• 0

Aanbieding: "gratis" website voor goede doelen

Goedendag allen.

 

Ik ben startend ondernemer Heb een aantal business plannen ontwikkeld voor eigen website concepten, doch het ontbreekt me tot op heden helaas aan investeerders. Sinds kort heb ik dus besloten het tijdelijk over een andere boeg te gooien.

 

Aangezien ik voor mijn eigen plannen toch de nodige technische kennis heb opgedaan alsmede deze nog verder dien te ontwikkelen heb ik besloten deze kennis ook voor derden in te zetten.

 

Wat bied ik nu aan? Het is (nu nog?) niet de bedoeling om middels deze forum post schaamteloos mezelf te promoten.

 

Steeds meer ondernemers willen maatschappelijk verantwoord ondernemen. En wellicht zijn er dus op dit forum ook ondernemers die (zijdelings) betrokken zijn bij stichtingen, verenigingen en anderen die een goed doel nastreven.

 

Puur om een portfolio op te bouwen ben ik bereid een zo goed als gratis website te ontwikkelen voor een beperkt aantal goede doelen. Er zijn wel wat kosten aan verbonden, doch ik bied mijn tijd gratis aan. De daadwerkelijke kosten zal ik doorberekenen. Ik hoef hier geen winst op te maken. Denkt u aan benzine, lunch, hosting en andere minieme kosten.

 

Let wel: dit is niet geheel gratis. Er zijn dus wel wat kosten, maar die zou u ergens anders ook hebben. Wat ik wel gratis aanbied is mijn tijd.

 

Er zijn wel een aantal voorwaarden.

- Zo doe ik zelf de hosting om technische problemen te vermijden, alsmede dat ik volgens mijn "standaard" werk.

- Om tijd en (benzine) kosten te besparen genieten stichtingen in Noordholland de voorkeur

- Verder dien ik zelf het goede doel te onderschrijven, en zoals U allen zult snappen steun ik niet elke vereniging of stichting in Nederland. Politieke kleur enzo.

- Uw vereniging/stichting dient geen commercieel oogmerk te hebben.

 

Mijn winst zit erin dat ik een portfolio van werk opbouw. Zaken die ik aan potentiele commerciele klanten kan laten zien. Ik ben eerlijk dat dit niet geheel zonder eigenbelang is.

 

Uw winst zit erin dat U tegen minimale kosten een professionale website hebt.

 

Heeft U interesse dan kunt U middels mijn profiel een bericht achterlaten. Geeft U svp duidelijk aan wat het doel van uw stichting is en langs welke weg ik contact met u op kan nemen.

 

Aanbod geldt "zolang de voorraad strekt".

 

[edit] Hier kreeg ik wat vragen over. Ja, vele andere webdesigners "binden" u als klant door iets te maken dat alleen zij snappen. Geen addertjes onder het gras, geen koppelverkoop of wurgcontracten. U krijgt na oplevering van uw site ALLE documentatie. Dat wil dus zeggen inclusief een volledig verslag van wat en hoe het staat geinstalleerd. Mocht u dus op enig moment besluiten een ander in te schakelen dan heeft U alle documentatie. [/edit]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je niet beter kijken bij wat "mensenhandelaren" voor tijdelijke opdrachten? Genereer je wat geld en doe je ervaring op...

Sites als http://www.it-staffing.nl/ (er zijn er veeeel meer) bieden regelmatig dit soort opdrachten.

 

Arbeid gratis weggeven is vragen om problemen. "Klanten" gaan namelijk alles aan je vragen en willen een enorm complexe website en verwachten dat jij het gratis doet. Dat betekent dus inclusief ook de latere wijzigingen die ze op de site willen.

Je kunt natuurlijk wel een aardige korting geven, bijvoorbeeld "eerste 10 uur voor slechts 100 Euro, daarna 50 Euro per uur" (zoals bij rijlessen)

Link naar reactie
  • 0

Er zijn daarnaast ook nog talloze andere manieren om portfolio op te bouwen. Erg goed van je dat je goede doelen wilt steunen, maar pas inderdaad op dat de wensen niet te hoog zijn en kader dit goed af. Wil je, om je portfolio op te bouwen, wat projecten doen, kijk dan eens naar evenementen in je regio waar veel mensen op af komen. Zo haal ook nog eens goede publiciteit.

 

succes

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

De suggestie van dlvkk om eens naar evenementen te kijken vind ik wel een goede. Niet dat ik het nou een probleem zou willen noemen wanneer klanten terugkomen voor aanpassingen. Sterker nog: graag! Maar als je iets aanbiedt voor weinig tot niets en dan wel moet gaan rekenen voor een aanpassing is dat lastiger. Projecten met een korte levensduur hebben dat nadeel niet. Een factuur voor een nieuw project is makkelijker dan één voor een aanpassing aan een gratis project.

 

Afhankelijk van je doelgroep / product kun je ook kijken naar andere aanbieders van webbased producten. Ik maak bijvoorbeeld webbased software, vnl. administratief, en zoek nog steeds iemand die de software wat op kan leuken. Als iemand zich aanbiedt om dat, ter introductie, voor een leuke prijs te doen heb je een klant en vulling voor je portfolio.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Digitalen,

 

Ik ben op dit moment een goede doelen organisatie aan het opstarten die zich richt op het (financieel) ondersteunen van lokale projecten die zich op diverse plekken op de wereld inzetten voor het beschermen van diverse bedreigde diersoorten. Het is geen hobby-project, maar een serieuze start van een nieuw initiatief dat zich onderscheidt van de bestaande goede doelen.

