te goeder trouw bent en dat is aannemelijk te maken zouden er toch mogelijkheden moeten zijn.

 

Dat dacht ik ook. Maar het lijkt toch van niet.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.