 

Ik wil een site laten bouwen die het centrum van mijn organisatie wordt. State of the art met vele multimediale mogelijkheden en uitgebreide informatieverstrekking.

 

Zie je hier een gelegenheid in om je portfolio uit te breiden?

 

Ik hoor het graag.

 

Link naar reactie
  • 0

Dit probleem had ik in het begin ook. Omdat ik in de buurt van Rotterdam woon is de concurentie veelste groot om als klein bedrijfje erbij te komen. Mij is het gelukt door juist ervan gebruik te maken dat er zoveel middelgrote webdesign bedrijfjes zijn, die vaak wisselend veel werk/weinig werk hebben. Ook grafische bureau's krijgen geregeld technisch werk terwijl ze zich eigenlijk willen blijven richten op het grafische werk. Als freelancer ben je vaak hun redding. Zij besparen kosten omdat ze geen werknemer aan hoeven te nemen en jij kan daaraan verdienen. Het nadeel hiervan is dat je portfolio niet bijzonder groot wordt. Meestal werk ik namelijk namens andere bedrijven, maar door hoge kwaliteit oplossingen te bieden merk ik dat achter de schermen het toch blijft spelen en die portfolio niet eens zo hard nodig is.

 

Misschien heb je er wat aan. :)

Link naar reactie
  • 0

Commercieel gezien is het wel slim om gratis te werken en zo een portfolio op te bouwen. Ik vraag me alleen wel af of een portfolio met goede doelen je op termijn oplevert wat je ervan verwacht; je straalt ermee uit dat dat je doelgroep is, maar als er ergens weinig te halen valt is het in goede doelen land...behalve een paar die hun donateurenbeleid heel professioneel op poten hebben gezet, dus als je daar op mikt (de amnesty's en war childs) dan kan het werken, hoewel die meestal ook weer met wat meer door de wol geverfde bureaus in zee gaan (de lost boys en clockworks)...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me bij Remo aan, je eerste bericht is van 19 nov en sinds een maand had je toch wel een strakke homepage voor je eigen kunnen maken lijkt me.

 

Wat je misschien ook kan doen is niet de goede doelen maar een aantal verenigingen in jouw buurt ondersteunen. Daar lopen veel mensen rond en een grote vereniging met een nette site levert goede kritieken op mi.

 

Succes in ieder geval

alstro webdesign - www.alstro.nl

Link naar reactie
  • 0

Interesse heb ik zeker.

Ik ben bezig met met het opzetten van een stichting verhuisdieren.nl.

 

Verhuisdieren.nl wordt een koppel-site voor mensen die noodgedwongen hun huisdier moeten afstaan en mensen die een huisdier zoeken, waarbij het belang van het dier voopop staat.

 

Het is dus belangrijk dat er op de website profiellijsten ingevuld kunnen worden van zowel het aangeboden dier als degene die opzoek is naar een huisdier. De website moet dan een match tussen deze twee kunnen maken. Dit om te voorkomen dat er bijvoorbeeld een Rotweiler op 3 hoog achter terecht komt of een buitenkat op een flat.

 

Het doel is dat er minder dieren in het asiel geplaatst worden en

een nieuw huis vinden d.m.v. verhuisdieren.nl.

 

Soortgelijke website bestaat nog niet. Op marktplaats.nl kan je wel dieren vinden, maar daar staan ook handelaren tussen en er vindt totaal geen selectie plaats.

 

 

EDIT persoonlijke gegevens verwijderd.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is dit topic geopend door digitalen om zijn probleem onder de aandacht te brengen en dat hier op het forum gediscussieerd werd wordt over een oplossing/guidline/richting voor zijn probleem. Ik denk niet dat het de bedoeling is om aanvragen te stellen betreffende het vullen van zijn portfolio hier op het forum. Dit kun je, als digitalen hier interesse in heeft, via een PM of via het vraag en aanbod gedeelte van dit forum.

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 1

Allereerst wil ik even zeggen dat het idee mij wel aanstaat.

 

Ten tweede zou ik willen voorstellen als je een beetje variatie wilt in je portfolio dat je het eens probeert bij scholen. Er wordt steeds meer tijd in het project Jong Ondernemen gestoken en uit eigen ervaring weet ik dat veel van dit soort studentenbedrijfjes op zoek zijn naar een website. Het kan zijn dat deze mensen buiten je doelgroep vallen, maar ik weet zeker dat in deze projecten interesse zal zijn in jouw diensten.

 

Nog veel succes met je onderneming!

Difficult takes a day, Impossible takes a week.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geinteresseerd in je aanbieding. Ik woon in Noord Holland en ik wil graag een simpele site opzetten om hulpmiddelen zoals eten en kleding te exporteren naar Roemenie. Ik ben getrouwd met een Roemeense en heb dus ook een netwerk in het land. Via de site wil ik dus proberen om deze goederen in te zamelen om ze daarna naar Roemenie te verschepen. De site hoeft dus niet heel uitgebreid te zijn, slechts geschikt voor communicatie, een paar tabjes met info, eventueel een forum en wellicht een mogelijkheid voor donaties. Is dit iets waar je iets mee kan? Ik hoor het graag.

 

Mvg Sven

Link naar reactie
  • 0

@Svenzz: je reageert op een erg oud topic dat al meer dan twee en half jaar inactief is

De persoon/instantie die dit topic destijds is gestart is al sinds maart 2008 niet meer actief geweest op Higherlevel. Kleine kans dus dat er nog gereageerd wordt. De website lijkt niet meer actief.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.